iFixit تعهد سامسونگ به تعمیر پذیری را محکوم می کند، شراکت را خاتمه می دهد

تقریبا دو سال از iFixit و سامسونگ می گذرد اعلام کرد یک مشارکت خود تعمیر که به ارمغان بیاورد اصل کیت های خود تعمیری برای آن دسته از دستگاه های گلکسی پیشرفته که نیاز به تعمیر دارند. امروز، iFixit شراکت را لغو می‌کند و این کار را انجام داد تا تعهد سامسونگ به این هدف را کاهش دهد.

شما باید نوشته کامل را از iFixit بخوانید (اینجا) برای دریافت آنچه که به نظر می رسد یک بررسی بسیار صادقانه از رویکرد سامسونگ در تعمیرپذیری است. به طور خلاصه، iFixit گفت که رویکرد سامسونگ “با ماموریت ما همخوانی ندارد” و آنها “به تعهد سامسونگ برای دسترسی بیشتر به تعمیرات شک دارند.” بله

iFixit در ادامه اذعان می‌کند که قبلاً با سامسونگ این مشکل را پشت سر گذاشته‌اند، جایی که غول فناوری کره‌ای به وعده‌هایش عمل نمی‌کند. من آن را فراموش کرده بودم برنامه Galaxy Upcycling که آنها در سال ۲۰۱۷ با سامسونگ همکاری کردند که سرنوشت مشابهی پیدا کرد. در پایان آن برنامه، ظاهراً سامسونگ بعد از اینکه تمام این کارها را برای شروع برنامه انجام داده بود، iFixit را شبیه سازی کرد. و حالا با این مشارکت، به نظر می رسد که آنها عمدتاً دوباره ارواح شده اند.

یادداشت پایان این همکاری به این واقعیت اشاره می‌کند که دستگاه‌های سامسونگ دیگر واقعاً قابل تعمیر نیستند یا اینکه تعمیرپذیری محصولات آنها همچنان رو به کاهش است. این ایده به سادگی با چیزی که iFixit وجود خود را به آن اختصاص داده است، مطابقت ندارد. iFixit همچنین نمی‌خواهد بدون هیچ کمکی از سامسونگ، دستورالعمل‌های دقیق تعمیر را تهیه کند، که آنها ادعا می‌کنند.

از ماه ژوئن، iFixit می‌گوید که دیگر توزیع‌کننده قطعات و ابزارهای شخص ثالث برای سامسونگ نخواهند بود. با این حال، آنها راهنماهای خود یا هر اطلاعات دیگری را حذف نمی‌کنند، به علاوه قطعات OEM را در صورت موجود بودن می‌فروشند و همچنین به وضوح نشان می‌دهند که قطعات موجود نیستند. در پایان، هدف iFixit این است که تعمیر پذیری آسان و در دسترس باشد و این بخش تغییر نمی کند. این فقط مشارکت رسمی با سامسونگ است.


منبع: https://www.droid-life.com/2024/05/23/ifixit-doubts-samsungs-commitment-to-accessible-repairs-ends-partnership/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *