iOS 18: همه شایعات و ویژگی‌های جدید مورد انتظار تا کنون

iOS 18 هنوز چند ماه تا رونمایی باقی مانده است، اما در حال حاضر شایعات و انتظاراتی برای به روز رسانی نرم افزار وجود دارد، همانطور که در زیر به آن اشاره شده است.

iOS 18: همه شایعات و ویژگی‌های جدید مورد انتظار تا کنون
شایعه شده است که iOS 18 شامل ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی شبیه به ChatGPT برای سیری و چندین برنامه داخلی اپل است. انتظار می‌رود این به‌روزرسانی، پشتیبانی RCS را به برنامه پیام‌ها اضافه کند تا تجربه بهتری از ارسال پیامک با کاربران اندروید داشته باشید. شایعه ای مبهم ادعا می کند که iOS 18 همچنین دارای برخی تغییرات طراحی الهام گرفته از visionOS خواهد بود.

iOS 18 در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل WWDC در ماه ژوئن معرفی خواهد شد و به روز رسانی در ماه سپتامبر برای همه کاربران منتشر خواهد شد.

هوش مصنوعی مولد و سیری هوشمندتر


شایعه شده است که iOS 18 دارای ویژگی های جدید هوش مصنوعی برای Siri، Shortcuts، Messages، Apple Music، Pages و غیره است. تیم کوک، مدیر عامل اپل در تماسی با درآمد فوریه ۲۰۲۴ گفت که این شرکت در حال کار بر روی هوش مصنوعی مولد است و جزئیات را “در اواخر امسال” به اشتراک بگذارید.

بلومبرگمارک گورمن گفت هوش مصنوعی مولد “باید نحوه عملکرد Siri و اپلیکیشن Messages را بهبود بخشد که سوالات و جملات را به صورت خودکار تکمیل کنند.” اطلاعاتوین ما گفت اپل مدل‌های زبان بزرگ را در سیری قرار می‌دهد تا به کاربران اجازه دهد کارهای پیچیده را خودکار کنند، ویژگی که شامل یکپارچگی عمیق‌تر با برنامه Shortcuts است.

در سال ۲۰۲۲ پس از انتشار OpenAI، ChatGPT، یک ربات چت که می تواند به سوالات و سایر درخواست ها پاسخ دهد، هوش مصنوعی مولد محبوبیت بیشتری پیدا کرد. گوگل، مایکروسافت و سایر شرکت‌ها نیز چت‌بات‌ها و ابزارهای مشابهی را منتشر کرده‌اند، از جمله ابزارهایی که می‌توانند به‌طور خودکار تصاویر تولید کنند، به پرسش‌های صوتی پاسخ دهند و موارد دیگر.

برخی از ویژگی های هوش مصنوعی مولد ممکن است مختص مدل های آیفون ۱۶ باشدکه شایعه شده است که یک موتور عصبی با هسته های “به طور قابل توجهی” بیشتر.

پشتیبانی RCS در برنامه پیام


در نوامبر ۲۰۲۳، اپل اعلام کرد که این کار را انجام خواهد داد پشتیبانی از استاندارد پیام رسانی بین پلتفرمی RCS در برنامه Messages در آیفون که «بعداً» در سال ۲۰۲۴ شروع می شود، بنابراین احتمالاً یک ویژگی iOS 18 بر اساس آن بازه زمانی خواهد بود.

پشتیبانی از RCS باید منجر به بهبودهای زیر در تجربه پیام‌رسانی پیش‌فرض بین iPhone و دستگاه‌های Android شود:

  • عکس و فیلم با وضوح بالاتر
  • پیام های صوتی
  • نشانگرهای تایپ
  • رسیدها را بخوانید
  • پیام رسانی وای فای بین آیفون و دستگاه های اندرویدی
  • چت‌های گروهی بهبودیافته، از جمله امکان ترک مکالمه‌ای که شامل کاربران اندروید می‌شود برای کاربران آیفون
  • رمزگذاری بهبود یافته در مقایسه با پیامک

این ویژگی‌های مدرن در حال حاضر برای مکالمات آیفون به آیفون با حباب‌های آبی، از طریق iMessage در دسترس هستند و بسیاری از ویژگی‌ها در برنامه‌های پیام‌رسان شخص ثالث، مانند واتس‌اپ و تلگرام نیز در دسترس هستند. پشتیبانی از RCS در آیفون، ویژگی‌ها را به حباب‌های سبز در برنامه پیام‌ها گسترش می‌دهد.

بزرگترین آپدیت iOS تا کنون؟


اپل معتقد است iOS 18 پتانسیل این را دارد “بزرگترین” به روز رسانی نرم افزاری در تاریخ آیفونمطابق با بلومبرگمارک گورمن.

او در نسخه ژانویه ۲۰۲۴ نوشت: «به من گفته می شود که سیستم عامل جدید در شرکت به عنوان یکی از بزرگترین به روز رسانی های iOS – اگر نگوییم بزرگترین – در تاریخ شرکت دیده می شود. خود روشن کردن خبرنامه.

تغییرات طراحی الهام گرفته از VisionOS؟


iOS 18 و iPadOS 18 ارائه خواهند شد عناصر طراحی الهام گرفته از visionOSبر اساس شایعه ای که توسط یک وب سایت اسرائیلی به اشتراک گذاشته شده است تایید کننده.

به عنوان مثال، این گزارش ادعا کرد که برنامه Apple TV در iPadOS 18 دارای همان نوار ناوبری شفاف خواهد بود که در نسخه tvOS 17.2 برنامه معرفی شده است در سال ۲۰۲۳٫ طراحی این منو شباهت هایی به visionOS دارد، سیستم عاملی که روی هدست واقعیت ترکیبی جدید ویژن پرو اپل اجرا می شود.

بر اساس این گزارش، اپل همچنین قصد دارد منوهای مختلف سیستم و برنامه‌های داخلی دیگر از جمله سافاری را در iOS 18 دوباره طراحی کند.

تایید کننده سابقه متفاوتی با شایعات اپل در طول سال ها دارد، بنابراین باید با این شایعه اخیر با شک و تردید برخورد کرد.

جزئیات بیشتر

برای اطلاعات بیشتر، ما را بخوانید خلاصه iOS 18.

جمع بندی های مرتبط: iOS 18


منبع: https://www.macrumors.com/2024/02/15/ios-18-features-and-rumors/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *