F-150 لایتنینگ در همه چیز به جز یک کار مهم کامیون برتری دارد

فورد F-150 لایتنینگ یکی از اولین کامیون‌های برقی موجود در بازار بود و تا به امروز، هنوز یکی از معدود آن‌هاست. کامیون آنقدر ارائه می دهد –طراحی F-150 را دوست داشت و اندازه سنگینی دارد، اما موتور گازسوز را با یک پیشرانه الکتریکی فوق‌العاده سریع تعویض می‌کند که به آن زیپی می‌دهد که معمولاً از یک کامیون انتظار ندارید.

اما هنوز چند چیز وجود دارد که خرید و استفاده از یک کامیون برقی را کمی … چالش برانگیز می کند. از این گذشته، استفاده از کامیون‌ها معمولاً کمی متفاوت از خودرو است، و این ممکن است مناسب بودن یا نبودن کامیون برقی برای نیازهای شما را پیچیده کند.

از نظر فنی یک جانور است

را فورد F-150 لایتنینگ فوق العاده قدرتمند است. این بلافاصله با زدن پدال گاز مشخص می شود. این بسیار سریع است، به خصوص برای خودروهایی با اندازه آن – و برخی از انواع آن در کمتر از ۴ ثانیه به سرعت ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت می رسند. بسیاری از خودروهای الکتریکی بسیار کوچکتر و سبک تر حتی نمی توانند با آن برابری کنند.

F-150 لایتنینگ در همه چیز به جز یک کار مهم کامیون برتری دارد
اندرو مارتونیک / روندهای دیجیتال

همچنین می تواند بارهای سنگین را بکسل کند. F-150 Lightning بسته به مدلی که می گیرید، قادر است تا ۱۰۰۰۰ پوند را بکسل کند. برای یدک‌کشی این مقدار به تریم XLT یا Lariat نیاز دارید، اما حتی مدل‌های پایین‌تر هم می‌توانند تا ۵۰۰۰ پوند یدک بکشند، که اصلاً بد نیست. این قدرت برای یدک کشیدن یک تریلر نسبتا بزرگ کافی است.

رانندگی هم لذت بخش است. من عاشق رانندگی با وسایل نقلیه بزرگتر هستم و F-150 Lightning با نکاتی طراحی شده است که تجربه استفاده از آن را حتی بهتر می کند. به عنوان مثال، صندوق عقب دارای یک سوراخ تخلیه است که به آن اجازه می دهد تا به عنوان خنک کننده یا قفسه یخی عمل کند و می توانید آن را با شلنگ بیرون بیاورید تا آن را تمیز کنید. در اطراف آن پریزهای برق برای مواردی مانند ابزارهای برقی وجود دارد. و به همان اندازه که از بیرون به نظر می رسد در داخل ناهموار احساس می شود.

اضطراب محدوده

اما قبل از اینکه بخواهید F-150 Lightning را برای سفرهای جاده ای بعدی خود بخرید، بهتر است دو بار فکر کنید. چرا؟ خوب، می تواند از نظر فنی آن بارهای فوق سنگین را بکسل کنید، اما شما را خیلی دور نمی کند.

حتی پس از گذشت چند سال از در دسترس بودن کامیون های برقی، یدک کشی بارهای بزرگ هنوز دارای یک مشکل است قابل توجه تاثیر بر برد یک کامیون الکتریکی و با توجه به برد F-150 Lightning در وهله اول چندان عالی نیست، استفاده از کامیون برای یدک کشی وسایلی مانند تریلر ممکن است برای نیازهای شما اصلا امکان پذیر نباشد. جاری آب کم عمق F-150 Lightning بردی تا حدود ۳۲۰ مایل دارد.

تأثیر یدک‌کشی بارهای سنگین‌تر ممکن است بیشتر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید. با توجه به الف گزارش از موتورترندبکسل کردن یک تریلر ۷۲۱۸ پوندی برد را تنها به ۹۰ مایل کاهش داد، در حالی که بکسل کردن یک تریلر ۳۱۴۰ پوندی همچنان آن را به تنها ۱۱۵ مایل کاهش می دهد، که به طور قابل توجهی کمتر از نصف برد کامیون در زمانی است که چیزی بکسل نمی کند.

اندرو مارتونیک / روندهای دیجیتال

حتی اگر اصلاً یدک‌کشی نمی‌کنید، با این حال، اگر قصد دارید بارهای سنگین‌تری را در بستر کامیون حمل کنید، باز هم باید انتظار کاهش جدی برد را در هنگام انجام این کار داشته باشید.

برای روشن شدن، این یک موضوع منفرد نیست به کامیون های برقی. اکثر برآوردها نشان می دهد که به ازای هر ۱۰۰ پوند اضافی که یک کامیون یدک می کشد، مسافت پیموده شده بنزین حدود ۲٪ کاهش می یابد. بنابراین، بکسل کردن یک تریلر ۷۲۱۸ پوندی، مسافت پیموده شده بنزین را حدود ۷۲ درصد کاهش می دهد. با توجه به این که یک F-150 گازسوز می تواند کمی بیش از ۵۰۰ مایل را با یک مخزن پر از گاز طی کند، بکسل کردن همان بار برد را به ۱۵۰ مایل یا بیشتر کاهش می دهد.

تفاوت؟ این مسافت هنوز کمی بیش از ۹۰ مایل است، و در صورت نیاز می توانید به راحتی یک مخزن بنزین را در چند دقیقه پر کنید. با F-150 Lightning، باید هر چند ساعت یکبار شارژ کنید و انجام این کار ۳۰ دقیقه یا بیشتر طول می کشد.

همه رانندگان کامیون یکسان نیستند

هیچکدام از اینها به این معنی نیست که شما بگویید نباید F-150 Lightning بخرید. این فقط برای گفتن است که شما باید بدانید که چه انتظاری دارید.

بیایید واقعی باشیم فراوانی رانندگان کامیون کامیون ها را صرفاً به این دلیل می خرند که آنها را دوست دارند – نه به این دلیل که دائماً بارهای بزرگ را حمل می کنند و تریلر را می کشند. دریافت کردم. کامیون ها باحال هستند! آنها نه تنها اندازه کافی را به شما می دهند تا به طور بالقوه ایمن تر در جاده ها باقی بمانید، بلکه دارای آن لایه تطبیق پذیری هستند. ممکن است شما یک کارگر ساختمانی نباشید، اما اینکه بتوانید بین خانه ها بدون اجاره U-Haul حرکت کنید، می تواند مفید باشد. یا شاید شما آن قدیس دوستی باشید که به دیگران در هنگام جابجایی کمک می کند.

اندرو مارتونیک / روندهای دیجیتال

و موارد استفاده زیادی بین بکسل کردن تریلر و رانندگی یک کامیون کاملا خالی وجود دارد. شاید شما یک کارگر ساختمانی باشید که به طور مرتب ابزار و مواد را حمل می کنید و می توانید کامیون خود را در محل یا در خانه شارژ کنید. بعید است که این بارها به هزاران پوند منحرف شوند، و همچنان احتمالاً محدوده کافی برای رانندگی در شهر در صورت نیاز خواهید داشت.

اما شاید شما کسی باشید که واقعاً قصد دارید از داشتن یک کامیون سود زیادی ببرید، مانند یدک‌کشیدن تریلرهای بزرگ و حمل بارهای بسیار سنگین. در این صورت، شاید خرید یک کامیون گازسوز یا یک خودروی هیبریدی پلاگین، همچنان بهترین اقدام برای نیازهای شما باشد.

آینده کامیون ها

پس چه چیزی می تواند این را حل کند؟ به زبان ساده، باتری‌های بهتر با برد بیشتر و همچنین فناوری شارژ سریع‌تر. ما هرگز کامیون‌هایی را نخواهیم داشت که در هنگام یدک‌کشی تریلر، بردی مشابه زمانی داشته باشند نه یدک کشی تریلر فیزیک اینطوری کار نمی کند. اما با بهبود فناوری باتری و خودروهای الکتریکی برد بهتری ارائه می‌دهند، تأثیر یدک‌کشی به طور پیوسته کاهش می‌یابد.

بیایید فرض کنیم هنگام بکسل کردن فقط یک سوم برد را به دست می آورید، همانطور که وقتی بکسل نمی کنید. با برد ۳۰۰ مایلی، تنها ۱۰۰ مایل خواهید داشت. اما اگر کامیون شما برای شروع ۵۰۰ مایل برد داشت، ۱۶۰ مایل برد قابل کنترل تری خواهید داشت. اگر فناوری باتری حالت جامد واقعاً وعده ۷۵۰ مایل برد یا بیشتر را برآورده می کند، در نهایت در هنگام یدک کشی حدود ۲۵۰ مایل خواهید داشت. این قابل توجه است.

کریستین دو لوپر / روندهای دیجیتال

شارژ نیز نقش مهمی در کاربردی‌تر کردن کامیون‌های الکتریکی دارد. دلیل اصلی آسان‌تر یدک‌کشیدن با کامیون‌های گازسوز این است که می‌توانید به جای اینکه نزدیک به یک ساعت صبر کنید، آن را در چند دقیقه پر کنید. شارژ پانزده دقیقه ای هدف خوبی برای چند سال آینده است، اما در دراز مدت، امیدواریم در نهایت بتوانیم یک EV را تنها در چند دقیقه به طور کامل شارژ کنیم. اگر چنین اتفاقی بیفتد، در آینده بسیار دور است.

در نهایت، پس از یک هفته رانندگی با F-150 Lightning، متوجه شدم که آن یک کامیون الکتریکی عالی است. اگر با انتظارات واقع بینانه به خرید یکی از آن‌ها بپردازید، آن را دوست خواهید داشت – اما اگر انتظار دارید همان تجربه یدک‌کشی F-150 Lightning را داشته باشید که از نسخه گازسوز به دست می‌آورید، ناامید خواهید شد.

توصیه های سردبیران







را فورد F-150 لایتنینگ فوق العاده قدرتمند است. این بلافاصله با زدن پدال گاز مشخص می شود. این بسیار سریع است، به خصوص برای خودروهایی با اندازه آن – و برخی از انواع آن در کمتر از ۴ ثانیه به سرعت ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت می رسند. بسیاری از خودروهای الکتریکی بسیار کوچکتر و سبک تر حتی نمی توانند با آن برابری کنند.


منبع: https://www.digitaltrends.com/cars/f-150-lightning-towing/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *