ICYMI: 8 داستان بزرگ فناوری هفته از Samsung Galaxy S24 تا دوستان دختر ChatGPT

دنیای فناوری هرگز نمی خوابد و بعد از آن CES 2024 هفته گذشته ما هفت روز بزرگ دیگر را پشت سر گذاشتیم Samsung Galaxy Unpacked از سال.

جای تعجب نیست که برخی از جدیدترین اخبار فناوری را از دست داده باشید – و به همین دلیل است که ما این خلاصه یک مرحله ای از بزرگترین داستان های این هفته را آماده کرده ایم تا بتوانید با آخرین اطلاعیه ها با سرعت بیشتری آشنا شوید.

نکته مهمی که در هفته های آینده باید مراقب آن بود، این است اپل ویژن پرو راه اندازی – که برای ۲ فوریه تنظیم شده است. ویژن پرو پیش خرید می کند دیروز (۱۹ ژانویه) پخش شد، بنابراین اگر هنوز در مورد هدست جدید اپل تصمیم نگرفته اید، می توانید به زودی آن را به صورت حضوری بررسی کنید. اما این هنوز در راه است. قبل از آن، این چیزی است که این هفته از دست دادید.

۸٫ فروشگاه هوش مصنوعی ChatGPT مملو از دوست دختران چت بات شده است

ICYMI: 8 داستان بزرگ فناوری هفته از Samsung Galaxy S24 تا دوستان دختر ChatGPT

(اعتبار تصویر: OpenAI / یانگ جونگ هون)

یک هفته دیگر، نمونه دیگری از هوش مصنوعی استفاده شده به روشی که در نظر گرفته نشده بود. جدی، به هیچ چیز نمی توان به ما اعتماد کرد. ما همیشه راهی برای خراب کردن آن پیدا خواهیم کرد.

به هر حال، علی‌رغم اینکه فروشگاه جدید GPT ChatGPT کاملاً به وضوح بیان می‌کند که «ما به GPT‌های اختصاص داده شده برای تقویت روابط عاشقانه یا انجام فعالیت‌های تنظیم‌شده اجازه نمی‌دهیم»، ظاهراً فروشگاه تنها هفت روز بعد مملو از دوست دخترهای مجازی است – مسئله‌ای که ظاهراً آن را امتحان کرده است. برای کاهش با حذف نوار جستجو در برگه کاوش.

با وجود این، ما همچنان توانستیم مجموعه‌ای از این دوست دختران مجازی را در فروشگاه رسمی GPT از طریق سایت‌های شخص ثالث پیدا کنیم و روی آن کلیک کنیم. و به شرطی که برای ChatGPT Plus (با ۲۰ دلار / ۱۶ پوند / ۲۰ دلار استرالیا در ماه)، Enterprise یا طرح جدید Teams پرداخت کنید، کاربران منتخب و شرکای رسمی همچنان می توانند این GPT های عاشقانه را ایجاد و امتحان کنند (بخوانید: Chat Generative Pre – ترانسفورماتورهای آموزش دیده – یا ربات های هوش مصنوعی).

از منظر اخلاقی چیزهای زیادی برای باز کردن در اینجا وجود دارد، بنابراین ما را ببخشید که با یک اظهار نظر کوچک امضا کردیم. اما این یکی از راه های مقابله با آبی های ژانویه است…

۷٫ یوتیوب در افزایش CPU مقصر نبود، بلکه مسدودکننده تبلیغات شما بود

یوتیوب در گوشی هوشمند

(اعتبار تصویر: Szabo Viktor/Pexels)

این هفته در سرزمین یوتیوب مشکلی به وجود آمد، زیرا کاربران بلوک تبلیغاتی پلتفرم ویدیویی را متهم کردند که باعث افزایش استفاده از CPU رایانه‌های شخصی آنها شده است، به‌عنوان آخرین روش آن برای اینکه مردم استفاده از آنها را متوقف کنند. که به دنبال تاکتیک های سختگیرانه دیگری مانند الف سیاست ویدیوی سه ضربه ای و تاخیرهای آزار دهنده پنج ثانیه ای در ویدیوها اگر سایت تشخیص داد که از مسدود کننده تبلیغات استفاده می شود.

با این حال، این مورد نبود. یوتیوب در بیانیه‌ای قاطعانه خنثی کردن رایانه‌های شخصی افراد را تکذیب کرد و گفت مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند «ناشی از تلاش‌های ما برای شناسایی مسدودکننده‌های تبلیغاتی نیست». در عوض، معلوم می شود که برخی از کدهای مشکل دار در Ad Block و Adblock Plus باعث این مشکلات شده است. بی دست و پا – به شکلی نامناسب.

خوشبختانه، در حال حاضر به روز رسانی برای نرم افزار شروع شده است. Adblock 5.17.1 یا Adblock Plus 3.22.1 را دانلود کنید و نباید هیچ مشکلی مرتبط با باگ را تجربه کنید.

۶٫ مایکروسافت اج یک ویژگی جستجوی جدید فوق العاده دارد

لوگوی مایکروسافت اج بر روی صفحه نمایش مک بوک پرو

(اعتبار تصویر: Shutterstock)

مایکروسافت هنوز از جنگ مرورگرها دست برنداشته است، و آخرین ویژگی معرفی شده به Edge حتی می‌تواند شاهد عقب‌نشینی آن از کروم گوگل باشد.

این گزینه به کاربران اجازه می دهد تا به طور همزمان با استفاده از دو موتور در اینترنت جستجو کنند و بین تنظیمات پیش فرض جابجا شوند. به عنوان مثال، اگر Bing پیش‌فرض باشد، کلیک کردن روی نماد جستجوی جدید نتایج یک موتور جایگزین مانند Google را نمایش می‌دهد.

این ممکن است یک ویژگی نسبتاً جزئی به نظر برسد، اما با توجه به زمان زیادی که اکثر افراد در هر روز برای جستجو صرف می‌کنند – و نتایج گوگل در طول یک یا دو سال گذشته چقدر ضعیف شده است – به هر حال این یک ویژگی خوشایند است.

۵٫ شیائومی از پنج گوشی هوشمند جدید با برخی مشخصات چشمگیر رونمایی کرد

شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G در دستان کسی است

شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس ۵G (اعتبار تصویر: شیائومی)

شیائومی راضی نیست که این هفته تمام عناوین گوشی های هوشمند را بدزدد، شیائومی نیز جشن کوچکی برای خود داشت. و از یک جهت حتی از عرضه گلکسی پیشی گرفت و پنج گوشی سری Redmi Note 13 را به سه گوشی سامسونگ معرفی کرد.

ما در این رویداد بودیم و مدتی را با دو مدل پریمیوم گذراندیم، Redmi Note 13 Pro Plus 5G (نام عالی) و Redmi Note 13 Pro 5G – اگرچه «premium» احتمالاً همانطور که آنها کمی آن را تحت فشار قرار می دهد. هنوز به میان رده بودن نزدیک‌تر شده‌اند و بر این اساس قیمت‌گذاری می‌شوند.

Pro Plus رده بالا از پردازنده Medatek Dimensity 7200 Ultra استفاده می کند، طراحی کمی منحنی دارد و از شارژ سریع ۱۲۰ واتی استفاده می کند. در مقابل، Redmi Note 13 Pro 5G از Snapdragon 7s Gen 2 معتبر استفاده می‌کند، ظاهری صاف‌تر دارد و از شارژ ۶۷ واتی استفاده می‌کند.

ستاره های واقعی دوربین ها بودند. هر دو دارای سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسل فوق عریض و ماکرو ۲ مگاپیکسلی هستند و ما تحت تاثیر عملکرد و تطبیق پذیری آنها در نور کم قرار گرفتیم. آنها همچنین دارای برخی از ویژگی های ویرایش با هوش مصنوعی هستند، از جمله ابزار جایگزینی آسمان، ابزار پاک کن اشیاء، و حالت زیباسازی، به علاوه شما می توانید تصاویر ۲۰۰ مگاپیکسلی را برای تنظیم نسبت تصویر تولید کنید. ایده آل برای رسانه های اجتماعی

حتی گران‌ترین آن، یعنی Pro Plus 5G، تنها ۴۴۹ پوند (تقریباً ۵۷۰ دلار / ۸۶۰ دلار استرالیا) قیمت دارد، و ما به زودی آنها را در یک آزمایش کامل از سر راه‌های خود قرار خواهیم داد.

۴٫ QDEL آمد تا OLED را به عنوان فناوری تلویزیون در آینده بپذیرد

صفحه نمایش QDEL شارپ در CES 2024

صفحه نمایش شارپ QDEL (اعتبار تصویر: Digital Trends)

بسیاری از فناوری‌های سری پشت درهای بسته در نمایشگاه CES نشان داده می‌شوند و امسال شامل فناوری‌هایی می‌شود که روزی می‌تواند آینده جدید تلویزیون‌ها باشد.

QDEL مخفف Quantum Dot Electroluminescent است و فناوری نقطه کوانتومی تلویزیون های QLED را به پایان بازی خود می برد. در تلویزیون‌های QLED، از نقاط کوانتومی برای تبدیل نور به رنگ‌های مختلفی که می‌بینید استفاده می‌شود، اما در صفحه نمایش QDEL (امیدواریم که از این کلمات اختصاری تقریباً یکسان پیروی کنید) نقاط کوانتومی در واقع خود نور را ساطع می‌کنند. این باعث می شود که آن را بیشتر شبیه یک تلویزیون OLED، با کنتراست باورنکردنی در هر پیکسل، اما با نوید رنگ های فوق العاده خالص کند. همچنین، به طور بالقوه، آنها را بسیار ارزان تر می کند، زیرا صفحه نمایش های QDEL را می توان با همان فناوری پشت تلویزیون های LCD ساخته شد.

این همه طبق گفته شارپ است که نمونه اولیه QDEL را در CES به نمایش گذاشت. تا خرید مجموعه QDEL راه درازی در پیش است، اما این فناوری به تازگی از حالت تئوری به چیزی تبدیل شده که باید در مورد آن بدانید.

۳٫ پیش‌فروش اپل ویژن پرو فعال شد

لنس اولانوف با پوشیدن اپل ویژن پرو

(اعتبار تصویر: آینده)

انقلاب محاسبات فضایی Apple Vision Pro رسماً در این هفته آغاز شد پیش‌سفارش هدست واقعیت مختلط ۳۴۹۹ دلاری بالاخره انجام شد از دیروز (۱۹ ژانویه). این یک لحظه بزرگ برای هدستی است که مدت‌ها در حال توسعه است، برای اپل – که روی افرادی که این شکل جدید از محاسبات همهجانبه را اتخاذ می‌کنند حساب می‌کند – و برای مصرف‌کنندگانی که ممکن است تعجب کرده باشند که این همه هیاهو برای چیست.

در آستانه این لحظه بزرگ، اپل یک تجربه عملی دیگر به ما داد. سردبیر ایالات متحده ما لنس اولانوف مرد خوش شانسی است که توانست آن را امتحان کند، و او می گوید که هر یک از چهار باری که اپل به او اجازه استفاده از گیره ۱ پوندی را داده است، کمی بیشتر یاد گرفته است. به قول خودش، مثل پوست کندن یک پیاز واقعیت ترکیبی است. جالب‌ترین نکته این است که اپل از زمان رونمایی ژوئن در هدست، نرم‌افزار و حتی سخت‌افزار ظریفی را بهینه‌سازی کرده است. WWDC 2023.

این بار، گزینه‌های پوشیدنی جدیدی پیدا کردیم و در نهایت توانستیم از ویژگی‌های سیری و بهره‌وری استفاده کنیم. با این حال، همه این گزارش‌های عملی در جهان با امتحان کردن خودتان قابل مقایسه نیستند. انتظار می‌رود فرصت‌های زیادی در خرده‌فروشی‌ها برای مصرف‌کنندگان کنجکاو به زودی آغاز شود و بررسی‌های کامل از هم‌اکنون تا زمانی که هدست در ۲ فوریه عرضه می‌شود، کاهش یابد.

۲٫ سامسونگ گلکسی رینگ را تمسخر کرد

حلقه گلکسی سامسونگ در Unpacked 2024

(اعتبار تصویر: سامسونگ)

بزرگ‌ترین اعلامیه Unpacked 2024 ممکن است گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ نباشد (پایین را ببینید)، بلکه نمایش غافلگیرکننده حلقه گلکسی سامسونگ به سبک کلاسیک «یک چیز دیگر» بود. مسلماً، تنها چیزی که واقعاً به دست آوردیم، یک تیزر کوتاه بود تا یک نمایش کامل، اما با این وجود، لحظه ای هیجان انگیز بود.

فراتر از این نگاه کوتاه به طرح (این یک انگشتر است، چه چیز دیگری را انتظار داشتید؟) عملاً جزئیات دیگری منتشر نشده است، اما ممکن است به زودی عرضه شود. پس از ظهور، سامسونگ به‌روزرسانی غافلگیرکننده‌ای درباره در دسترس بودن حلقه گلکسی به اشتراک گذاشتبه ما گفت که “سخت افزار آماده است و محصول زیبا است” و سپس اضافه کرد که انتشار “در سال کمی بعد خواهد بود.”

امیدواریم در رویداد Unpacked بعدی که احتمالاً بین جولای و آگوست برگزار می شود، اطلاعات بیشتری خواهیم شنید.

۱٫ سامسونگ از گوشی های سری گلکسی اس ۲۴ خود رونمایی کرد

Samsung Galaxy S24 Ultra جلو و پشت در پس زمینه مشکی

Samsung Galaxy S24، S24 Plus و S24 Ultra (اعتبار تصویر: سامسونگ)

ما تنها چند هفته از سال گذشته است، اما ما قبلا اولین راه اندازی بزرگ خود را داشته ایم. و واقعاً بزرگ بود.

در کمال تعجب هیچ کس، سامسونگ این را فاش کرد گلکسی اس ۲۴ سری در اولین Galaxy Unpacked 2024. سه گوشی شامل مدل استاندارد، گلکسی اس ۲۴ پلاس و گلکسی اس ۲۴ اولتراو هر سه رقیب قدرتمندی برای ما به نظر می رسند بهترین گوشی ها راهنما.

مطمئناً، در نگاه اول این تلفن‌ها صرفاً نسخه‌های به‌روزرسانی‌شده نسل‌های قبلی خود هستند، اما با دقت بیشتری نگاه کنید و برخی از ترفندهای دقیق وجود دارد، مانند مدل‌های استاندارد و پلاس که صفحه نمایش‌های بزرگ‌تری دارند که می‌توانند از ۱۲۰ هرتز به ۱ هرتز کاهش پیدا کنند. به علاوه، هر سه گوشی با جدیدترین تراشه‌های Exynos و Qualcomm عرضه می‌شوند.

با این حال، یک معامله بزرگتر، استفاده خانواده گلکسی S24 از هوش مصنوعی مولد است. این فناوری هوشمند انواع ویژگی‌ها، از ترجمه زنده گفتار گرفته تا بازسازی کامل عکس‌ها را بدون نیاز به مهارت‌های فتوشاپ، فعال می‌کند. بسیاری از این مهارت ها به ارث رسیده اند گوگل پیکسل ۸ تلفن‌ها، و با توجه به مخاطبان بیشتر دستگاه‌های سامسونگ، می‌توانند هوش مصنوعی مولد را به جریان اصلی تبدیل کنند.

ما قبلاً با هر سه تلفن بازی کرده‌ایم، بنابراین دستی ما را بررسی کنید بررسی Samsung Galaxy S24دست در بررسی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ پلاس و عملی بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra برای اولین برداشت های ما


منبع: https://www.techradar.com/tech/icymi-the-weeks-8-biggest-tech-stories-from-samsung-galaxy-s24-to-chatgpt-girlfriends

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *