Fiasco X Elon Musk: Disney و Comcast هزینه تبلیغات را در اینستاگرام به دنبال طعنه مالک افزایش دادند

همانطور که رویترز بر اساس تحقیقات Sensor Tower گزارش داده است، در پی مهاجرت گسترده تبلیغ کنندگان از X، چندین شرکت برجسته آمریکایی، از جمله والت دیزنی و کامکست، هزینه تبلیغات خود را در اینستاگرام به میزان قابل توجهی افزایش داده اند.

داده‌ها افزایش ۴۰ درصدی هزینه‌های ایالات متحده توسط دیزنی و تقریباً ۶ درصد توسط Comcast را در برنامه متعلق به متا در دو هفته پس از ۲۰ نوامبر نشان می‌دهد. پارامونت، در اقدامی موازی، هزینه‌های تبلیغاتی خود را در Snapchat در همان دوره سه برابر کرد. .

این تغییر در استراتژی‌های تبلیغاتی چالش‌های پیش روی ایلان ماسک، مالک X (که قبلاً توییتر نامیده می‌شد) را نشان می‌دهد. ماسک پس از تأیید یک پست یهودی ستیزانه که به دروغ اعضای جامعه یهودی را به ترویج نفرت از افراد سفیدپوست متهم می کرد، با ضرر قابل توجهی از تبلیغ کنندگان در این پلتفرم مواجه شد. با وجود عذرخواهی بعدی ماسک برای به اشتراک گذاری محتوای توهین آمیز، این پلتفرم همچنان شاهد کاهش اعتماد تبلیغ کنندگان است.

فیلیپ توماز، دانشیار بازاریابی در دانشگاه آکسفورد، اظهار داشت: «برندها در مورد این انتخاب‌ها هوشمندانه عمل می‌کنند و هر گونه نگرانی ایمنی برند با تخصیص مجدد بودجه به دور از پلتفرم‌های مشکل‌دار مواجه می‌شود».

در حال حاضر، نه دیزنی، کامکست، پارامونت و نه ایکس پاسخی فوری به درخواست‌ها برای اظهارنظر در این مورد نداده‌اند.

طبق داده‌های Sensor Tower، ۵۱ نفر از ۱۰۰ تبلیغ‌کننده برتر ایالات متحده در X، از زمان تصاحب این پلتفرم توسط ایلان ماسک در اکتبر سال گذشته، از نوامبر ۲۰۲۳ هزینه‌های تبلیغاتی خود را متوقف کرده‌اند.

علاوه بر این، این پلتفرم از زمان تصاحب ماسک، کاهش ۱۶ درصدی در کاربران فعال ماهانه را تجربه کرده است، در حالی که به گفته شرکت اطلاعاتی بازار، تعامل کاربران ثابت مانده است.

گزارش اخیر بلومبرگ نشان می دهد که X در مسیر کاهش قابل توجهی در درآمد تبلیغات در سال جاری است که حدود ۲٫۵ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

شرکت تجزیه و تحلیل موبایل data.ai پیشنهاد کرد که در کنار یک سری سوء مدیریت و مشکلات عمومی برای X، روند کلی تغییر کاربران از برنامه های شبکه اجتماعی مبتنی بر متن به پلتفرم های متمرکز بر محتوای عکس و ویدیو وجود دارد. این گزارش بر تغییر چشم‌انداز در نحوه جذب محتوای خبری توسط مصرف‌کنندگان تأکید داشت.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/elon-musks-x-fiasco-disney-comcast-increase-ad-spend-on-instagram-following-owners-tirade-13503432.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *