Google و Match Group پرونده ضد تراست را قبل از محاکمه حل و فصل می کنند

قرار بود شکایت ضدانحصاری Epic Games و Match Group علیه گوگل مطرح شود در ۶ نوامبر به دادگاه بروید، اما اکنون به نظر می رسد که توسعه دهنده بازی های ویدیویی ممکن است به تنهایی این کار را انجام دهد. گوگل و مچ، شرکت مادر Tinder، OkCupid و Hinge، به توافق رسیده اند و توافق کرده اند که همه ادعاها علیه یکدیگر را کنار بگذارند. مطابق با بلومبرگ و روزنامه وال استریتگوگل موافقت کرده است که Match 40 میلیون دلاری را که در امان گذاشته شده بود، برای پوشش هزینه‌های خدماتی که ظاهراً به واحد آلفابت بدهکار است، در حالی که اختلاف ادامه دارد، بازگرداند.

Match همچنین در گزارش درآمد خود اعلام کرد که از برنامه های آن استفاده خواهد شد برنامه صورتحساب انتخاب کاربر گوگل از ۳۱ مارس ۲۰۲۴ شروع می‌شود. تحت این برنامه، کاربران می‌توانند هنگام خرید یک برنامه یا پرداخت هزینه اشتراک، بین سیستم‌های صورت‌حساب Google و توسعه‌دهنده یکی را انتخاب کنند. اگر آن‌ها استفاده از سیستم Google را انتخاب کنند، Match باید ۱۵ درصد برای اشتراک‌های تکراری و ۳۰ درصد برای پرداخت‌های یک‌باره به Google بپردازد. کاهش Google برای پرداخت هایی که از طریق جایگزین ارائه شده توسط توسعه دهنده انجام می شود، به ترتیب به ۱۱ درصد و ۲۶ درصد کاهش می یابد. ارائه‌دهنده خدمات دوستیابی گفت که شرایط مورد توافق آنها هزینه‌های اضافی را که برنامه‌های آن برای اجرای برنامه صورت‌حساب انتخاب کاربر طی سه سال از سال ۲۰۲۴ متحمل خواهند شد، جبران می‌کند.

شرکت مادر Tinder در اصل در سال ۲۰۲۲ از گوگل شکایت کرد، آن را به نقض قوانین ضد تراست فدرال و ایالتی متهم می کند. Match گفت که گوگل قبلا به آن اطمینان داده بود که می تواند از سیستم پرداخت خود استفاده کند. با این حال، هنگامی که سیاست جدیدی را اعلام کرد که همه توسعه‌دهندگان اندروید را ملزم می‌کرد تا پرداخت‌ها را از طریق سیستم صورت‌حساب Play Store پردازش کنند، ظاهراً گوگل تهدید کرد که در صورت عدم رعایت برنامه‌های خود را از فروشگاه حذف خواهد کرد. Match همچنین ادعا کرد که این شرکت به‌روزرسانی‌های برنامه‌ای را که سیستم پرداخت مورد استفاده خود را حفظ می‌کرد، رد کرده است.

بعداً در همان سال، Match به Epic Games و این دو پیوست تلفیقی شکایت ضد انحصار آنها علیه دشمن مشترکشان. آنها حتی ادعاهای خود را گسترش دادند و گوگل را متهم کردند که صدها میلیون دلار به توسعه دهندگان بزرگ پرداخت کرده تا برنامه های آنها را در Play Store نگه دارند. بلومبرگ می‌گوید اپیک اکنون قرار است در ۲ نوامبر به تنهایی در دادگاه با گوگل روبرو شود و قاضی منتظر است تا هر دو طرف تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند هیئت منصفه در مورد پرونده‌شان تصمیم بگیرد یا خیر. حماسه هم داشت از اپل شکایت کرد در مورد همین موضوع، اما در مورد گوگل، دادگاه باید تصدیق کند که کاربران اندرویدی می‌توانند برنامه‌ها را روی دستگاه‌های خود قرار دهند. توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی هیچ اشاره‌ای مبنی بر اینکه در حال هش کردن یک توافق با شرکت بزرگ‌تر است، ارائه نکرده است، اما ما مطمئناً می‌دانیم که آیا آزمایشی همچنان در ۲ نوامبر ادامه دارد یا خیر.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/google-and-match-group-settle-antitrust-case-before-it-goes-to-trial-041158809.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/google-and-match-group-settle-antitrust-case-before-it-goes-to-trial-041158809.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *