iPad Air 6: ویژگی‌های بالقوه جدید و زمان راه‌اندازی

جاری آیپد ایر در مارس سال گذشته معرفی شد و به آن اضافه شد M1 تراشه، سنتر استیج در دوربین جلو، پورت USB-C سریع‌تر و چندین گزینه رنگی جدید، اما همچنان نسبت به مدل قبلی از سپتامبر ۲۰۲۰ به‌روزرسانی نسبتاً جزئی بود. با نزدیک شدن به یک سال و نیم از تاریخ نسل پنجم آیپد ایر معرفی شد، کاربران چه انتظاری از مدل نسل ششم دارند و چه زمانی عرضه می شود؟

iPad Air 6: ویژگی‌های بالقوه جدید و زمان راه‌اندازی
از سال ۲۰۲۳، مدتی می‌گذرد که آی‌پد ایر به‌روزرسانی سخت‌افزاری بزرگی داشته است. با این حال به دلیل موقعیت آن در میان سطوح ابتدایی آی پد و آیپد پروهنوز مشخص نیست که یک مدل جدید iPad Air بدون آدم خواری iPad Pro چه چیزی می تواند به دست آورد.

هنوز شایعات مشخصی در مورد ویژگی‌هایی که iPad Air بعدی ارائه می‌کند وجود داشته است، بنابراین تصویر کلی از آنچه باید انتظار داشت هنوز تا حدودی روان است. بلومبرگ‘s مارک گورمن بارها گفته است که یک iPad Air به روز رسانی امسال با یک “برآمدگی مشخصات” جزئی دور از ذهن نیست، و نشان می دهد که ارتقاء نسبتاً تکراری خواهد بود و چندین منطقه کوچک اما مهم را هدف قرار می دهد.

ارتقاء تراشه مطمئن ترین ویژگی است که برای iPad Air بعدی ارائه می شود. iPad Air در حال حاضر دارای تراشه M1 است. هیچ گزارشی در مورد تراشه نسل بعدی iPad Air منتشر نشده است، اما M2 تراشه اکنون تقریباً یک سال است که در iPad Pro وجود دارد، به این معنی که باید بیش از حد مناسب برای iPad Air باشد. برای مقایسه، تراشه M1 در نسل قبلی آی‌پد پرو به مدت ۱۱ ماه قبل از ورود به آی‌پد ایر وجود داشت. حتی این احتمال وجود دارد که بتواند از M2 صرف نظر کند و به جای آن تراشه M3 را دریافت کند، بسته به زمان انتشار آن.

یک برآمدگی جزئی نیز احتمالاً شامل ارتقاء دوربین های جلو و عقب می شود که به طور بالقوه ویژگی هایی مانند Photonic Engine را برای اولین بار به iPad می آورد. ضبط ویدئو ProRes، زوم صدا، ضبط صدای استریو، حالت پرتره، و پشتیبانی از نور پرتره، همه ارتقاء قابل قبولی در این زمینه هستند.


دوربین جلوی افقی و پورت Thunderbolt از دیگر ویژگی‌های بالقوه نسل ششم iPad Air هستند. جدیدترین مدل‌های آی‌پد پرو، برای اولین بار، ارتقای اتصال مانند Wi-Fi 6E و بلوتوث ۵٫۳ را به iPad ارائه کردند. در حال حاضر، این قابلیت‌ها برای رسیدن به iPad Air به تاخیر افتاده است. به همین ترتیب، مداد سیب hover، یکی دیگر از ویژگی های انحصاری آیپد پرو، در نهایت می تواند به آی پد ایر در تجسم بعدی خود برسد.

عرضه‌ی آی‌پد ایر جدید در سال جاری مطمئناً بیشتر از آی‌پد پرو جدید است، اما اپل از نظر تاریخی این دستگاه را هر دو سال یک بار به‌روزرسانی می‌کند. در حالی که اضافه کردن تراشه M2 مطمئناً در سال ۲۰۲۳ امکان پذیر است، ممکن است احتمال بیشتری وجود داشته باشد که اپل دوباره دو سال صبر کند تا دستگاه را به روز کند و سال ۲۰۲۴ را برای ارتقای ارزشمندتر هدف قرار دهد.

ماه گذشته، تحلیلگر اپل مینگ چی کو گفت که مدل های جدید آیپد هستند “بعید است” امسال راه اندازی شود، ظاهراً به عرضه نسل بعدی iPad Air در سال ۲۰۲۴ متمایل است. با این حال، یک افشاگر قابل اعتماد Weibo اخیراً گفت که نسل ششم iPad Air باید در ماه اکتبر راه اندازی شود به‌عنوان تنها به‌روزرسانی آی‌پد در سال ۲۰۲۳، با «بدون مینی و پرو امسال».

قابل توجه تر، در a قسمت سپتامبر از نمایش MacRumors پادکست، مارک گورمن گفت که وجود دارد آیپد ایر جدید با مشخصات بهبود یافته در حال کار است و ظاهراً دستگاه “به زودی” احتمالاً در این ماه عرضه می شود. به این ترتیب، به نظر می‌رسد که نسل ششم آی‌پد ایر در انتظار عرضه است، به این معنی که هنوز نمی‌توان عرضه آن در آینده نزدیک را رد کرد. اگر یک ماه بدون چنین اتفاقی بگذرد، نیمه اول سال ۲۰۲۴ محتمل ترین سناریو خواهد بود.


منبع: https://www.macrumors.com/2023/10/05/ipad-air-6-new-features-and-launch-timing/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *