FTC Rite Aid را از استفاده از سیستم های نظارت بر صورت به مدت پنج سال ممنوع می کند

Rite Aid تا پنج سال آینده نمی تواند از هیچ نوع سیستم امنیتی تشخیص چهره به عنوان بخشی از آن استفاده کند. توافق با کمیسیون تجارت فدرال، که آن را به “استفاده بی رویه از سیستم های نظارت بر صورت” متهم کرد. FTC در شکایت خود گفت این داروخانه زنجیره‌ای از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ یک فناوری تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی را برای شناسایی مشتریانی که ممکن است قبلاً از مغازه دزدی کرده‌اند یا رفتار مشکل‌ساز داشته‌اند، استفاده کند. ظاهراً این شرکت پایگاه داده ای با “ده ها هزار” تصویر مشتری، همراه با نام، تاریخ تولد و جرایم ادعایی آنها ایجاد کرده است. آن عکس‌ها کیفیت پایینی داشتند که توسط دوربین‌های امنیتی، تلفن کارمندان و حتی از اخبار گرفته شده بودند. در نتیجه، سیستم هزاران هشدار مثبت کاذب تولید کرد.

ساموئل لوین، مدیر دفتر حمایت از مصرف کننده FTC، گفت که استفاده از این فناوری مشتریان رایت اید را با “تحقیر و آسیب های دیگر روبرو می کند.” در این شکایت آمده است که کارمندان مشتریان پرچم‌دار فروشگاه را تعقیب می‌کردند، آنها را به طور علنی در حضور دوستان و خانواده به اشتباه متهم می‌کردند و گاهی اوقات پلیس را درگیر می‌کردند. علاوه بر این، این سیستم به احتمال زیاد در جوامع عمدتاً سیاه‌پوست و آسیایی مثبت کاذب ایجاد می‌کرد. آ رویترز تحقیق در سال ۲۰۲۰ آشکار کرد این شرکت از نظارت بر صورت در «محله‌های کم‌درآمد و غیرسفیدپوست» استفاده می‌کرد. FTC در شکایت خود خاطرنشان کرد که این فناوری و “شکست های Rite Aid احتمالاً باعث آسیب جدی به مصرف کنندگان، به ویژه مشتریان سیاه پوست، آسیایی، لاتین تبار و زن می شود.”

علاوه بر ممنوعیت استفاده از فناوری‌های نظارت بر صورت، این دستور همچنین از Rite Aid می‌خواهد عکس‌های جمع‌آوری‌شده را حذف کند، هنگامی که اطلاعات آنها در پایگاه داده برای اهداف امنیتی ثبت می‌شود به مصرف‌کنندگان اطلاع دهد و در صورت استفاده از تشخیص چهره یا موارد دیگر، اخطارهای آشکار ارائه کند. انواع فناوری های نظارت بیومتریک همچنین باید یک برنامه امنیت داده مناسب را برای محافظت از اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کند، پیاده‌سازی کند و نیاز به ارزیابی شخص ثالث دارد. دستور پیشنهادی پس از تایید در دادگاه ورشکستگی اجرایی خواهد شد، زیرا شرکت در حال حاضر مراحل ورشکستگی را طی می کند.

با این حال، Rite Aid گفت که “اساساً مخالف است.”[s]با ادعای آژانس و اینکه سال ها پیش استفاده از فناوری نظارتی را متوقف کرده است.

داروخانه های زنجیره ای “ما از رسیدن به توافق با FTC خوشحالیم و این موضوع را پشت سر گذاشتیم.” در بیانیه ای گفت. “ما به درخواست FTC احترام می گذاریم و با ماموریت آژانس برای محافظت از حریم خصوصی مصرف کنندگان همسو هستیم. با این حال، اساساً با ادعاهای تشخیص چهره در شکایت آژانس مخالفیم. این اتهامات مربوط به یک برنامه آزمایشی فناوری تشخیص چهره است که این شرکت در تعداد محدودی به کار گرفته است. Rite Aid بیش از سه سال پیش، قبل از شروع تحقیقات FTC در مورد استفاده شرکت از این فناوری، استفاده از این فناوری را در این گروه کوچک از فروشگاه‌ها متوقف کرد.

ماموریت Rite Aid همیشه این بوده و خواهد بود که به طور ایمن و راحت به جوامعی که در آن فعالیت می کنیم، خدمت کند. ایمنی همکاران و مشتریان ما در درجه اول اهمیت قرار دارد. به عنوان بخشی از توافق با FTC، ما به تقویت و رسمی کردن شیوه ها و سیاست های برنامه جامع امنیت اطلاعات خود ادامه خواهیم داد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/ftc-bans-rite-aid-from-using-facial-surveillance-systems-for-five-years-053134856.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/ftc-bans-rite-aid-from-using-facial-surveillance-systems-for-five-years-053134856.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *