Google Meet در مقابل تیم های مایکروسافت: دلیل عجیبی که مانع بازگشت سم آلتمن به OpenAI می شود

Google Meet در مقابل تیم های مایکروسافت: دلیل عجیبی که مانع بازگشت سم آلتمن به OpenAI می شود

در یک سری رویدادهای عجیب، به نظر می رسد که سم آلتمن واقعاً به OpenAI بازنگردد، علیرغم اینکه سرمایه گذاران هیئت مدیره را دنبال می کنند تا اطمینان حاصل کنند که مدیر عامل سابق به مدیریت استودیوی هوش مصنوعی که ChatGPT به ما داده است، ادامه می دهد. دلیل؟ درگیری بین آلتمن و هیئت مدیره بر سر Google Meet و تیم های مایکروسافت.

داستان پیرامون اخراج سم آلتمن و سپس بازگشت احتمالی او به OpenAI، استودیوی توسعه هوش مصنوعی که پشت ChatGPT قرار دارد، ساعت به ساعت عجیب تر می شود، زیرا پیشرفت های جدید همچنان ظاهر می شود.

پس از پایان کار توسط هیئتی متشکل از چهار نفر، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه سام آلتمن، مدیر عامل سابق OpenAI، سرمایه گذاری خود را آغاز خواهد کرد. کارکنان OpenAI که رابطه بسیار نزدیکی با Altman داشتند، تهدید کردند که OpenAI را ترک کرده و به سرمایه‌گذاری جدید Altman می‌پیوندند، حتی قبل از اینکه این سرمایه‌گذاری شروع به کار کند.

بلافاصله پس از اخراج آلتمن، گرگ براکمن، رئیس OpenAI، که یکی از اعضای هیئت مدیره نیز بود، استعفا داد و گفت که از پایان کار آلتمن مطلع نشده است.

در نتیجه، سرمایه گذاران OpenAI هیئت مدیره را دنبال می کنند تا او را دوباره استخدام کنند. حتی ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت نیز در تلاش است تا بین مدیرعامل برکنار شده و اعضای هیئت مدیره صلح برقرار کند.

به گفته منابع نزدیک به آلتما، او دو خواسته کلیدی دارد که هر دو غیرقابل مذاکره است. ابتدا او خواسته است که اعضای هیئت مدیره ای که او را برکنار کرده اند فورا از هیئت مدیره استعفا دهند و اعضای جدید توسط سرمایه گذاران و همچنین نادلا انتخاب شوند. هیئت مدیره در اصل با این موضوع موافقت کرده بود.

شرط دوم، که حتی عجیب‌تر است، این است که آلتمن می‌خواهد تمام جلسات مجازی آینده، در تمام سطوح و سطوح عمودی، از طریق تیم‌های مایکروسافت و نه از طریق Google Meet انجام شود.

در آخر هفته، گزارش‌هایی مبنی بر اخراج آلتمن توسط هیئت مدیره OpenAI در یک کنفرانس مجازی با استفاده از Google Meet منتشر شد. با توجه به اینکه چگونه امنیت هوش مصنوعی یک نگرانی اصلی برای استودیو هوش مصنوعی بوده است، کمی عجیب به نظر می رسد.

مایکروسافت به عنوان سرمایه‌گذار اصلی OpenAI است و سرمایه‌گذاری قابل توجهی به مبلغ ۱۳ میلیارد دلار در حمایت از شرکت هوش مصنوعی انجام داده است. قابل ذکر است که در سال مالی جاری، مایکروسافت یک تراکنش قابل توجه را انجام داده است و طبق توافقنامه ای که سهمی از سود OpenAI را به مایکروسافت اختصاص می دهد، ۱۰ میلیارد دلار را به OpenAI هدایت کرده است. علاوه بر این، قابل توجه است که فناوری GPT-4 OpenAI در قدرت بخشیدن به ربات چت ادغام شده در موتور جستجوی مایکروسافت، بینگ، مفید است.

در مورد اتفاقی که برای کارکنان OpenAI می افتد، وفاداران آلتمن به احتمال زیاد شرکت را ترک می کنند و با آلتمن به سرمایه گذاری جدید او می روند. The Verge که ماجرای اخراج آلتمن را منتشر کرد، گزارش داد که چندین کارمند کلیدی اولتیماتومی را به هیئت مدیره ارسال کرده اند که اگر براکمن و آلتمن تا ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت اقیانوس آرام استخدام نشدند، استعفای خود را ثبت کنند و با آن همکاری کنند. به او.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/google-meet-vs-microsoft-teams-the-bizarre-reason-stopping-sam-altmans-return-to-openai-13406402.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *