Google Pixel 8 Pro در مقابل Samsung Galaxy S23 UItra: اشتباه نخرید

Google Pixel 8 Pro در مقابل Samsung Galaxy S23 UItra: اشتباه نخرید
گرایش های دیجیتال

را گوگل پیکسل ۸ پرو آخرین گوشی هوشمند سال ۲۰۲۳ است که وارد بازار شده است. این بزرگ، جسورانه است و با ترفندهای دوربین برای مقابله با بهترین های سامسونگ و اپل همراه است. اما اگر از اکوسیستم اپل متنفر هستید، تنها رقیب مستقیم آخرین پرچمدار گوگل، Samsung Galaxy S23 Ultra.

هر دو خط تولید به داشتن یکی از قدرتمندترین تلفن‌های دوربین دار شهرت دارند، به طوری که سامسونگ بیشتر بر روی برتری سخت‌افزاری تمرکز می‌کند در حالی که گوگل با پردازش نرم‌افزاری پیشتاز است. اگر می‌خواهید بهترین پرچمدار پوند به پوند را بین این دو بیابید، در اینجا مقایسه دقیقی برای کمک به انتخاب شما وجود دارد.

Google Pixel 8 Pro در مقابل Samsung Galaxy S23 Ultra: مشخصات

گوگل پیکسل ۸ پرو Samsung Galaxy S23 Ultra
اندازه ۱۵۰٫۵ x 70.8 x 8.9 میلی‌متر ۷۸٫۱ x 163.4 x 8.9 میلی‌متر
وزن ۱۸۷ گرم ۲۳۴ گرم
اندازه صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی
Super Actua LTPO OLED
محافظ گوریلا گلس Victus 2
حداکثر روشنایی تا ۲۴۰۰ نیت
نرخ تازه سازی صفحه نمایش صاف (۱-۱۲۰ هرتز).
۶٫۸ اینچی
Dynamic AMOLED 2X
نرخ نوسازی تطبیقی ​​۱۲۰ هرتز
نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتز
حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت
محافظ گوریلا گلس Victus 2
وضوح صفحه ۱۳۴۴ x 2992 پیکسل ۳۰۸۸ x 1440 پیکسل (Quad HD+)
سیستم عامل اندروید ۱۴ Android 13 (One UI 5.1)
ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت
اسلات کارت microSD خیر خیر
خدمات ضربه به پرداخت Google Pay Google Pay، Samsung Pay
پردازنده Google Tensor G3 Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2
رم ۱۲ گیگابایت ۸ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت
دوربین ۵۰ مگاپیکسل اصلی (F1.68، FOV 82 درجه)
۴۸ مگاپیکسل فوق عریض (F1.95، FOV 125.5 درجه)
تله فوتو اپتیکال ۴۸ مگاپیکسلی ۵x (F2.8، FOV 21.8 درجه)
۱۰٫۵ مگاپیکسل (F2.2، FOV 95 درجه)
۲۰۰ مگاپیکسل اصلی (F1.7، FOV 85˚)
۱۲ مگاپیکسل فوق عریض (F2.2، FOV 120˚)
تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی ۳x (F2.4، FOV 36˚)
تله ۱۰ مگاپیکسلی ۱۰x (F4.9، FOV 11˚)
دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسلی (F2.2، FOV 80˚)
بلوتوث ۵٫۳ ۵٫۳
پورت ها USB-C USB-C
حسگر اثر انگشت حسگر اثر انگشت در نمایشگر حسگر اثر انگشت در نمایشگر
مقاومت آب IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب
باتری ۵۰۵۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع سیمی ۳۰ واتی
تا ۵۰ درصد شارژ در حدود ۳۰ دقیقه
شارژ بی سیم سریع
اشتراک باتری
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
آداپتور شارژ سریع ۴۵ واتی
تا ۶۵ درصد شارژ در حدود ۳۰ دقیقه
شارژ بی سیم
اشتراک برق بی سیم
بازار اپلیکیشن فروشگاه Google Play فروشگاه گوگل پلی، فروشگاه گلکسی سامسونگ
پشتیبانی شبکه ۵G، LTE
Wi-Fi 6E (802.11ax، ۲٫۴GHz+5GHz+6GHz)
GPS، GLONASS، Galileo، QZSS، BeiDou، NavIC
فوق پهن باند
Google Cast
۵G، LTE
Wi-Fi 6E (802.11 a/b/g/n/ac/ax
۲٫۴G+5GHz+6GHz)
ارتباط مستقیم به کمک وای – فای
GPS، Glonass، Beidou، Galileo، QZSS
فوق پهن باند
رنگ ها ابسیدین
ظروف چینی
خلیج
سبز
فانتوم بلک
اسطوخودوس
کرم رنگ
اهک
آبی آسمانی
گرافیت
قرمز
قیمت از ۹۹۹ دلار شروع می شود از ۱۱۹۹ دلار شروع می شود

Google Pixel 8 Pro در مقابل Samsung Galaxy S23 Ultra: طراحی و نمایشگر

گوگل پیکسل ۸ پرو پراخار خانا / گرایش های دیجیتال

Pixel 8 Pro و Galaxy S23 Ultra رویکردهای اساسی متفاوتی برای طراحی دارند. سامسونگ به دنبال ظاهری جعبه‌ای با کناره‌های صاف و لبه‌های تیز است، در حالی که گوشی Google دارای کناره‌های گرد با قاب برآمده برای گرفتن راحت‌تر است. تفاوت وزن نیز بسیار زیاد است، زیرا Pixel 8 Pro بیش از ۲۲ درصد سبک تر از Galaxy S23 Ultra است.

آلومینیوم و گوریلا گلس ویکتوس از هر دو گوشی محافظت می کنند که دارای گواهینامه IP68 هستند. هر دستگاه یک صفحه نمایش بزرگ OLED با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و فناوری تنظیم پویا ارائه می دهد، اما صفحه نمایش پیکسل ۸ پرو روشن تر است و تا ۲۴۰۰ نیت می رسد.

با این حال، در زندگی روزمره، این ارقام عددی تفاوت چندانی ایجاد نمی کنند، زیرا صفحه نمایش Galaxy S23 Ultra نیز به اندازه کافی روشن است و خوانایی محتوا حتی در روز روشن نیز مشکلی ایجاد نمی کند. اما یکی از زمینه هایی که پرچمدار سامسونگ بسیار جلوتر است، پشتیبانی از قلم است.

Samsung Galaxy S23 Ultra اندی باکسال / روندهای دیجیتال

گلکسی اس ۲۳ اولترا از ورودی قلم پشتیبانی می کند و با قلم S عرضه می شود که درست در داخل شاسی گوشی جای می گیرد. اگرچه این قلم فقط یک حقه نیست. از طیف گسترده‌ای از ژست‌های هوایی پشتیبانی می‌کند و دارای تعداد زیادی از ترفندهای سفارشی‌سازی و میانبر است.

اگر راه خود را بشناسید ماژول های قفل خوبقلم S واقعاً تجربه تلفن هوشمند شما را به سطح کاملاً متفاوتی از راحتی و غوطه وری ارتقا می دهد. همچنین کمک می کند که Galaxy S23 Ultra تنها گوشی پرچمدار اصلی موجود در بازار با پشتیبانی از قلم است.

Pixel 8 Pro با نمایشگر خود دارای مزایای فنی است، اما S Pen S23 Ultra نیز یک افزوده عالی است. ما این یکی را به عنوان کراوات در نظر می گیریم.

برنده: تساوی

Google Pixel 8 Pro در مقابل Samsung Galaxy S23 Ultra: عملکرد و باتری

اندی باکسال / روندهای دیجیتال

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا را به تریم کمی اورکلاک شده تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز کرده است که مختص این گوشی خاص است. این تراشه با ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی جفت می‌شود، بدون اینکه فضایی برای توسعه بیشتر داشته باشد. S23 Ultra همچنین مجهز به سیستم خنک کننده اتاق بخار بزرگتر برای بهبود اتلاف گرما است و در واقع کار بسیار خوبی را انجام می دهد.

تراشه‌ی پرچم‌دار گوگل، اگرچه به‌ویژه تبلیغ نمی‌شود که با اتلاف گرما عرضه می‌شود، اما پیشرفت‌های چشمگیری در خنک‌سازی با تانسور G3. با این حال، استاندارد S23 Ultra را نخواهد داشت. اما از نظر عملکرد خام، هیچ یک از گوشی‌های عقب مانده را نخواهید دید.

چیزی که در پیکسل ۸ پرو دریافت می کنید، یک پردازنده Tensor G3 با طراحی سفارشی است که در کنار ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی وجود دارد. گوگل همچنین تراشه های اختصاصی هوش مصنوعی و امنیتی را در داخل گوشی تعبیه کرده است، اما درست مانند سامسونگ، از توسعه کارت حافظه microSD صرف نظر کرده است.

کریستین رومرو چان / روندهای دیجیتال

در مورد ظرفیت باتری تفاوت زیادی وجود ندارد، زیرا هر دو گوشی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هستند. با این حال، گلکسی اس ۲۳ اولترا در اینجا تاج را به دست می‌گیرد. نه تنها عمر باتری دو روزه دارد، بلکه تا ۴۵ وات شارژ سیمی را پشتیبانی می کند. حداکثر توان پیکسل ۸ پرو ۳۰ وات است و گاهی اوقات تلاش می‌کند تا یک روز بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند.

پشتیبانی از شارژ بی سیم نیز بخشی از بسته برای هر دو گوشی است، همانطور که اشتراک برق بی سیم معکوس نیز وجود دارد. مورد دوم به این معنی است که شما به سادگی می توانید هر گوشی یا قاب هدفون دیگری را در پنل پشتی Pixel 8 Pro Galaxy S23 Ultra نگه دارید و آن را به اشتراک بگذارید.

گوگل در بسیاری از زمینه ها پیشرفت کرده است، اما سامسونگ در اینجا به طور قانع کننده ای برنده است.

برنده: Samsung Galaxy S23 Ultra

Google Pixel 8 Pro در مقابل Samsung Galaxy S23 Ultra: دوربین‌ها

جو مارینگ / روندهای دیجیتال

بهترین پیشنهاد گوگل با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی تثبیت شده اپتیکال پیشتاز است. دوربین تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با خروجی زوم اپتیکال ۵ برابر و دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی به آن کمک می کند. وظایف سلفی بر عهده سنسور ۱۰٫۵ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار است. همانطور که در تلفن های پیکسل مرسوم شده است، تصاویر گرفته شده چیزی استثنایی نیستند و این بار، هر سه لنز همچنان عکس هایی با کیفیت مشابه تولید می کنند.

اما آیا سامسونگ می تواند با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۳ اولترا بر گوگل غلبه کند؟ این به تلفن اجازه می‌دهد تا چندین لایه پیوند پیکسل را برای خروجی تصاویر در فرمت‌های کوچک‌تر انجام دهد. همچنین چند دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی وجود دارد که یکی از آنها محدوده زوم اپتیکال ۳ برابری را ارائه می دهد و دیگری روی یک سیستم پریسکوپ برای ارائه زوم اپتیکال ۱۰ برابری قرار دارد. در کنار هم، این یک دوربین شگفت‌انگیز است، و این لنز زوم پریسکوپ است که بیشترین پیشرفت را تا کنون دیده است. اشباع بیش از حد ممکن است گاهی اوقات مشکل ساز باشد، اما سامسونگ به وضوح در حال پیشرفت در این زمینه است.

تصویربرداری فوق عریض توسط یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی انجام می شود و دوربین جلو نیز به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی متکی است. Galaxy S23 Ultra امکان فیلمبرداری ۸K را فراهم می کند و می تواند ویدیوهای اسلوموشن را تا ۹۶۰ فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه) انجام دهد، در حالی که Pixel 8 Pro حداکثر سرعت فیلم برداری ۴K را با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه انجام می دهد و سرعت اسلوموشن به ۲۴۰ فریم در ثانیه محدود می شود.

جو مارینگ / روندهای دیجیتال

با این حال، پیکسل ۸ پرو، برخی از چیزهای چشمگیر مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می دهد مانند Magic Eraser برای حذف اشیاء ناخواسته از کادر، Face Unblur برای تعمیر عکس‌ها پس از ثبت، فوکوس ماکرو برای گرفتن عکس‌های نزدیک، حالت Astrophotography برای گرفتن نوردهی طولانی از آسمان شب، و Magic Audio Eraser برای حذف نویز از ویدیوها.

این بار، گوگل همچنین ترفندهای جدیدی مانند Night Sight را برای ضبط ویدیو و بهترین عکس برای عکس‌های گروهی اضافه می‌کند که در آن چندین فریم با هم ترکیب می‌شوند تا لذت‌بخش‌ترین عکس‌ها را ارائه دهند.

Galaxy S23 Ultra سامسونگ مجموعه ای از ویژگی های دوربین منحصر به فرد خود را ارائه می دهد، مانند فیلم برداری همزمان از هر دوربین، محدوده زوم خیره کننده ۱۰۰ برابر برای عکس ها، ضبط صدای ۳۶۰ درجه و بزرگنمایی میکروفون برای دنبال کردن نمای دوربین. درست مانند Pixel 8 Pro، از حالت شب برای فیلمبرداری (از دوربین های جلو و عقب) و همچنین عکسبرداری پرتره نیز پشتیبانی می کند.

قضاوت در این مورد بسیار سخت است، زیرا هر دو گوشی استثنایی هستند. Pixel 8 Pro تصاویری با لحن واقعی تری ایجاد می کند، اما عکس های پر جنب و جوش S23 Ultra ممکن است برای برخی جذاب باشد. سامسونگ به وضوح در عکاسی با زوم برتری دارد، اما پردازش پس از پردازش و ویرایش مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل با هیچ کس دیگری قابل مقایسه نیست. این خیلی تساوی است.

برنده: تساوی

Google Pixel 8 Pro در مقابل Samsung Galaxy S23 Ultra: نرم افزار و ویژگی های ویژه

جو مارینگ / روندهای دیجیتال

نرم افزار جایی است که دو گوشی تقریباً در دو طرف طیف قرار می گیرند. گوگل با انبوهی از ویژگی‌های انحصاری، طعم وانیلی اندروید را در پیکسل ۸ پرو ارائه می‌کند. تجربه Google Assistant بهترین تجربه ای است که با آن مواجه می شوید، با ترفندهای بیشتری که از طریق به روز رسانی های کاهش ویژگی Pixel به سرعت به دست می آیند.

امسال، گوگل تایپ صوتی دستیار چند زبانه را در کنار مکالمات طبیعی تر، قابلیت غربالگری تماس بهبودیافته، جداسازی نویز بهتر برای تماس ها و موارد دیگر به ترکیب اضافه می کند. Google همچنین در حال گسترش قابلیت Face Unlock به پرداخت‌ها و ورود به برنامه است. از نظر سخت افزاری، سنسور دما جدیدی نیز وجود دارد که مسلماً کاربرد محدودی دارد.

از سوی دیگر، سامسونگ در حال حاضر رابط کاربری One UI 6 مبتنی بر اندروید ۱۴ را برای Galaxy S23 Ultra عرضه می کند. پوسته اندروید در گوشی های سامسونگ کمی تفرقه انگیز است. از طرفی بد، آن را با دوز سالم از bloatware و تبلیغات به هم ریخته است.

اندی باکسال / DigitalTrends

اما جنبه مثبت آن، مجموعه ای از ویژگی های انحصاری است که Galaxy S23 Ultra را از هر تلفن موجود متمایز می کند. مثلا، پانل های لبه و چرخ قلم S میانبرها و ابزارهای بیشتری نسبت به هر دستگاه دیگری در اختیار شما قرار می دهد.

دامنه سفارشی‌سازی زیبایی‌شناختی عمیق است، در حالی که ماژول‌های Samsung Good Lock سطحی از کنترل رابط کاربری را ارائه می‌کنند که به سادگی در هیچ گوشی هوشمندی پیدا نخواهید کرد.

با این حال، امسال گوگل جهشی چشمگیر در افزایش طول عمر تلفن های پیکسل انجام می دهد. گوگل می‌گوید پیکسل ۸ پرو هفت سال به‌روزرسانی‌ها و به‌روزرسانی‌های امنیتی سیستم‌عامل اندروید را دریافت می‌کند و همچنین ویژگی‌ها را برای تعداد مساوی کاهش می‌دهد. سامسونگ تنها وعده چهار ارتقای سیستم عامل و پنج سال به روز رسانی امنیتی را در Galaxy S23 Ultra داده است.

اگرچه سودمندی ویژگی‌های نرم‌افزاری هر گوشی تا حد زیادی به ترجیحات شخصی مربوط می‌شود، اما نمی‌توان انکار کرد که همه باید از پشتیبانی نرم‌افزاری چشمگیر گوگل بهره ببرند. این اولین در نوع خود در فضای اندروید است و چیزی است که امیدواریم در آینده شاهد آن باشیم.

برنده: Google Pixel 8 Pro

Google Pixel 8 Pro در مقابل Samsung Galaxy S23 Ultra: قیمت و در دسترس بودن

جو مارینگ / روندهای دیجیتال

Google Pixel 8 Pro از ۹۹۹ دلار شروع می شود و با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، مدل‌های ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی نیز در دسترس هستند. این به طور کامل برای خرید در دسترس است و در سه رنگ موجود است: خلیجی، ابسیدین و چینی.

از سوی دیگر، سامسونگ حداقل ۱۱۹۹ دلار برای Galaxy S23 Ultra با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی شارژ می کند. این یک فاصله سالم ۲۰۰ دلاری است و برای خرید یک جفت هدفون بی سیم خوب یا حتی یک ساعت هوشمند نسل قبلی کافی است. گزینه های رنگ روی میز عبارتند از سبز، مشکی فانتوم، اسطوخودوس، کرم، لیمویی، آبی آسمانی، گرافیت و قرمز. اما به خاطر داشته باشید که تعداد زیادی از اینها منحصر به فروشگاه سامسونگ هستند.

Google Pixel 8 Pro در مقابل Samsung Galaxy S23 Ultra: حکم

جو مارینگ / روندهای دیجیتال

انتخاب بین این دو گوشی نسبتاً ساده است. اگر به دنبال بهترین تجربه اندروید، با پشتیبانی بی نظیر، دوربین های قابل اعتماد، طراحی برجسته و لذت بخش ترین تجربه اندرویدی هستید، Google Pixel 8 Pro جایی است که باید پول خود را بگذارید. و اگر به دنبال پیشرفته‌ترین جادوگری هوش مصنوعی موجود در تلفن هستید، پیکسل باید انتخاب پیش‌فرض شما باشد.

اما اگر به دنبال یک گوشی اندرویدی هستید که مزایای دوربین مانند زوم اپتیکال ۱۰ برابر، ترفندهای حرفه ای ضبط ویدیو و عکس، و تطبیق پذیری یک قلم عالی را ارائه دهد، Samsung Galaxy S23 Ultra باید انتخاب شما باشد. این گوشی ۲۰ درصد نسبت به Pixel 8 Pro برتری دارد، اما اگر روی اکوسیستم سامسونگ سرمایه گذاری کرده اید و از انعطاف پذیری One UI قدردانی می کنید، این پر ویژگی ترین تلفنی است که می توانید دریافت کنید.


توصیه های سردبیران







Pixel 8 Pro و Galaxy S23 Ultra رویکردهای اساسی متفاوتی برای طراحی دارند. سامسونگ به دنبال ظاهری جعبه‌ای با کناره‌های صاف و لبه‌های تیز است، در حالی که گوشی Google دارای کناره‌های گرد با قاب برآمده برای گرفتن راحت‌تر است. تفاوت وزن نیز بسیار زیاد است، زیرا Pixel 8 Pro بیش از ۲۲ درصد سبک تر از Galaxy S23 Ultra است.


منبع: https://www.digitaltrends.com/mobile/google-pixel-8-pro-vs-samsung-galaxy-s23-ultra/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *