Galaxy S24 و S24 Plus عملی: تلفن های هوش مصنوعی سامسونگ اینجا هستند، اما با نتایج متفاوت

من هرگز به سامسونگ به عنوان یک شرکت نرم افزاری فکر نکرده ام، چه برسد به عنوان نامی که در مسابقه هوش مصنوعی باید به آن توجه کنم. اما با راه اندازی سری گلکسی اس ۲۴ امروز، این شرکت مشتاق است که ما آن را با داغ ترین روند فناوری سال مرتبط کنیم. گوشی های پرچمدار جدید تا حد زیادی شبیه به مدل های سال گذشته هستند، اما در داخل، تغییرات در حال رخ دادن است. در یک جلسه عملی در طول نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس هفته گذشته، من بیشتر روی بررسی نرم افزار جدید گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس متمرکز شدم.

به لطف پردازنده جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (در ایالات متحده) که “برای گلکسی” سفارشی شده است، سری S24 قادر به انجام چند کار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که بسیار آشنا به نظر می رسد. در واقع، اگر از آن استفاده کرده باشید CoPilot مایکروسافت، بارد هوش مصنوعی گوگل یا ChatGPT، بسیاری از این ابزارها جدید نیستند. چی است جدید این واقعیت است که آنها در S24s نمایش داده می شوند و عمدتاً روی دستگاه توسط سامسونگ پردازش می شوند. به تازگی مدل هوش مصنوعی مولد گاوس معرفی شده استکه آن را بی سر و صدا ساخته است.

ویژگی های Galaxy AI سامسونگ در S24

پنج حوزه اصلی وجود دارد که هوش مصنوعی مولد تفاوت بزرگی در مجموعه گلکسی S24 ایجاد می‌کند: جستجو، ترجمه، ایجاد یادداشت، ترکیب پیام و ویرایش و پردازش عکس. جدا از یادداشت‌ها و ویژگی‌های ترکیب، بیشتر این به‌روزرسانی‌ها شبیه نسخه‌های محصولات موجود Google هستند. در واقع، ویژگی جدید Circle to Search یک سرویس گوگل است که علاوه بر پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو، در سری S24 نیز عرضه می شود.

دایره برای جستجو

با Circle to Search، اساساً وسط لبه پایین صفحه را فشار می‌دهید، لوگوی Google و نوار جستجو ظاهر می‌شود و می‌توانید حلقه‌ای را دور هر چیزی روی نمایشگر بکشید. خوب، تقریباً هر چیزی. محتوای DRM یا چیزهایی که از اسکرین‌شات محافظت می‌شوند، مانند برنامه بانکی شما، محدودیت‌ها ندارند. هنگامی که انتخاب خود را انجام دادید، یک پانل به بالا اسلاید می شود که انتخاب شما را همراه با نتایج حاصل از جستجوی مولد جستجوی Google (SGE) نشان می دهد.

می‌توانید برای دیدن تطابق تصاویر، به دنبال خرید، نوشتار، وب‌سایت و انواع دیگر فهرست‌هایی که SGE فکر می‌کرد مرتبط هستند، به پایین بروید. من دور ابزارک ساعت سامسونگ، تصویری از گوشت گاو ولینگتون و یک لیمو چرخیدم و هر بار نتایج بسیار دقیقی به من داده شد. من همچنین تحت تأثیر قرار گرفتم که چگونه Google به درستی یک کوره را که من روی آن حلقه زدم شناسایی کرد یک مقاله Engadget که دارای یک وبر سیروود استبه خصوص از آنجایی که تصویری که من در اطراف آن کشیدم در یک زاویه خارج بود.

این اساساً جستجوی تصویر از طریق Google یا Lens است، با این تفاوت که شما را از باز کردن برنامه دیگری (و گرفتن اسکرین شات) نجات می دهد. می‌توانید موارد را در ویدیوهای YouTube، استوری‌های اینستاگرام دوستانتان (یا، صادقانه بگوییم، تبلیغات) حلقه بزنید. اگرچه من شیفته این ویژگی و دقت آن شدم، مطمئن نیستم که چند بار از آن در دنیای واقعی استفاده کنم. حرکت فشار طولانی برای راه‌اندازی Circle to Search چه از یک پیمایش مبتنی بر اشاره استفاده کنید یا اگر طرح‌بندی سه دکمه‌ای داشته باشید، کار می‌کند. مورد دوم ممکن است کمی گیج کننده باشد، زیرا شما تقریباً انگشت خود را روی دکمه هوم پایین نگه می دارید، اما نه دقیقاً.

Circle to Search در ۳۱ ژانویه راه‌اندازی می‌شود و اگرچه در حال حاضر برای Galaxy S24s و Pixel 8s رزرو شده است، اما مشخص نیست که آیا دستگاه‌های قدیمی‌تر ممکن است این ویژگی را داشته باشند یا خیر.

Chat Assist برای تغییر لحن پیام‌های شما

بقیه ویژگی‌های هوش مصنوعی سامسونگ در واقع از مدل‌های زبان خود این شرکت پشتیبانی می‌کنند، نه گوگل. این بخش ارزش روشن کردن را دارد، زیرا وقتی از S24 برای ترجمه پیامی از مثلاً پرتغالی به ماندارین استفاده می کنید، از پایگاه داده سامسونگ استفاده می کنید نه از پایگاه داده گوگل. من واقعاً فقط از شما می خواهم که خشم خود را به سمت هدف درست هدایت کنید، زمانی که اشتباهی اجتناب ناپذیر است.

من می گویم، زمانی که برای اولین بار در مورد ویژگی جدید Chat Assist سامسونگ شنیدم، کمی نگران بودم. از هوش مصنوعی مولد برای کمک به بازنویسی پیامی که برای تغییر لحن نوشته‌اید استفاده می‌کند. بگویید عجله دارید، و به دوستی که می‌دانید می‌تواند متن‌های مضطرب و اشتباه تعبیر کند، پاسخ دهید. S24 می تواند جملات شما را مانند “در راه بازگشت به چه چیزی نیاز داری” بگیرد و آن را کمتر کوتاه کند. گزینه هایی که من دیدم عبارت بودند از “گاه به گاه”، “اموجی”، “مودب”، “حرفه ای” و “اجتماعی” که احتمالاً برای پست های رسانه های اجتماعی شما یک عنوان پر از هشتگ است.

من تایپ کردم “هی اونجا. کجا میتونم یه کباب خوشمزه تهیه کنم؟ همچنین حالت چطوره؟ سپس روی نماد هوش مصنوعی بالای صفحه کلید زدم و گزینه “Writing Style” را انتخاب کردم. بعد از حدود یکی دو ثانیه سیستم برگشت. تغییراتی از آنچه نوشتم

در بالای نتایج، نسخه اصلی من بود، به دنبال آن نسخه حرفه ای، که صادقانه به نظرم خنده دار بود. در آن نوشته شده بود: “سلام، می‌خواهم در مورد وجود گزینه‌های لذیذ کباب در مجاورت پرس و جو کنم. علاوه بر این، امیدوارم این پیام شما را خوب بیابد. از توجه شما به این موضوع متشکرم.

منو یاد یه اپیزود انداخت دوستان جایی که جوی از اصطلاحنامه استفاده می کند تا هوشمندتر به نظر برسد. به نظر می رسد هوش مصنوعی سامسونگ به سادگی هر کلمه را با یک کلمه بزرگتر جایگزین کرده است، در حالی که برخی از احوالپرسی های رسمی را نیز اضافه کرده است. من فکر نمی‌کنم “پرسش در مورد در دسترس بودن گزینه‌های کباب‌پز لذیذ در مجاورت” چیزی باشد که یک انسان بنویسد.

گفتنی است، گزینه گاه به گاه بازنویسی نسبتاً شایسته ای از آنچه نوشته بودم بود، همانطور که نسخه مودبانه آن بود. من نمی توانم سناریویی را تصور کنم که در آن گزینه “emojify” را انتخاب کنم، مگر به خاطر تازگی. و در حالی که گزینه اجتماعی برای خواندن من را آزار می داد، حداقل هشتگ های #Foodie و #BBQLover مناسب به نظر می رسید.

ترجمه سامسونگ

همچنین می‌توانید از هوش مصنوعی سامسونگ برای ترجمه پیام‌ها به یکی از ۱۳ زبان در زمان واقعی استفاده کنید، که تقریباً مشابه ویژگی‌ای است که گوگل در پیکسل ۶ در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کرد. رابط کاربری S24 نیز با هر دوی آنها یادآور پیکسل است ارائه دو فیلد ورودی متن مانند گوگل، سامسونگ نیز یک فیلد در بالا برای انتخاب زبان مورد نظر خود دارد، اگرچه سیستم قادر است زبان مورد استفاده را به طور خودکار تشخیص دهد. من هرگز نتوانستم این را به درستی در یک زبان خارجی که می فهمم کار کند، و هیچ راهی واقعی برای تأیید دقیق بودن S24 در پرتغالی ندارم.

موتور ترجمه سامسونگ همچنین برای ویژگی جدیدی به نام ترجمه زنده استفاده می شود که اساساً به عنوان یک مترجم برای شما در هنگام تماس های تلفنی که از طریق برنامه شماره گیر بومی انجام می شود، عمل می کند. من این را با تماس با یکی از معدود بازیگرانی که سامسونگ در حالت آماده به کار داشت و خود را به عنوان مدیران هتل‌ها یا رستوران‌های خارجی زبان نشان می‌دادند، امتحان کردم. بعد از اینکه شماره را گرفتم و گزینه Live Translate را روشن کردم، هوش مصنوعی سامسونگ یک سلب مسئولیت کوتاه را خواند که به “مدیر یک رستوران اسپانیایی” توضیح می داد که از یک سیستم کامپیوتری برای ترجمه استفاده می کنم. بعد که گفتم «سلام»، چند ثانیه بعد صدایی را شنیدم که «هولا» می گفت.

تأخیر بسیار بد بود و آهنگ نسخه ی نمایشی من را از بین برد، زیرا شخصی که در طرف دیگر تماس بود به وضوح انگلیسی را می فهمید و حتی قبل از ارسال درخواست ترجمه شده من به زبان اسپانیایی پاسخ می داد. بنابراین به جای:

من: میتونم رزرو کنم لطفا؟

S24: …آیا می توانم رزرو کنم لطفا؟

رستوران: بله، چند نفر و در چه ساعتی؟

S24 (به من): … بله برای چند نفر و در چه ساعتی؟

دمو من در واقع رفت:

من: میتونم رزرو کنم لطفا؟

مکث

رستوران: بله، چند نفر و در چه ساعتی؟

S24: لطفاً می توانم رزرو کنم؟

مکث

S24 (به من): بله، برای چند نفر و در چه زمانی؟

کمی گیج کننده بود. آیا فکر می کنم این نماینده است همه ترجمه زنده تماس ها در دنیای واقعی؟ نه، اما اگر سامسونگ بخواهد مفید باشد و گیج کننده نباشد، باید روی کاهش تاخیر کار کند.

Galaxy AI یادداشت های شما را سازماندهی مجدد می کند

من بیشتر از آنچه هوش مصنوعی سامسونگ در برنامه Notes خود می تواند انجام دهد، شگفت زده شدم، برنامه ای که از لحاظ تاریخی دارای تشخیص دستخط و نمایه سازی بسیار چشمگیر بوده است. با کمک هوش مصنوعی، می‌توانید به سرعت بلوک‌های بزرگ متن خود را به سربرگ‌ها، پاراگراف‌ها و گلوله‌های خوانا تبدیل کنید. همچنین می‌توانید برای دیدن تم‌های مختلف، با رنگ‌ها و سبک‌های فونت متنوع، انگشت خود را به طرفین بکشید.

یادداشت‌ها همچنین می‌توانند خلاصه‌هایی را برای شما ایجاد کنند، اگرچه بیشتر خلاصه‌های موجود در واحدهای نمایشی خیلی زیرکانه یا منسجم به نظر نمی‌رسند. پس از فرمت خودکار یادداشتی با عنوان «کاوشی در مورد اجرام آسمانی در منظومه شمسی ما»، بخش اول به درستی «مقدمه» نام داشت، اما اولین نقطه زیر آن، به طرز گیج کننده ای، «منظومه شمسی» بود. نکته دوم دو جمله بود که با «منظومه شمسی پر از اجرام آسمانی است» شروع می شد.

سامسونگ همچنین ویژگی دیگری را از اکوسیستم پیکسل قرض گرفته است و از نرم افزار گفتار به متن خود برای رونویسی، خلاصه و ترجمه ضبط شده استفاده می کند. رونویسی مونولوگ کوتاه من به اندازه کافی دقیق بود، اما برچسب های بلندگو درست نبود. خلاصه‌های رونویسی‌ها شبیه به آنچه در یادداشت‌ها هستند، بودند، زیرا کاملاً آن چیزی نیستند که من شخصاً برجسته می‌کنم.

گلکسی اس 24 در هوا نگه داشته شده و منظره یاب برنامه دوربین آن روی صفحه نمایش داده می شود.
عکس سام رادرفورد / Engadget

این در حال حاضر موارد زیادی برای پوشش دادن است، و من حتی به به‌روزرسانی‌های ویرایش عکس هم نرسیده‌ام. همکار من سام رادرفورد با گلکسی اس ۲۴ اولترا، که دارای سیستم دوربین پیچیده تری است، جزئیات بسیار بیشتری را در مورد گوشی های دستی خود توضیح می دهد. به‌طور خلاصه، سامسونگ پیشنهادهای ویرایش، پر کردن پس‌زمینه مولد و یک ابزار حرکت آهسته فوری را ارائه می‌کند که وقتی می‌خواهید سرعت ویدیو را کم کنید، فریم‌ها را پر می‌کند.

به روز رسانی سخت افزاری سامسونگ گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس

که من را به سخت افزار می رساند. در گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس معمولی، یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین عریض ۱۲ مگاپیکسلی و لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر خواهید داشت. در جلو یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی قرار دارد. بنابراین، اساسا، همان تنظیمات سال گذشته است. S24 دارای صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی Full HD+ است، در حالی که S24 Plus دارای یک پنل ۶٫۷ اینچی Quad HD+ است و هر دو نرخ تازه سازی تطبیقی ​​را ارائه می دهند که می تواند بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز باشد. در ایالات متحده، هر سه مدل S24 از پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 برای گلکسی استفاده می کنند، با S24 پایه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی شروع می شود. هر دو اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس دارای باتری های کمی بزرگتر از مدل های قبلی خود هستند و باتری های ۴۰۰۰ و ۴۹۰۰ میلی آمپر ساعتی آنها با ۱۰۰ میلی آمپر ساعت و ۲۰۰ میلی آمپر ساعت بزرگتر از قبل هستند.

اگرچه S24 ها بسیار شبیه به S23 های سال گذشته هستند، اولین فکر من با دیدن آنها این بود که چقدر شبیه آیفون هستند. این نه تعارف است و نه کیفرخواست. و برای واضح بودن، من فقط در مورد S24 و S24 Plus صحبت می کنم، نه Ultra، که هنوز هم ظاهر متمایز یک Note را دارد.

چهار گوشی گلکسی اس 24 در رنگ‌های سفید، کرم، مشکی و بنفش روی میز قرار گرفته‌اند و دوربین‌های عقب آن‌ها رو به بالا است.
عکس سام رادرفورد / Engadget

به نظر می‌رسد سامسونگ آنقدر زمان صرف ارتقای نرم‌افزار و تمرکز بر پیوستن به مسابقه هوش مصنوعی در سال جاری کرده است که کاملاً طراحی S24 را نادیده گرفته است. به علاوه، برخلاف جدیدترین آیفون‌ها، S24s از استاندارد شارژ بی‌سیم جدید Qi 2 نیز پشتیبانی نمی‌کند، که شامل پشتیبانی مغناطیسی، MagSafe اپل است.

بسته شدن

من می‌دانم که این فقط بازاریابی و عبارات جالب و توخالی است، اما من به شدت از استفاده سامسونگ از چیزی که فکر می‌کند مرسوم است و برای مردم جذاب است، بی‌اعتنا هستم. فراموش نکنید، این شرکتی است که دارای یک رویداد “Awesome Unpacked” در سال ۲۰۲۱ تا لبه پر شده با لحظات دلخراش و تعداد بسیار شرم آور بیان کلمات “جوخه” و “نماد”.

این بدان معنا نیست که سامسونگ با آن چه کرده است سری گلکسی اس ۲۴ کاملا بی معنی است برخی از این ویژگی‌ها می‌توانند واقعاً مفید باشند، مانند خلاصه کردن رونویسی‌ها یا ترجمه پیام‌ها به زبان‌های خارجی. اما پس از مشاهده روندی که این شرکت دنبال می‌کند (مانند معرفی Bixby پس از ظهور دستیارهای دیجیتال، یا آوردن بهینه‌سازهای صحنه به برنامه دوربین آن پس از سازندگان تلفن‌های چینی)، راه‌اندازی ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی به‌شدت آشنا به نظر می‌رسد. جدا از تمایل سامسونگ به #هشتگ‌های #مرسوعا، مسئله بزرگ‌تر این است که اگر این شرکت به‌جای توسعه دقیق ویژگی‌های معنی‌دار، به سادگی از مد می‌پرد، آنگاه مصرف‌کنندگان در خطر از دست دادن پشتیبانی از ابزارها در آینده هستند. فقط ببینید چه اتفاقی برای بیکسبی افتاده است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/galaxy-s24-and-s24-plus-hands-on-samsungs-ai-phones-are-here-but-with-mixed-results-180008236 منتشر شد. .html?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/galaxy-s24-and-s24-plus-hands-on-samsungs-ai-phones-are-here-but-with-mixed-results-180008236.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *