ICYMI: 7 داستان بزرگ فناوری هفته، از Meta Quest 3 تا Raspberry Pi 5

راه‌اندازی‌های فناوری با نزدیک شدن به ماه اکتبر هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت را نشان نمی‌دهند، در این هفته یک دور سخاوتمندانه دیگر از خدمات فناوری ارائه می‌شود تا به ما کمک کند کمک‌های هفته گذشته Microsoft Copilot، Alexa AI آمازون و iOS 17 را پاک کنیم.

این بار، نوبت متا بود که در Meta Connect روی صحنه برود، جایی که اعلامیه کامل و غافلگیرکننده Meta Quest 3 را در کنار برخی اخبار بزرگ هوش مصنوعی ارائه کرد. می‌توانید در مورد هر دو مورد در زیر، همراه با حکم ما در مورد پهپاد جدید Mini 4 Pro DJI بخوانید (اسپویل: عالی است).

در بین همه این‌ها، ما به شدت وسوسه شدیم که Raspberry Pi 5 جدید را پیش‌سفارش کنیم تا بتواند دوباره در قفسه ما بنشیند و گرد و غبار را جمع‌آوری کند، و همچنین زمانی را برای جشن تولد ۲۵ سالگی Google پیدا کردیم. بنابراین اگر این هفته بیش از حد درگیر زندگی در واقعیت واقعی بودید تا واقعیت مجازی، اجازه دهید همه اخبار فناوری را که از دست داده‌اید، تکمیل کنیم…

۷٫ گوگل ۲۵ ساله شد – و ما به سبک جشن گرفتیم

ICYMI: 7 داستان بزرگ فناوری هفته، از Meta Quest 3 تا Raspberry Pi 5

(اعتبار تصویر: گوگل)

بسیار خوب، بیشتر جشن های تولد شامل کلاه مهمانی، شمع و دعوای ناشیانه همکاران برای یک تکه کیک است. اما برای ۲۵ سالگی گوگل این هفته، تصمیم گرفتیم آن را به روشی که می دانیم گرامی بداریم – با نوشتن یک سری از ویژگی ها بررسی بزرگترین موفقیت‌ها، اشتباهات و پروژه‌های هیجان‌انگیز G big.

ما به عقب نگاه کردیم چگونه قبل از گوگل زنده ماندیم (اگر Altavista، Hotmail و Netscape را به خاطر دارید، حتما بخوانید)، ما را تحسین کرد. برنامه ها و سرویس های مورد علاقه ناخوانده Googleو از پروژه های گورستان گوگل ابراز تاسف کرد که ای کاش هنوز وجود داشت

طبیعتا ما هم رتبه بندی کردیم بهترین Google Doodles تمام دوران و همچنین بهترین سورپرایزهای تخم مرغ عید پاک گوگل پنهان در برنامه ها و خدمات مختلف آن (از جمله، اخیراً، اندروید ۱۴). و به عنوان یک نوشیدنی شبانه، ما به ۲۵ سال آینده گوگل و آن نگاه کردیم امیدوار کننده ترین پروژه های آینده

۶٫ Raspberry Pi 5 آمد تا پروژه های DIY شما را تقویت کند

برد Raspberry Pi 5

(اعتبار تصویر: بنیاد رزبری پای)

بخشی از پروژه کدنویسی DIY؟ Raspberry Pi همیشه یک برد عالی برای علاقه مندان به قلع و قمع بوده است – و اکنون نسخه پنجم قدرتمند آن به تازگی با یک CPU جدید و بیشتر راه اندازی شده است.

بسیار خوب، با وجود شروع پیش‌سفارش‌ها قبل از عرضه در ماه اکتبر، ممکن است مشکلاتی در دسترس بودن وجود داشته باشد، اما به نظر می‌رسد که Pi 5 ارزش انتظار را دارد. تقویت اصلی چهار هسته ای است بازو پردازنده Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز کار می کند و یک ارتقای بزرگ از تراشه ۱٫۸ گیگاهرتزی Pi 4 است.

اما شما همچنین یک GPU جدید VideoCore VII برای افزایش عملکرد گرافیکی، بلوتوث ۵٫۰ و دو خروجی HDMI (در کنار یک جفت پورت USB 3.0) دریافت می کنید که به شما امکان می دهد آن را تا دو عدد متصل کنید. نمایشگرهای ۴K (در ۶۰ هرتز، با HDR حمایت کردن). برای برچسب های قیمت ۶۰ دلار / ۶۰ پوند / ۱۲۵ دلار استرالیا (نسخه ۴ گیگابایتی) و ۸۰ دلار / ۷۹ پوند / ۹۵ دلار استرالیا (۸ گیگابایت) بد نیست.

۵٫ Dune تبدیل به تماشای بعدی ما در نتفلیکس شد

پوستر تلماسه

(اعتبار تصویر: برادران وارنر / HBO)

خب انتظار نداشتیم تپهیکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱، برای سفری مبتنی بر اورنیتوپتر نتفلیکساما این دقیقاً همان چیزی است که خیلی خیلی زود اتفاق می افتد.

درست است، یکی از آنها بهترین فیلم های مکس در حال پیوستن به جهان است بهترین سرویس پخش در ۱ اکتبر، به این معنی که بیشتر ما می توانیم هر زمان که بخواهیم اقتباس سینمایی حماسی دنیس ویلنوو از کتاب مهم فرانک هربرت را پخش کنیم. با خواندن ما می توانید دریابید که آیا ارزش دیدن دارد یا خیر تپه مرور اولین.

آیا آن را به ما می رسد بهترین فیلم های نتفلیکس لیست؟ به احتمال زیاد، اما تپهورود او به نتفلیکس خیلی بهتر بود اگر دنباله آن هنوز قرار بود در اوایل نوامبر از راه برسد. متاسفانه، تلماسه قسمت دوم تا مارس ۲۰۲۴ به تعویق افتاده استبه این معنی که تا چند ماه آینده باید تعمیر پر ادویه Arrakis را از طریق اولین فیلم دریافت کنید.

۴٫ آیفون ۱۵ با مشکلاتی روبرو شد

آیفون 15 پرو مکس در زمینه سبز خاکی

(اعتبار تصویر: اپل)

این هفته اولین مورد را دیدیم آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو تلفن‌هایی که به صاحبان جدید خود تحویل داده شدند – و در حالی که بیشتر آنها برای دریافت همراهان جیبی جدید خود هیجان‌زده بودند، برخی متوجه چند مشکل کوچک در اولین دسته از تلفن‌های جدید اپل شدند.

اپل به چند مشکل پاسخ داد، یعنی یک باگ iOS که باعث می‌شد گوشی‌ها در هنگام انتقال مستقیم داده‌ها از آیفون دیگر یخ بزنند، به‌علاوه مشکل لک‌های اثر انگشت روی روکش تیتانیومی جدید مدل‌های Pro. به روز رسانی iOS (17.0.2) اولی را مرتب کرد، در حالی که اپل آن را به روز کرد صفحه پشتیبانی برای تمیز کردن آیفون ۱۵ سری.

با این حال، شواهد حکایتی حاکی از آن است که سایر ریزه کاری‌های کوچک برای برخی از جمله نقص تولیدی عجیب و غریب و در اواخر هفته، ادامه دارد. گزارش حوادث گرمازدگی. ما هیچ یک از این مشکلات را در طول آزمایش کشف نکرده‌ایم و هیچ پیشنهادی مبنی بر گسترده بودن آنها وجود ندارد، اما این چیزی است که در هفته آینده مراقب آن هستیم (و از اپل در مورد آن سوال خواهیم کرد).

۳٫ متا دستیارهای هوش مصنوعی جدید خود را برای واتس اپ و موارد دیگر معرفی کرد

هوش مصنوعی متا

(اعتبار تصویر: متا)

متا بی سر و صدا در حال برداشتن گام های مهمی در دنیای هوش مصنوعی است – و در رویداد Meta Connect این هفته، مجموعه ای از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرد که برای افرادی مانند واتس اپ، اینستاگرام و مسنجر عرضه می شوند.

مسلماً مفیدترین ویژگی جدید تولید و ویرایش تصویر هوش مصنوعی برای اینستاگرام است که به زودی به شما کمک می کند تا افکت هایی مانند فیلتر آبرنگ را اعمال کنید یا آن را به سیاه و سفید تبدیل کنید. اما متا همچنین در حال ترکیب ۲۸ کاراکتر هوش مصنوعی در سه پیام رسانی خود است که آنها را بیشتر شبیه یک نسخه «اجتماعی» ChatGPT می کند.

این شخصیت ها از افراد مشهوری مانند کندال جنر، مستر هیولا، پاریس هیلتون و اسنوپ داگ الهام گرفته شده اند. می‌توانید با این «شخص‌ها» گفتگوی مستقیم داشته باشید و حتی در مورد برق لب مورد علاقه پاریس هیلتون پرس و جو کنید. همانطور که با این شخصیت ها چت می کنید، تصاویر نمایه آنها به صورت پویا متحرک می شود و یک عنصر بصری جذاب را اضافه می کند که اغلب در مکالمات با چت ربات های معمولی هوش مصنوعی وجود ندارد.

۲٫ DJI Mini 4 Pro فرود آمد و پهپاد کوچک مورد علاقه ما شد

DJI Mini 4 Pro در دست با ملخ‌های تا شده

(اعتبار تصویر: DJI)

اگر به دنبال ورود به عکاسی هوایی و فیلمبرداری هستید، پس DJI Mini 3 Pro مدتهاست که توصیه ما برای مبتدیان بوده است – و این هفته توسط Mini 4 Pro (شما حدس زدید) موفق شد.

بسیار خوب، در جلوی دوربین تغییر زیادی نکرده است، مینی ۴ پرو همان دوربین ۲۴ میلی‌متری f/1.7 قبلی را ارائه می‌کند – دارای سنسور ۱/۱٫۳ اینچی برای عکس‌برداری ۴۸ مگاپیکسلی و ویدیوی ۴K است.

اما آنچه ارتقا یافته است، سنجش موانع پهپاد است که اکنون برای پرواز ایمن تر، همه جهته است، به علاوه شامل اتصال Ocusync 4.0 و ایستگاه های بین راه (برای از پیش تعیین مسیر برای پرواز پهپاد شما). بنابراین ارتقاء عمده ای نیست، اما Mini 4 Pro هنوز به اندازه کافی برای به ارث بردن تاج بهترین پهپاد برای بیشتر مردم.

۱٫ Meta Quest 3 بهترین هدست واقعیت مجازی است که می توانید بخرید

همیش در حالی که در حال انجام یک بازی واقعیت مجازی با استفاده از Meta Quest 3 لبخند می زند، در مقابل یک گیاه در فضای بزرگ اتاق نشیمن ایستاده است.

(اعتبار تصویر: متا)

متا در کنار شخصیت‌های جدید هوش مصنوعی خود، سرانجام از Meta Quest 3 رونمایی کرد – و بر اساس تجربیاتی که تاکنون از آن داشته‌ایم (که می‌توانید در مورد آن بیشتر بخوانید. بررسی متا کوئست ۳) بهترین هدست واقعیت مجازی است که می توانید بخرید.

به لطف چیپست Snapdragon XR2 Gen 2، Meta Quest 3 عملکرد گرافیکی ۲٫۵ برابر بهتری نسبت به Quest 2 دارد، به علاوه واقعیت ترکیبی تمام رنگی دارد که کیفیت بالاتری نسبت به آنچه از رقبای خود دیده‌ایم، حتی متا کوئست پرو. بهترین از همه، Quest 3 قیمت معقولی فقط ۴۹۹٫۹۹ دلار / ۴۷۹٫۹۹ پوند / ۷۹۹٫۹۹ دلار استرالیا برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی است.

مطمئناً می‌توانست رم بالاتری داشته باشد و ردیابی چشم مورد استقبال قرار می‌گرفت، اما ما فکر نمی‌کنیم که هدست واقعیت مجازی بهتری با این قیمت پیدا کنید.


منبع: https://www.techradar.com/tech/icymi-the-7-biggest-tech-stories-of-the-week-from-meta-quest-3-to-raspberry-pi-5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *