GeForce RTX 4090 برادر قدرتمندتر با دو برابر حافظه کمتری دارد که تعداد کمی از مردم آن را می شناسند – با L40S خارق العاده، جایگزین ارزان تر برای Nvidia H100 گران قیمت ملاقات کنید.

GeForce RTX 4090 برادر قدرتمندتر با دو برابر حافظه کمتری دارد که تعداد کمی از مردم آن را می شناسند – با L40S خارق العاده، جایگزین ارزان تر برای Nvidia H100 گران قیمت ملاقات کنید.

انویدیا پردازنده گرافیکی H100 یکی از محبوب‌ترین محصولاتی است که این غول فناوری در سال‌های اخیر راه‌اندازی کرده است، البته با برخی نگرانی‌های قابل توجه قیمت‌گذاری و تاخیرهای طولانی در سفارشات.

خوشبختانه، جایگزین های مقرون به صرفه تری وجود دارد که مشتریان ممکن است از آنها آگاه نباشند – یعنی سری L40S.

این GPU قدرتمند برادر H100 دو برابر حافظه را ارائه می دهد و گزینه ارزان تری برای کسانی است که قدرت مالی ندارند و در محدوده گران تر سرمایه گذاری می کنند.

جایگزین “جذاب” H100

درست مثل H100 و A100 GPU L40S به طور خاص برای تامین انرژی نسل بعدی بارهای کاری مرکز داده در عصر هوش مصنوعی ساخته شده است و قادر به مقابله با فشارهای شدید استنتاج AI و LLM مولد و بارهای سنگین گرافیکی سه بعدی است.

خدمت به خانه موفق شد L40S را به دست آورد و آن را ستایش کرد و آن را جایگزینی جذاب و ارزان تر برای H100 نامید.

این نشریه گفت: “L40S چیزی کاملا متفاوت است. انویدیا L40 را انتخاب کرد، یک پردازنده گرافیکی تجسم مرکز داده با استفاده از جدیدترین معماری Ada Lovelace انویدیا، و تنظیم‌ها را طوری تغییر داد که بیشتر برای هوش مصنوعی تنظیم شده بود تا تجسم.”

L40S همچنان دارای ویژگی‌های معمولی است که در نسل قبلی خود، L40، مانند هسته‌های ردیابی پرتو، خروجی‌های DisplayPort و NVENC/NVDEC با پشتیبانی از AV1 وجود دارد.

با این حال، در این مثال، قدرت بیشتری به بخش‌های هوش مصنوعی GPU اختصاص می‌یابد که آن را به یک کیت قدرتمند برای آموزش مدل‌های با بودجه تبدیل می‌کند.

L40S ظرفیت حافظه بسیار کمتری نسبت به A100 دارد که یک نقطه ضعف قابل توجه برای این سری است. با این حال، آنچه در اندازه آن کم است، در عملکرد آن را جبران می کند.

GPU از موتور ترانسفورماتور Nvidia و FP8 پشتیبانی می کند، به این معنی که می تواند اندازه داده ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و به پهنای باند حافظه کمتری نیاز دارد.

معیارهای Nvidia نشان می دهد که GPU عملکرد تانسوری تا ۱۴۶۶ ترافلاپس را در کنار عملکرد چشمگیر هسته RT 212 ترافلاپس ارائه می دهد.

Nvidia L40S: یک جایگزین مقرون به صرفه

البته هزینه، یک نقطه فروش کلیدی برای L40S است. با نرخ فعلی، H100 حدود ۲٫۶ برابر قیمت GPU است که آن را به گزینه ای بسیار ارزان تر تبدیل می کند.

در دسترس بودن نیز مزیت قابل توجه دیگری است. پردازنده‌های گرافیکی H100 از زمان عرضه بسیار محبوب بوده‌اند و دستیابی به آن‌ها را سخت می‌کند.

GPU مبهم‌تر و کمتر شناخته‌شده‌تر به این معنی است که L40S بدون انتظار طولانی‌تر به راحتی قابل دسترسی است.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/the-geforce-rtx-4090-has-a-more-powerful-sibling-with-twice-the-memory-that-few-people-know-meet-the-fantastic-l40s-the-cheaper-alternative-to-the-uber-expensive-nvidia-h100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *