Insta360 از دوربین اکشن ۸K مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد – و GoPro باید نگران باشد

بازار دوربین های اکشن مسابقه دو اسبی بین GoPro و DJI نیست – Insta360 نیز بازیگر بزرگی است، به خصوص با آخرین پیشنهاد خود، Ace Pro. ما قبلا اوقات خوبی را با شوتر ۸K گذرانده‌ایم، و شما می‌توانید بیشتر در دست ما بخوانید بررسی Insta360 Ace Pro. دارای برخی ویژگی های بی نظیر است که به طور بالقوه آن را به یکی از بهترین ها تبدیل می کند بهترین دوربین های اکشن تا حالا ساخنه شده.

البته، ضبط ویدیوی ۸K است که در مرکز توجه قرار می گیرد – این هم چیزی نیست GoPro Hero 12 Black یا DJI Osmo Action 4 می تواند انجام دهد، اما Ace Pro چیزی بیشتر از ویدئو با وضوح بالا دارد.

این سنسور در اصل همان سنسور ۱/۱٫۳ اینچی Osmo Action 4 است که از Hero 12 Black بزرگتر است و عکس های ۴۸ مگاپیکسلی را با فرمت JPEG یا DNG خام می گیرد. اگر به ویدیوی ۸K نیاز ندارید – که در زمان انتشار از طریق به روز رسانی سیستم عامل در دسترس خواهد بود – مجموعه ویژگی های ویدیوی ۴K بسیار قوی است و تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری می کند.

Insta360 از دوربین اکشن ۸K مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد – و GoPro باید نگران باشد

(اعتبار تصویر: Insta360)
Insta360 Ace Pro و Ace: قیمت و در دسترس بودن

Insta360 Ace Pro در حال حاضر در دسترس است و قیمت آن ۴۴۹٫۹۹ دلار / ۴۲۹٫۹۹ پوند / ۷۲۹ دلار استرالیا است که ارزش مناسبی دارد. همچنین یک نسخه مقرون به صرفه Ace از دوربین وجود دارد که دارای سنسور کوچکتر ۱/۲ اینچی و لنز معمولی است. قیمت لیست آن ۳۷۹٫۹۹ دلار / ۳۵۹٫۹۹ پوند / ۶۰۹ دلار AU است.

Insta360 همچنین از شبکه‌های عصبی هوش مصنوعی برای حذف نویز از فیلم‌های ویدئویی برای ارائه ویدیوهای تمیز و کم نور در حالت PureVideo استفاده کرده است و دارای حالت ویدیوی Active HDR برای زمانی که نور خوب است. همچنین از تثبیت‌کننده FlowState Insta360 برای فیلم‌برداری صاف و قفل افق ۳۶۰ درجه a la GoPro بهره می‌برید که سطوح ویدیوی شما را بدون توجه به عملکردی که انجام می‌شود حفظ می‌کند.

سپس طراحی درخشان آن وجود دارد. برخلاف رقبای خود، Ace Pro از نظر فیزیکی بزرگ‌تر و سنگین‌تر، صفحه نمایش لمسی بزرگ‌تری دارد و برای عکس‌های سلفی بالا می‌رود. هنگام فیلمبرداری و عکسبرداری در خارج از منزل، مشاهده آسانتر از هر زاویه ای بسیار مفید است، چه در حال وبلاگ نویسی یا عکاسی ورزشی باشید.

همچنین برخی از ابزارهای دستیار ویدئویی به کمک هوش مصنوعی، مانند کنترل حرکت برای فعال کردن حالت‌های ضبط عکس و فیلم با تایمر، به‌علاوه ابزارهای ویرایش ویدیو که می‌توانند بهترین قسمت‌های کلیپ‌های شما را برای شما انتخاب کنند، وجود دارد. همچنین می‌توانید بین پایه‌های مغناطیسی رهاسازی سریع مانند Osmo Action 4، به‌علاوه پایه‌های استاندارد مانند GoPro بر روی دسته‌ها یا کلاه ایمنی انتخاب کنید. این دوربین همچنین تا عمق ۱۰ متری ضد آب است.

Insta360 Ace Pro از دو زاویه با صفحه نمایش بر روی پس زمینه سفید

(اعتبار تصویر: Insta360)

تجزیه و تحلیل: مزیت Insta360؟

بر روی کاغذ، و همانطور که بررسی عملی ما نشان می دهد، Insta360 Ace Pro یکی از این موارد است بهترین دوربین های اکشن در دسترس است، حتی بدون اینکه ضبط ویدیوی ۸K آن قبل از اعلام در دسترس باشد. بسیاری از چیزهایی که در مورد Hero 12 Black و Osmo Action 4 دوست داریم را در یک بسته واحد ترکیب می کند و ویژگی های منحصر به فرد خود را نیز اضافه می کند.

مطمئناً ما بهترین دوربین اکشن دنیا را در دست داریم، پس؟ خوب، بله و نه. با حسگر کوچکی که در این دوربین های اکشن استفاده می شود، تعادل بین کیفیت و کمیت وجود دارد. Insta360 دارای پیکسل های زیادی است و در زمان نوشتن هیچ گزینه ای برای نمایه رنگ Log مانند آنچه در Hero 12 Black وجود دارد وجود ندارد، بنابراین محدودیتی برای ویرایش هایی که می توانید برای رنگ آمیزی انجام دهید وجود دارد.

کیفیت فیلم واقعاً خوب است، اما در هنگام عکاسی حتی با حالت فیلمبرداری HDR، تفاوتی بین کیفیت عکس و ویدیو مشاهده شد و عکس‌ها به وضوح جزئیات بیشتری را در خود جای دادند. ما انتظار داریم اکثر کاربران در درجه اول از دوربینی مانند این برای فیلمبرداری استفاده کنند.

بهبودهایی ممکن است در آینده از طریق به‌روزرسانی‌های میان‌افزار انجام شود، و ما به بررسی مقایسه‌های در حال اجرا بین بهترین دوربین‌های اکشن خواهیم پرداخت، به‌علاوه این ویژگی ۸K را واقعاً آزمایش خواهیم کرد. در حال حاضر، Insta360 واقعا همه چیز را با Ace Pro تغییر داده است – این واقعا یک دوربین اکشن عالی است.

Insta360 Ace Pro زیر آب در دست یک غواصی

(اعتبار تصویر: Insta360)

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/cameras/action-cameras/insta360-unveils-ai-powered-8k-action-camera-and-gopro-should-be-worried

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *