ICYMI: 7 داستان بزرگ فناوری هفته، از Google Gemini تا Windows 12

به نظر می رسد در سال برای یک اعلامیه فناوری بزرگ دیر نیست. در حالی که بیشتر شرکت های فناوری در حال آماده شدن برای این موضوع بودند CES 2024 در ماه آینده، گوگل تصمیم گرفت بزرگترین اعلامیه سال خود را در این هفته با Gemini، قدرتمندترین مغز هوش مصنوعی خود تا کنون، انجام دهد.

Gemini یک جانور سحابی و تغییر شکل است که هر دو در برخی از محصولات موجود وجود دارد – مانند گوگل بارد و پیکسل ۸ پرو – و یک مفهوم آینده نگر که نشان می دهد هوش مصنوعی گوگل به کجا می رود. مطمئنا، ویدئوی نمایشی ممکن است تا حدودی صحنه سازی شده باشدبا Gemini که هنوز قادر به مکالمه در زمان واقعی نیست، اما هنوز یک لحظه مهم برای گوگل و هوش مصنوعی است.

نه اینکه این فصل جدید در داستان هوش مصنوعی تنها خبر این هفته باشد. آ GTA 6 این تریلر در نهایت به نمایش درآمد و به این نتیجه رسید که در ابتدا برای رایانه‌های شخصی عرضه نمی‌شود، در حالی که ویندوز ۱۲ تاریخ عرضه آن را برای سال ۲۰۲۴ فاش کرد.

آیا مشغول خرید کریسمس بوده اید؟ در اینجا تمام بزرگترین داستان های فناوری هفته در یک تفکیک مفید و پنج دقیقه ای وجود دارد…

۷٫ نتفلیکس بی سر و صدا یک ارتقاء HDR را برای تلویزیون ۴K شما ارائه کرد

ICYMI: 7 داستان بزرگ فناوری هفته، از Google Gemini تا Windows 12

(اعتبار تصویر: Shutterstock / MAXSHOT.PL)

مشترکین طرح Premium نتفلیکس اخیراً افزایش قیمت دیگری را جذب کردند و سطح ۴K و HDR بهبود یافته این سرویس را به یکی از گزینه‌های گران‌تر در میان خدمات تبدیل کرد. بهترین خدمات پخش. برای اینکه این قرص تلخ کمی راحت‌تر از بین برود، نتفلیکس اعلام کرد که ارتقای کتابخانه استریم خود را تکمیل کرده است، چیزی که به طور خاص کیفیت ویدیوی عناوین ۴K با HDR را بهبود می‌بخشد.

این ارتقا به شکل کدهای بهینه سازی شده پویا برای پخش ویدیوی ۴K ارائه می شود، فرآیندی که نه تنها ظاهر محتوای Netflix را در تلویزیون ها، بلکه در تبلت ها و تلفن ها نیز بهبود می بخشد. آیا برای جلوگیری از رفتن مشترکین Premium به سطح مقرون‌به‌صرفه‌تر تبلیغاتی یا لغو کامل سرویس کافی است؟ فقط زمان می تواند بگوید. اما در فضای رقابتی فزاینده استریم، فیلم‌ها و نمایش‌های ۴K با ظاهر بهتر، مزیتی است که نتفلیکس می‌تواند به بانک بدهد.

۶٫ متا یک هدست واقعیت مجازی را که شبیه به نسل بعدی اپل ویژن پرو است، معرفی کرد

تصویری از شخصی که رندر هدست Mirror Lake VR را بر تن دارد

(اعتبار تصویر: متا)

این هفته، داگلاس لنمن، مدیر تحقیقات سیستم های نمایشگر متا، تصویری از دریاچه آینه را نشان داد طی یک سخنرانی در کالج علوم نوری دانشگاه آریزونا. این هدست VR نسل بعدی شبیه به تلاقی بین متا کوئست پرو و اپل ویژن پرو – با طراحی سمت باز آن که از Quest گرفته شده است، و نسخه ای از EyeSight (تا حدی وحشتناک) موجود در هدست اپل.

همچنین دارای چند ویژگی سطح بالا است که برای هدست‌های XR مصرف‌کننده جدید است، از جمله لنزهای الکترونیکی varifocal و HoloCake – سیستم‌های نوری که به ترتیب برای واقعی‌تر جلوه دادن تصاویر و هدست باریک‌تر طراحی شده‌اند. متأسفانه، در حالی که لانمن این هدست را «عملی برای ساختن در حال حاضر» توصیف کرد، احتمالاً هنوز سال‌ها باقی مانده است، و مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، قبلاً Mirror Lake را چیزی توصیف کرد که ممکن است «در نیمه دوم دهه» شاهد آن باشیم. به عبارت دیگر، سال ۲۰۲۶ و بعد از آن (یا شاید اواخر سال ۲۰۲۵، اگر خوش شانس باشیم).

۵٫ Rockstar یک تریلر GTA 6 را به ما ارائه کرد اما طرفداران PC را ناامید کرد

حتی اگر مشغول خرید کریسمس بوده اید، احتمالاً هنوز در مورد اولین چیزی شنیده اید GTA 6 تریلر (بالا) که لو رفت و سپس به سرعت این هفته منتشر شد. خبر بد؟ در کنار این واقعیت که بازی در سال ۲۰۲۵ عرضه می شود (بنابراین، در یک سناریوی بدتر، احتمالاً دو سال دیگر)، همچنین در ابتدا برای رایانه شخصی عرضه نمی شود.

برای هر کسی که کار اصلی بازی او یک رایانه شخصی است تا یک پلی استیشن ۵، Xbox Series X یا Xbox Series S سپس، این خبر چیزی شبیه به کاسه زانو بود. GTA 6 احتمالاً در آینده‌ای دیگر راه خود را به رایانه‌های شخصی پیدا خواهد کرد، اما نه تا سال ۲۰۲۶ یا بعد از آن – به این معنی که ممکن است زمان آن رسیده باشد که در نهایت تسلیم وسوسه شوید و آن PS5 را بخرید.

۴٫ OnePlus 12 با باتری بزرگ و بیشتر فرود آمد

OnePlus 12 در رنگ سبز

(اعتبار تصویر: OnePlus)

این هفته آخرین گوشی هوشمند پرچمدار سال ۲۰۲۳، وان پلاس ۱۲، با تشویق شدید طرفداران برندهای کمی جایگزین تلفن همراه شد. این یک باتری بزرگ، یک چیپست سریع و بارهای رم دارد – پس چرا در این لیست بالاتر نیست؟ در حال حاضر، OnePlus 12 فقط در چین موجود است.

با این حال، مدعی مورد انتظار برای ما بهترین گوشی ها راهنما باید از اواخر ژانویه به طور گسترده‌تری در دسترس باشد، و دلیل محکمی برای گنجاندن در آن فهرست دارد. این باتری دارای ظرفیت ۵۴۰۰ میلی آمپر ساعتی است و با سرعت ۱۰۰ وات شارژ می شود و OnePlus 12 نیز از جدیدترین دستگاه تغذیه می کند. اسنپدراگون ۸ نسل ۳ چیپست مطمئناً قبل از عرضه جهانی بسیار وسوسه انگیز به نظر می رسد …

۳٫ دیزنی از نمایش های Marvel و Star Wars خود برای سال ۲۰۲۴ رونمایی کرد

لوتن رائل و کاسیان آندور در فصل 1 اندور

(اعتبار تصویر: Lucasfilm/Disney)

این هفته دیزنی خط تولید خود را اعلام کرد مارول و جنگ ستارگان نشان می دهد که در سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد. و در حالی که هر کسی منتظر است اندور فصل ۲ متأسفانه ناامید شد، اما غول سرگرمی این دو را فاش کرد جنگ ستارگان و سه پروژه مارول اولین کار خود را در غول استریم انجام خواهند داد.

ما اولین تولید لایو اکشن را دریافت کردیم که در طول این فیلم روی صحنه می رفت جنگ ستارگان دوران جمهوری اعظم، به نام جنگ ستارگان: آکولایتدر حالی که جنگ ستارگان: خدمه اسکلت – سریالی که از فیلم محبوب دهه ۸۰ الهام گرفته است گونی ها – نیز در مسیر است.

۲٫ ویندوز ۱۲ تاریخ راه اندازی فاش شده و مهارت های هوش مصنوعی شایعه شده است

Copilot برای مایکروسافت 365

(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

ویندوز ۱۱ برای روشن کردن جهان تلاش کرده است، اما سال آینده می تواند برای سیستم عامل مایکروسافت متفاوت باشد. فاش‌های تازه این هفته نشان می‌دهد که ویندوز ۱۲ می‌تواند در ژوئن ۲۰۲۴ فرود بیاید.

در حالی که مایکروسافت هنوز چیزی رسمی نگفته است، این شایعات با حدس و گمان هایی که قبلاً شنیده ایم، محاسبه کنید – و تا حدودی قابل پیش بینی به نظر می رسد که ویژگی های مجهز به هوش مصنوعی می تواند در قلب ویندوز ۱۲ باشد. این می تواند به معنای ورود موج جدیدی از رایانه های شخصی با هوش مصنوعی و برخی تغییرات بزرگتر از تغییراتی باشد که در آن مشاهده کرده ایم. دستیار کمک خلبان در ویندوز ۱۱٫ خبر خوب برای ما، اما مسلماً خبر بهتر برای سازندگان لپ تاپ، که با رکود فروش رایانه های شخصی و لپ تاپ دست و پنجه نرم می کنند.

۱٫ مغز هوش مصنوعی جمینی جدید گوگل هیبت و جنجال برانگیخت

لوگوی Google Gemini روی صفحه نمایش لپ تاپ که در پس زمینه نارنجی قرار دارد

(اعتبار تصویر: گوگل)

گوگل جمینی بدون شک بزرگترین اعلامیه غول فناوری در سال است – و اخبار این هفته جنبه های خوب و بد هیاهوی هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ را خلاصه می کند. برخی از پیشرفت های سریع در مدل های زبان بزرگ. و این بدان معنی است که بسیاری از ویژگی های نرم افزاری مفید و سرگرم کننده برای ما.

این ترفندهای جوزا شامل یک بهبود یافته است گوگل باردچند ترفند جدید در Pixel 8 Pro مانند یک ابزار مفید Summarizer در برنامه Recorder آن، و راه‌اندازی ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل نوت بوک LM برنامه اما برداشتن بخار از نسخه ی نمایشی باورنکردنی Gemini گوگل (در بالا) بود ستاره که تا حدودی صحنه سازی شده بود.

این نوع ترفندها (و زمان اعلام گوگل) نشان می دهد که هوش مصنوعی در حال حاضر به همان اندازه که نبرد فناوری است، یک نبرد بازاریابی است. اما این نباید این واقعیت را از بین ببرد که در سال ۲۰۲۴ شاهد پیشرفت های باورنکردنی هوش مصنوعی هستیم.


منبع: https://www.techradar.com/tech/icymi-the-weeks-7-biggest-tech-stories-from-google-gemini-to-windows-12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *