iOS 17.4 بتا: همه تغییرات جدید

اپل امروز اولین نسخه بتای iOS 17.4 و iPadOS 17.4 را به توسعه دهندگان معرفی کرد و برخی به روز رسانی های اساسی را برای توسعه دهندگان به ارمغان آورد. آیفون و آی پد در اروپا. بیشتر تغییرات بزرگ فقط بر کاربران اتحادیه اروپا تأثیر می گذارد، اما به روز رسانی هایی نیز در سیستم عامل وجود دارد که در سراسر جهان در دسترس هستند.

iOS 17.4 بتا: همه تغییرات جدید
در این مقاله، همه چیزهای جدید در iOS 17.4 beta 1 را جمع آوری کرده ایم.

تغییرات اتحادیه اروپا

اپل چندین تغییر اساسی در این راه اعمال کرد اپ استور و برنامه ها در اتحادیه اروپا فعالیت می کنند تا از قانون بازارهای دیجیتال پیروی کنند. این تغییرات در iOS 17.4 گنجانده شده است، اما محدود به کشورهایی است که در منطقه اقتصادی اروپا هستند.

اپ استورهای جایگزین و شرایط جدید اپ استور

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن در اتحادیه اروپا می‌توانند فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین ارائه دهند یا برنامه‌های خود را از طریق فروشگاه‌های جایگزین نصب کنند، و اپل ساختار هزینه‌ای کاملاً جدید دارد که با این تغییر همراه است. ساختار تجاری جدیدی وجود دارد که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن استفاده کنند، که هم برای برنامه‌های توزیع‌شده در App Store و هم برای برنامه‌هایی که از طریق روش‌های جایگزین توزیع می‌شوند اعمال می‌شود.

توسعه دهندگان برنامه که از سیستم جدید استفاده می کنند، باید هزینه استاندارد ۰٫۵۰ یورو را برای هر کاربر در سال بپردازند، با اولین میلیون نصب رایگان. برنامه‌هایی که از طریق فروشگاه‌های برنامه جایگزین توزیع می‌شوند، کمیسیون ندارند. برنامه‌هایی که از طریق اپ استور توزیع می‌شوند ۱۷ درصد کمیسیون یا ۱۰ درصد برای کسانی که در برنامه کسب‌وکار کوچک هستند یا برای اشتراک‌های کاربران قدیمی‌تر از یک سال پرداخت می‌کنند.

توسعه دهندگان می توانند سیستم جدید را انتخاب نکنند و می توانند از سیستم موجود با همان کمیسیون ۱۵/۳۰ درصدی که در سایر نقاط جهان موجود است استفاده کنند. اپل یک ماشین‌حساب هزینه دارد تا به توسعه‌دهندگان کمک کند تا تعیین کنند با راه‌اندازی موجود، با راه‌اندازی جدید، با راه‌اندازی جدید با استفاده از فروشگاه‌های برنامه جایگزین، و با راه‌اندازی جدید با استفاده از اپ استور، چه چیزی پرداخت خواهند کرد.

کاربران می توانند در صورت تمایل، فروشگاه برنامه جایگزین ترجیحی خود را به عنوان فروشگاه برنامه پیش فرض در دستگاه خود تنظیم کنند. کاربران اتحادیه اروپا گزینه ای برای این کار در برنامه تنظیمات خواهند دید.

تعداد زیادی از تغییرات پشت صحنه وجود دارد که این ویژگی را در اتحادیه اروپا فعال می کند، با به روز رسانی برای انواع سیستم های پیام رسانی. به عنوان مثال، هنگامی که یک برنامه از یک فروشگاه برنامه جایگزین حاوی بدافزار است و صفحه های جدیدی برای تأیید اطلاعات از یک برنامه جایگزین وجود دارد، کاربران در اتحادیه اروپا یک هشدار پاپ آپ دریافت می کنند.

تنظیمات Screen Time به والدین اجازه می‌دهد تصمیم بگیرند که آیا دستگاه‌های فرزندانشان قادر به نصب برنامه‌ها از بازارهای برنامه‌های جایگزین هستند یا خیر.

گزینه های پرداخت جایگزین

اپل همچنین به برنامه‌ها اجازه می‌دهد از گزینه‌های پرداخت جایگزین در برنامه‌های خود استفاده کنند و دیگر نیازی به استفاده از خریدهای درون‌برنامه نیست. برنامه‌نویسانی که برنامه‌ها را از طریق اپ استور توزیع می‌کنند و از گزینه پرداخت جایگزین استفاده می‌کنند، سه درصد تخفیف در هزینه‌های فروشگاه App خود خواهند دید.

توسعه دهندگانی که از طریق برنامه های جایگزین توزیع می کنند و همچنین از گزینه پرداخت جایگزین استفاده می کنند، هیچ هزینه ای فراتر از هزینه تعیین شده ۰٫۵۰ یورو برای هر کاربر به اپل پرداخت نمی کنند.

با پرداخت های جایگزین، خرید کالاها و خدمات دیجیتالی را می توان مستقیماً در یک برنامه انجام داد یا یک توسعه دهنده می تواند انتخاب کند که به وب سایت خود پیوند داده شود تا کاربر پرداخت کند. اپل از توسعه دهندگان می خواهد که از یک ارائه دهنده پرداخت ایمن و شناخته شده استفاده کنند.

به‌روزرسانی‌های مرورگر شخص ثالث

پس از به‌روزرسانی به iOS 17.4، کاربران اتحادیه اروپا که Safari را باز می‌کنند، یک پاپ آپ را مشاهده می‌کنند که به آنها امکان می‌دهد یک گزینه مرورگر پیش‌فرض جدید را از فهرست محبوب‌ترین مرورگرهای iOS انتخاب کنند.

اپل همچنین به موتورهای مرورگر جایگزین اجازه می دهد و مرورگرهایی مانند Chrome را به موتور WebKit محدود نمی کند.

دسترسی NFC

برنامه‌های پرداخت شخص ثالث و بانک‌ها به تراشه NFC در آیفون در iOS 17.4 دسترسی دارند و می‌توانند بدون استفاده از آیفون پرداخت‌های بدون تماس را مستقیماً در آیفون ارائه دهند. Apple Pay یا اپلیکیشن Wallet کاربران می‌توانند یک ارائه‌دهنده پیش‌فرض پرداخت بدون تماس را تنظیم کنند که در پایانه‌های Tap-to-Pay یا زمانی که دکمه Side در آیفون دوبار فشار داده می‌شود فعال می‌شود.

گزینه تنظیم ارائه‌دهنده پرداخت بدون تماس پیش‌فرض در برنامه تنظیمات در اتحادیه اروپا موجود است، و این بخش همچنین جزئیات مربوط به همه برنامه‌هایی را که درخواست کرده‌اند و به آنها دسترسی به پرداخت بدون تماس داده شده است، ارائه می‌کند.

کاربران اتحادیه اروپا همچنین می توانند برنامه پیش فرض Wallet را در آیفون تغییر دهند.

تغییرات برنامه بازی

برنامه‌های پخش جریانی بازی اکنون در اپ استور در سراسر جهان مجاز هستند، به این معنی که خدماتی مانند Xbox Cloud Gaming و Nvidia GeForce NOW می‌توانند به‌عنوان برنامه‌های مستقل آیفون و آی‌پد ارائه شوند.

اپل قبلاً فقط اجازه می داد خدمات بازی های ابری از طریق وب ارائه شود، اما برنامه های اختصاصی که به کاربران اجازه می دهد بازی ها را از سرورها پخش کنند اکنون مجاز هستند.

مینی برنامه ها، مینی بازی ها، چت بات ها و افزونه ها نیز اکنون می توانند از سیستم خرید درون برنامه ای استفاده کنند.

ایموجی جدید

نسخه بتای iOS 17.4 کاراکترهای ایموجی جدیدی را اضافه می کند که شامل لیمو، قارچ قهوه ای خوراکی، ققنوس، زنجیره شکسته، تکان دادن سر به صورت عمودی (مانند تکان دادن “بله”) و تکان دادن سر به صورت افقی (تکان دادن سر “نه”) می شود.


این ایموجی ها بخشی از به روز رسانی یونیکد ۱۵٫۱ هستند تصویب در سپتامبر ۲۰۲۳.

پیام رسانی با سیری

تنظیمات ارسال خودکار پیام ها در زیر سیری & Search به «پیام‌رسانی با سیری» تغییر نام داده است، و گزینه‌ای برای تنظیم سیری برای خواندن پیام‌های دریافتی به یک زبان خاص مانند اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، چینی و بسیاری دیگر وجود دارد.


این تغییر زبان اصلی را که سیری به آن گوش می دهد و به آن پاسخ می دهد به روز نمی کند، بلکه محدود به پخش پیام است.

پادکست و موسیقی

برگه‌های «اکنون گوش کن» در اپل موزیک و پادکست ها به “خانه” تغییر نام داده اند.

رونوشت های پادکست

برنامه پادکست اکنون رونوشت هایی را ارائه می دهد، شبیه به نحوه کار اشعار در برنامه Apple Music.

سافاری

نوار URL/جستجو در سافاری اکنون گسترده تر از قبل شده است.

حفاظت از دستگاه دزدیده شده

در بخش محافظت از دستگاه دزدیده شده در برنامه تنظیمات، اکنون گزینه ای وجود دارد که همیشه یا فقط زمانی که از مکان های آشنا دور هستید، به تاخیر امنیتی نیاز دارید.

ویژگی های بیشتر

چیز جدیدی در iOS 17.4 می دانید که ما آن را کنار گذاشته ایم؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.

جمع بندی های مرتبط: iOS 17، iPadOS 17
انجمن های مرتبط: iOS 17، iPadOS 17


منبع: https://www.macrumors.com/2024/01/25/ios-17-4-beta-1-changes/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *