HP Omen 16 یک اتفاق ناگوار قیمت گذاری است

HP Omen 16

MSRP 1850.00 دلار

Omen 16 2023 حرکتی به سوی آینده است، اما گذشته متمرکز بر بودجه آن را آزار داده است.

طرفداران

  • انتخاب پورت عالی

  • طراحی کم اهمیت

  • صفحه کلید راحت

  • عمر باتری جامد (برای لپ تاپ بازی)

منفی

  • تن ظروف بادکنکی

  • صفحه نمایش ناامید کننده

  • عقب ماندن در عملکرد بازی

HP می خواهد Omen 16 بزرگ شود. این لپ‌تاپ معروف شاید بیشتر به دلیل قیمت‌گذاری در سطل ارزان‌قیمتش شناخته شده است، و اگرچه آن دسته از دستگاه‌ها نمی‌توانند با این لپ‌تاپ رقابت کنند. بهترین لپ تاپ گیمینگs، نسخه‌های قبلی Omen 16 از نظر ارزش به خوبی عمل کرده‌اند. Omen 16 2023 یک جانور متفاوت است که اجزای بسیار قدرتمندتری را در خود جای داده است تا سعی کنید لپ‌تاپ‌های گیمینگ را در سطح برتری قرار دهید.

Omen 16 2023 موفق شده است نسخه قدرتمندتری از نسخه قبلی باشد لپ تاپ گیمینگ مقرون به صرفه، اما در طول راه خیلی تلو تلو می خورد. قیمت بالا همراه با تصمیماتی که به نظر می رسد ریشه در بودجه گذشته Omen 16 داشته باشد، آن را برای گیمرهایی که به دنبال یک لپ تاپ درجه یک هستند، فروش سختی می کند. این لپ‌تاپی است که یک پایش در لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه است و پای دیگرش به سمت پریمیوم گام برمی‌دارد، و به نظر نمی‌رسد جایگاه خود را در هیچ یک از این دو کمپ پیدا کند.

مشخصات HP Omen 16 (2023).

من مشخصات برتر Omen 16 را بررسی کردم، یک AMD Ryzen 9 7940HS و یک Nvidia RTX 4070. این پیکربندی با قیمت ۱۶۲۰ دلار در وب سایت HP ارائه می شود، اما شما می توانید آن را با قیمت بسیار بیشتری در خرده فروشان پیدا کنید. برای مثال، در Best Buy، دقیقاً با همان پیکربندی، ۱۸۵۰ دلار اجرا می‌شود.

این مقدار برای لپ تاپ RTX 4070 کمی گران است، اما مشکل اینجا GPU یا CPU نیست. در خرده‌فروشی‌ها، ۱۸۵۰ دلار برای صفحه‌نمایش ۱۰۸۰p و تنها ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی خرج می‌کنید. این چیزی است که برای هر لپ‌تاپی با قیمت بالای ۱۵۰۰ دلار بی‌سابقه است. این صفحه نمایش عالی نیز نیست، همانطور که بعداً در این بررسی به آن خواهم پرداخت.

HP Omen 16 (2023)
ابعاد ۱۴٫۵۳ x 10.21 x 0.93 اینچ
وزن ۵٫۲۳ پوند
پردازنده AMD Ryzen 9 7940HS
گرافیک Nvidia RTX 4070 (95W TGP)
رم ۱۶ گیگابایت DDR5-5600
نمایش دادن ۱۶٫۱ اینچ، ۱۰۸۰p IPS، زمان پاسخگویی ۷ میلی‌ثانیه، ۱۶۵ هرتز
ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایت NVMe SSD
دست زدن به N/A
پورت ها ۲x USB-A 3.2 Gen 1، ۲x USB-C (1x با منبع تغذیه USB)، HDMI 2.1، اترنت، هدفون ۳٫۵ میلی متری
بی سیم Wi-Fi 6E، بلوتوث ۵٫۳
وبکم ۷۲۰p
سیستم عامل ویندوز ۱۱ صفحه اصلی
باتری ۸۳ Whr
قیمت ۱۸۵۰ دلار (بهترین خرید)، ۱۶۲۰ دلار (HP)

گزینه های بیشتری برای پیکربندی دارید. قیمت این لپ تاپ از ۱۲۰۰ دلار شروع می شود و شما یک Ryzen 7 7840HS و RTX 4060 را با این قیمت به همراه فضای ذخیره سازی، حافظه و نمایشگر مشابه دریافت خواهید کرد. می‌توانید لپ‌تاپ را با قیمت ۲۰۹۰ دلار با Ryzen 9 7940HS و RTX 4070 به همراه ۳۲ گیگابایت حافظه، ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و نمایشگر ۱۴۴۰p با نرخ تازه‌سازی ۲۴۰ هرتز فریب دهید.

HP Omen 16: طراحی

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

HP Omen 16 به روشی درست دست کم گرفته شده است. هیچ نشان پرزرق و برقی که فریاد بزند “این یک لپ تاپ بازی است”، هیچ کلید نیمه شفافی وجود ندارد و مطمئناً هیچ نور RGB مانند آنچه در لپ تاپ می بینید وجود ندارد. Asus ROG Strix Scar 17. این یک طراحی محفوظ است که خوب به نظر می رسد، حتی اگر محصول نهایی کمی خسته کننده شود.

دور تا دور آن مشکی است و فقط با لوگوی نقره ای Omen روی درب آن شکسته شده است. شبیه لپ‌تاپ‌هایی مثل آن Lenovo Legion 9، گوشه های گردی در اطراف بدن دارید، و همچنین قسمت کوچکی از بدنه که از پشت صفحه خارج می شود. همه جا عالی به نظر می رسد، و حتی می توانید هر زمان که در نهایت برای انجام برخی بازی ها نشستید، نور RGB روی صفحه کلید را درگیر کنید.

فقط ای کاش به همان اندازه که به نظر می رسد عالی باشد. پوسته کاملا پلاستیکی است. این برای لپ‌تاپ‌هایی که مشخصاتی را که HP Omen 16 ارائه می‌کند با قیمت پیشنهادی خود دارد خوب است، اما این نوع پلاستیک است که وقتی ناخن‌هایتان را روی آن می‌کوبید، صدای توخالی به نظر می‌رسد. در کنار این خطوط، صفحه نمایش ۱۶:۹ و دامنه انعطاف پذیری صفحه نمایش وجود دارد که باعث می شود لپ تاپ ارزان تر از آنچه به نظر می رسد احساس شود.

اگرچه ممکن است HP برای دستیابی به وزن و اندازه معینی کاهش یابد. وزن این لپ تاپ ۵٫۲۳ پوند است که حدود یک چهارم پوند از لپ تاپ های مشابه سبک تر است. با این حال هنوز نسبتاً ضخیم است و ۰٫۹۳ اینچ دارد. این حتی ضخیم تر از بسته بندی RTX 4090 است MSI GT77 Titanبنابراین با وجود وزن کم، Omen 16 را در یک کوله پشتی حمل نخواهید کرد.

HP Omen 16: پورت ها

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

یکی از بهترین مناطق Omen 16 انتخاب بندر آن است. این دارای طیف گسترده ای از پورت ها است، و آنها به طور هوشمندانه در اطراف تمام لبه های دستگاه تقسیم می شوند. در پشت، می توانید به HDMI 2.1 با اندازه کامل، اترنت، جک پاور و یک پورت USB-A دسترسی داشته باشید. این باعث می‌شود تا بزرگترین کابل‌هایی که وارد لپ‌تاپ می‌شوند از سر راه خود خارج شوند.

با این حال، HP همه کابل‌ها را در آنجا پر نمی‌کند. در سمت چپ، دو درگاه USB-C دارید که یکی از آنها از انتقال برق USB پشتیبانی می‌کند، همراه با جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون. و یک پورت USB-A در سمت راست به سمت عقب وجود دارد که در صورت استفاده از ماوس خارجی، آن را از راه دور نگه می دارد.

HP Omen 16: صفحه کلید و ترک پد

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

صفحه کلید Omen 16 محکم در وسط بسته قرار دارد. با میزان جابجایی کلیدها توهین آمیز نیست، اما پایین آوردن کلیدها بیشتر از آنچه من می خواهم احساس می شود. این تقریباً همان مقدار سفر است که در آن پیدا خواهید کرد ایسوس ROG Zephyrus M16فقط بدون پاسخ سریعتر آن صفحه کلید.

مطمئناً برای تایپ کردن آن به اندازه کافی راحت است. مسئله اصلی من چیدمان است. HP کلیدهای جهت دار و بلوک کلیدها را از هم جدا می کند درج، پایان، صفحه اصلی، و مانند آن با توجه به اینکه این یک لپ تاپ ۱۶ اینچی بدون هیچ گونه کنترل رسانه ای اختصاصی (محدود به کلیدهای عملکردی) یا صفحه اعداد است، به نظر می رسد از فضا به اندازه ای که می توان استفاده نمی شود.

ترک پد هیچ تفاوتی ندارد. به اندازه کافی بزرگ است که ناراحت کننده نباشد، اما باز هم HP می توانست از فضای بیشتری مانند Razer Blade 15 OLED میکند.

HP Omen 16: نمایشگر

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

سخت است که در سال ۲۰۲۳ به صفحه نمایش فول اچ دی HP Omen 16 اکتفا کنیم. HP یک گزینه ۱۴۴۰p ارائه می دهد، اما وضوح مشکل اصلی در اینجا نیست. این است که HP یک صفحه نمایش ۱۶:۹ را در بدنه ای قرار داده است که به نظر می رسد برای صفحه نمایش ۱۶:۱۰ طراحی شده است.

حاشیه‌های پلاستیکی ضخیمی در اطراف صفحه‌نمایش وجود دارد که به‌ویژه حاشیه‌های قابل‌توجهی در پایین نشان‌دهنده Omen است. مرا به یاد مبدا EON14-Sکه دارای صفحه نمایشی است که به نظر می رسد در بدنه استوک قرار داده شده است، به جای نمایشگرهای با ظاهر برتر در ماشین هایی مانند Alienware x16.

HP Omen 16 مانند Alienware x16 از لپ‌تاپ‌های پریمیوم نیست، اما حتی رقبای مستقیم آن نیز با ارائه صفحه‌نمایش زیباتر، قیمت آن را شکست می‌دهند. به طور مشابه پیکربندی شده است Lenovo Legion Pro 5به عنوان مثال، در زمان نوشتن حدود ۴۰۰ دلار هزینه کمتری دارد و دارای نمایشگر ۱۶:۱۰ است. واقعاً هیچ بهانه ای برای نمایشگر ۱۶:۹ در شاسی ساخته شده برای ساعت ۱۶:۱۰ از یک برند بزرگ رایانه شخصی در سال ۲۰۲۳ وجود ندارد.

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

در خارج از نسبت تصویر، گزینه Full HD با رفرش ۱۶۵ هرتز ارائه می شود و در تست من به حداکثر روشنایی ۳۱۲ نیت رسید. HP همچنین ادعا می‌کند که زمان پاسخگویی ۷ میلی‌ثانیه در پنل IPS، آن چیزی نیست که شما می‌خواهید در لپ‌تاپ‌های بازی مشاهده کنید، حتی با نرخ تازه‌سازی بالا.

واضح است که HP قصد دارد اکثر کاربران را به صفحه نمایش ۱۴۴۰p ارتقا دهند که با نرخ تازه سازی ۲۴۰ هرتز و زمان پاسخگویی ۳ میلی ثانیه با ۴۰ دلار اضافی ارائه می شود. من همه طرفدار داشتن یک گزینه نمایشگر ارزان‌تر برای کسانی هستم که بودجه سختی دارند هنگام خرید لپ‌تاپ بازی، اما پانل ۱۴۴۰p باید گزینه پیش‌فرض زمانی باشد که لپ‌تاپ برای اکثر پیکربندی‌ها قیمتی بیش از ۱۵۰۰ دلار دارد.

HP Omen 16: عملکرد CPU

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

Omen 16 در طول آزمایش من رفتار عجیبی را در هر دو معیار CPU و GPU نشان داد. بر خلاف یک ماشین ناسازگار مانند آن، هرگز واقعاً بد نبود MSI Studio 16اما من هرگز مطمئن نبودم که واقعاً بهترین عملکرد ممکن را از لپ تاپ دریافت می کنم.

که عمدتا به حالت های عملکرد برمی گردد. طبق معمول، من معیارها را روی تنظیمات از پیش تعیین شده متعادل و عملکرد اجرا کردم، اما با درجات مختلف موفقیت. در Cinebench R23 و R24، نتایج مطابق با حالت Performance بود که عملکرد کمی افزایش می‌داد. Omen 16 در واقع توانست از آن پیشی بگیرد Razer Blade 14 در عملکرد خام CPU با همان پردازنده، اگرچه از معیار GPU Cinebench R24 عقب افتاد.

HP Omen 16 (Ryzen 9 7940HS) Razer Blade 14 (Ryzen 9 7940HS) Lenovo Legion Pro 5 (AMD Ryzen 7 7745HX) Lenovo Legion 9i (Intel Core i9-13980HX)
Cinebench R23 تک/مولتی ۱,۷۷۸ / ۱۸,۲۲۹ ۱,۷۹۱ / ۱۴,۳۰۵ ۱۷۵۰ / ۱۶۹۳۹ ۲,۰۴۱ / ۲۷,۳۰۱
Cinebench R24 تک / چند / GPU ۱۰۶ / ۱,۰۱۵ / ۱۰,۹۴۹ N/A, N/A, 11,053 N/A ۱۲۵ / ۱,۶۶۵ / ۲۳,۲۱۲
Geekbench 6 تک/مولتی ۲,۶۱۶ / ۱۱,۴۳۵ N/A N/A ۲,۹۵۹ / ۱۷,۳۶۷
Geekbench 5 تک/مولتی ۱,۹۷۲ / ۱۱,۴۳۹ ۱,۹۲۷ / ۱۰,۸۰۱ ۲,۰۲۱ / ۱۲,۲۹۳ N/A

این موضوع در Geekbench 6 صدق نمی‌کند. Omen 16 در مقایسه با پیش‌تنظیم متعادل، در حالت عملکرد بسیار بدتر عمل کرد. بدتر، Core i7-13620H ضعیف تر در داخل Alienware x14 R2 توانست Omen 16 را شکست دهد. و در Geekbench 5، Lenovo Legion Pro 5 با پردازنده AMD کلاس HX خود توانست Omen 16 را نیز شکست دهد. این منطقی است، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که لپ‌تاپی به بزرگی Omen 16 نتواند پردازنده‌ای پرقدرت‌تر داشته باشد.

با این حال، بدترین نمایش در PugetBench برای Premiere Pro بود. لپ‌تاپ‌های ضعیف‌تر مستقیماً Omen 16 را در اینجا شکست می‌دهند، حتی با این Dell Inspiron 16 Plusبا استفاده از RTX 4060، نتیجه بالاتری ارائه می دهد.

HP Omen 16 (Ryzen 9 7940HS / RTX 4070) Alienware x14 R2 (Core i7-13620H / RTX 4060) Dell Inspiron 16 Plus (Core i7-13700H / RTX 4060)
PugetBench برای Premiere Pro ۶۰۸ ۵۵۴ ۶۲۷

یک اشاره در مورد این عملکرد از صدای فن می آید (همانطور که در بخش بعدی به آن خواهم پرداخت، صدای فن بسیار زیاد است). در بنچمارک هایی که Omen 16 بهبود عملکردی را در حالت عملکرد خود نشان می دهد، طرفداران افزایش می یابند و در بنچمارک هایی که این کار را نمی کند، طرفداران ساکت می مانند. این هم قابل تکرار بود

به عنوان یک منتقد، این به من می‌گوید که در نحوه تنظیم قطعات و حرارتی مشکلی وجود دارد. باز هم، عملکرد CPU در اینجا بد نیست، اما قطعا احساس نمی‌شود که HP از سخت‌افزار داخل Omen 16 نهایت استفاده را می‌کند. این امر به‌ویژه زمانی که شروع به بررسی عملکرد بازی کنیم صادق است.

HP Omen 16: عملکرد بازی

Omen 16 مطمئناً وقتی صحبت از عملکرد بازی با RTX 4070 در راس آن به میان می‌آید، بی‌تفاوت نیست، اما با این حال توانسته است از ریگ‌هایی با پیکربندی مشابه فاصله بگیرد. در زیر، می‌توانید خلاصه‌ای از بازی‌هایی را که من با کیفیت ۱۰۸۰p با حداکثر تنظیمات تست کردم، مشاهده کنید که HP Omen 16 را با Lenovo Legion Pro 5 و Razer Blade 14 مقایسه می‌کند، که هر دو دارای RTX 4070 بودند.

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

این لپ‌تاپ تقریباً در سطح جهانی بهتر از Lenovo Legion Pro 5 عمل می‌کند. Blade 14 کم‌توان است، اما همچنین یک لپ‌تاپ بازی باریک و سبک است که بسیار کوچک‌تر از Omen 16 است. همانطور که در زیر می‌بینید، همین امر در بنچمارک مصنوعی مانند ۳DMark صادق است. Time Spy، با Omen 16 پس از Legion Pro 5 با وجود اینکه هر دو دارای اجزای بسیار مشابهی هستند.

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

این سقف عملکرد در Omen 16 نیز هست. من همچنین بنچمارک‌ها را در حالت متعادل اجرا کردم که نتایج پایین‌تری در سراسر صفحه به همراه داشت. اینها یک بار دیگر بد نیستند، اما لپ‌تاپ‌هایی که به طور مشابه پیکربندی شده‌اند در اندازه‌های مشابه، اعداد بالاتری دارند.

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

اینجا فقط اعداد بالاتر نیست. صدای فن است. لپ‌تاپ‌هایی مانند Legion Pro 5 یا Blade 14 بسیار ساکت‌تر از Omen 16 هستند، حتی زمانی که عملکرد بالاتری را منتشر می‌کنند. Omen 16 یکی از پر سر و صداترین لپ‌تاپ‌هایی است که من آزمایش کرده‌ام، و دقیقاً با دستگاهی با RTX 4090 مانند MSI GT77 Titan در آن بالا قرار دارد. صدای ناخوشایند فن برای لپ تاپی مانند GT77 Titan منطقی به نظر می رسد که می تواند رقیب اکثر دسکتاپ های سطح بالا باشد. وقتی Omen 16 حتی نتواند نتایج مشابه نزدیکترین رقیب خود، Legion Pro 5 را منتشر کند، منطقی نیست.

اگر Omen 16 با همان قیمت متمرکز بر بودجه مدل‌های قبلی عرضه شود، حذف عملکرد کمی پایین‌تر آسان‌تر خواهد بود، اما اینطور نیست. Omen 16 با قیمت ۱۸۵۰ دلار برای پیکربندی که بررسی کردم، شروع به رقابت با محصولات برتر مانند Alienware m16 و Asus ROG Zephyrus M16 می کند. همچنین چند صد دلار بیشتر از Legion Pro 5 و ایسوس ROG Strix G17.

HP Omen 16: عمر باتری

Omen 16 عمر باتری فوق العاده ای ندارد که هرگز نباید از یک لپ تاپ گیمینگ انتظار آن را داشته باشید. آنچه ناامید کننده است این است که لپ تاپ هایی با پیکربندی یکسان دیده ایم که عمر باتری بسیار بالاتری دارند و به نظر می رسد که بیشتر به نرم افزار مربوط می شود.

در تست وبگردی ما، لپ تاپ چهار ساعت و ۵۴ دقیقه دوام آورد. این برای لپ تاپ های بازی بد نیست، به خصوص در مقایسه با دستگاه های مبتنی بر اینتل مانند آن Lenovo Legion Pro 7i که نمی تواند چهار ساعت کرک کند. از سوی دیگر، Razer Blade 14، که با مشخصات مشابه Omen 16 من بررسی کردم، توانست بیش از هشت ساعت دوام بیاورد، تا حد زیادی به این دلیل که می تواند نرخ به روز رسانی صفحه نمایش را در زمان دور از شارژر کاهش دهد.

Omen 16 از نظر عمر باتری بدترین چیزی نیست که دیده‌ایم، اما HP می‌تواند برای افزایش عمر دستگاه زمانی که از شارژر دور است، کارهای بیشتری انجام دهد. خوشبختانه، تنظیماتی در Omen Gaming Hub وجود دارد که به شما امکان می‌دهد وقتی شارژر را جدا می‌کنید، به طور خودکار به حالت Eco بروید، که احتمالا عمر باتری را افزایش می‌دهد.

HP Omen 16: bloatware

هر لپ‌تاپ با نرم‌افزاری همراه است. شما نمی توانید از آن اجتناب کنید، و من معمولاً در یک بررسی به نرم افزار همراه دست نمی زنم. Omen 16 فقط با bloatware بسیار زیادی عرضه می شود که نمی توان نادیده گرفت. همه چیزهایی که نصب می شود در اینجا آمده است:

  • دراپ باکس
  • ExpressVPN
  • HP Connection Optimizer
  • اسناد HP
  • HP PC Hardware Diagnostics
  • تنظیمات حریم خصوصی HP
  • HP QuickDrop
  • HP Smart
  • دستیار پشتیبانی HP
  • HyperX Genuinity
  • مک آفی
  • MyHP
  • Omen Gaming Hub

اینجا خیلی چیزها برای توجیه وجود دارد. تهدید سه گانه Dropbox، ExpressVPN و McAfee – همه در تبلیغات محدودی که برای ارتقای شما در نظر گرفته شده است – در حال حاضر ناامید کننده هستند، و در لحظات نامناسب ظاهر می شوند تا پای شلوار خود را برای پول بکشند. اما برنامه‌های HP مشکلاتی را نیز ایجاد می‌کنند.

آنها بسیار گسترده هستند، بنابراین هرگز مشخص نیست که برای مواردی مانند به روز رسانی یا پشتیبانی به کجا باید مراجعه کنید. دیگران هیچ هدفی ندارند. برای مثال، HyperX Genuinity تنها در صورتی کار می‌کند که دستگاه‌های جانبی HyperX داشته باشید (HP مالک HyperX است).

شما بیشتر وقت خود را در Omen Gaming Hub خواهید گذراند، اما حتی این برنامه نیز مشکلاتی دارد. تنظیمات حیاتی سیستم شما به معنای واقعی کلمه (آنها در انتهای لیست قرار دارند) تحت یکپارچه سازی با خرده فروش بازی Fanatical و لیستی از معاملات بازی ها مدفون شده اند. اگر این معاملات واقعاً معاملات بودند، یک چیز بود، اما اینطور نیست. بالای صفحه مملو از عناوین رایگان بازی است که من هرگز نامشان را نشنیده ام و حداقل می توان گفت با کیفیت مشکوک به نظر می رسند.

Omen 16 شامل نرم افزارهای bloatware بسیار زیادی است و حتی در این صورت، این نرم افزار خیلی مفید نیست. اگر قصد دارید Omen 16 را انتخاب کنید، آماده باشید که زمان راه اندازی را به حذف حداقل برخی از برنامه های نصب شده اختصاص دهید.

HP Omen 16: حکم

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

توصیه Omen 16 سخت است، نه به این دلیل که بد است، بلکه فقط به این دلیل که خوب نیست. این لپ‌تاپ با قیمت ممتاز جدید خود با ماشین‌هایی از Alienware، Asus، Lenovo و Razer رقابت می‌کند، بدون اینکه برخی از ایده‌های متمرکز بر بودجه را که در نسخه‌های قبلی وجود داشت، کنار بگذارد.

در اینجا نکات مثبتی وجود دارد، به خصوص با انتخاب پورت و طراحی کلی. عملکرد نیز بد نیست، اگرچه می‌توانید عملکرد بهتری از ماشین‌های ارزان‌تر با قطعات مشابه داشته باشید. متأسفانه این نکات مثبت برای مقابله با مشکلات لپ‌تاپ، به خصوص در لیست قیمت بالای آن، کافی نیستند.

با این حال، اگر Omen 16 را در فروش با تخفیف زیاد پیدا کنید، می تواند خرید خوبی باشد. اگر بتوانید لپ تاپ را در حدود ۱۴۰۰ دلار برای پیکربندی مشابه پیدا کنید، بسیار عالی است. با قیمت ۱۸۵۰ دلار، نسبت به آنچه ارائه می شود بسیار گران است.

توصیه های سردبیران







من مشخصات برتر Omen 16 را بررسی کردم، یک AMD Ryzen 9 7940HS و یک Nvidia RTX 4070. این پیکربندی با قیمت ۱۶۲۰ دلار در وب سایت HP ارائه می شود، اما شما می توانید آن را با قیمت بسیار بیشتری در خرده فروشان پیدا کنید. برای مثال، در Best Buy، دقیقاً با همان پیکربندی، ۱۸۵۰ دلار اجرا می‌شود.


منبع: https://www.digitaltrends.com/computing/hp-omen-16-2023-review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *