Gyroglove یک دستکش تثبیت کننده دست برای افراد دارای لرزش است

یک کنوانسیون شلوغ و تحریک آمیز مانند CES می تواند لرزش دست را برای کسانی که با پارکینسون زندگی می کنند تشدید کند. با این حال ، برای روبرتا ویلسون-گرت ، یک وسیله پوشیدنی جدید به نگه داشتن لرزش ها کمک کرده است. ویلسون گرت از Gyroglove استفاده می کند که در اینجا راه اندازی شده است در CES 2024. این یک دستکش تثبیت کننده دست است که برای “مقابله با لرزش دست با استفاده از فناوری پیشرفته ژیروسکوپی” طراحی شده است و به کاربرانی که می پوشند کنترل بیشتری بر تحرک خود می دهد.

ویلسون گرت می‌گوید در چند روزی که دستکش ژیروگلو را پوشیده است، توانسته است کارهای خاصی را راحت‌تر انجام دهد. کارهایی مانند بستن دکمه‌های پیراهن، جابه‌جایی یک فنجان قهوه یا نوشتن یادداشت با دستگاه آسان‌تر شده بود. یک روز صبح، فراموش کرده بود که دستکش را در دست ندارد و قهوه اش را گرفت، فقط برای اینکه دستش تکان بخورد و نوشیدنی بریزد.

در فعالیت‌های روزانه کمی مانند آن، فناوری کمکی می‌تواند به افراد دارای معلولیت کمک کند تا دوباره احساس کنترل و استقلال داشته باشند. تکرار فعلی GyroGlove از سه قسمت تشکیل شده است: دستکش پارچه ای، ژیروسکوپ در ماژول تثبیت کننده و یک بسته باتری روی ساعد. اگرچه نمایندگان شرکت گفتند که دستکش را طوری طراحی کرده‌اند که افرادی که دچار لرزش دست می‌شوند به راحتی آن را بپوشند، اما می‌خواستند به من کمک کنند تا دستگاه را بپوشم. کف دستم را بیرون آوردم و یکی از نمایندگان دستکش GyroGlove را گذاشت.

واحد موجود در غرفه برای من خیلی بزرگ بود ، بنابراین تجربه من آنقدر مؤثر یا دقیق نبود. اگرچه سعی کردم دستم را طوری حرکت دهم که ممکن است شبیه لرزش باشد، اما هیچ نیروی متقابل یا اثر تثبیت کننده ای را احساس نکردم.

در هر صورت، من فقط احساس می کردم که یک وزن نسبتاً سنگین در پشت کف دستم وجود دارد و یک چرخش ثابت ژیروسکوپ در داخل ماژول می چرخد. به گفته بنیانگذار این شرکت، فای اونگ، ژیروسکوپ با سرعتی بیش از چهار برابر سریعتر از یک توربین جت می چرخد. این دستگاه توسط باتری‌های لیتیوم پلیمری قابل شارژ تغذیه می‌شود که حدود چهار ساعت در استفاده مداوم دوام می‌آورند، که ویلسون-گارت گفت که مطابق با تجربه او است. او همچنین گفت که درباره برخی افراد شنیده شده است که در صورت استفاده متناوب از دستگاه بسته به فراوانی لرزش، دو روز از شارژ خارج می شوند.

این قطعات به گونه ای طراحی شده بودند که برای افرادی که لرزش دست دارند، به راحتی در دست گرفته و مانور دهند، حجیم و حجیم باشد. دکمه‌های بزرگ روی بسته باتری امکان کنترل برق و ناوبری صفحه نمایش روی واحد برق را فراهم می‌کنند، که همچنین وضعیت باتری را با نمادها و فونت‌های بزرگ نشان می‌دهد.

Gyroglove یک دستکش تثبیت کننده دست برای افراد دارای لرزش است
عکس از Liviu Oprescu / Engadget

تمام این قسمت ها به یک مهار راحت متصل می شوند که احساس کشش، نرمی و اسفنجی می کند. این شرکت گفت که این پارچه «مقایسه با برندهای برتر یوگا و ورزش‌های ورزشی» و «توسط همان تولیدکنندگان پیشرو تولید شده است». در مجموع، GyroGlove حدود ۵۸۰ گرم (یا حدود ۱٫۲۷ پوند) وزن دارد و ماژول های تثبیت کننده و قدرت هر کدام ۲۰۰ گرم هستند.

در طول مدتی که با این دستگاه کار می‌کردم، بیشتر دستم را به طرز ناخوشایندی در هوا بالا می‌بردم و به سازنده ویدیویمان اشاره می‌کردم، و این فشار طولانی مدت ممکن است توضیح دهد که چرا GyroGlove برای من سنگین‌تر بود. با این حال ویلسون-گرت گفت که او دستکش را برای پوشیدن در تمام طول روز راحت می‌دانست، و من متوجه شدم که او از دستش طبیعی‌تر از من استفاده می‌کند. به احتمال زیاد او بیشتر به وزن و حضور GyroGlove عادت کرده بود و با آن سازگار شده بود.

در نهایت، من فردی نیستم که با لرزش شدید دست زندگی کنم و اندازه اشتباه دستگاه را امتحان کرده باشم، بنابراین نمی توانم واقعاً از تأثیرگذاری آن انتقاد کنم. ویلسون گرت که حداقل شش سال است با بیماری پارکینسون زندگی می کند، گفت که از این بیماری راضی است و قصد دارد یکی از آنها را بخرد.

GyroGlove برای فروش در سراسر جهان با قیمت ۵۸۹۹ دلار در دسترس است (اگرچه برای مدت محدودی با قیمت ۱۰۰۰ دلار ارزان تر به فروش می رسد). مانند بسیاری از دستگاه های کمکی، این قیمت بالایی است که همه نمی توانند بپردازند. اونگ گفت که GyroGlove در FDA و اداره کالاهای درمانی استرالیا (TGA) به عنوان یک دستگاه پزشکی ثبت شده است و این شرکت در حال مذاکره با ارائه دهندگان بیمه در ایالات متحده است تا پوشش دستکش را برای کسانی که به آن نیاز دارند، در نظر بگیرند. شایان ذکر است که GyroGlove جایگزین دارو یا سایر انواع درمان نیز نیست.

نمایندگان این شرکت گفتند که امیدوار است تکرارهای آینده کوچکتر باشد و تثبیت پیچیده تری ارائه دهد. در حال حاضر، این واقعیت که GyroGlove یک دستگاه واقعی است که می توانید بخرید (اگر پول آن را دارید) نشانه خوبی از توانایی بالقوه آن برای کمک به بسیاری از افراد مبتلا به لرزش دست است.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/gyroglove-is-a-hand-stabilizing-glove-for-people-with-tremors-223816688.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/gyroglove-is-a-hand-stabilizing-glove-for-people-with-tremors-223816688.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *