ISRO تأیید می کند که رصدخانه خورشیدی Aditya-L1 با موفقیت بوم مغناطیس سنج ۶ متری را مستقر کرده است.

نقطه عطف مهمی در مأموریت Aditya L1 هند برای مطالعه خورشید به دست آمد زیرا بوم شش مغناطیس سنج با موفقیت در اوایل این ماه مستقر شد.

اعلامیه سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) نشان داد که بوم ۶ متری که در طول سفر ۱٫۵ میلیون کیلومتری فضاپیما به مدت ۱۳۲ روز جمع شده بود، در ۱۱ ژانویه مستقر شد.

بوم مغناطیس سنج، ساختاری میله مانند با حسگرهای پیشرفته با دقت بالا که در فواصل ۳ و ۶ متری قرار گرفته اند، برای مطالعه میدان مغناطیسی بین سیاره ای با شدت کم در فضا طراحی شده است.

قرار دادن حسگرها در فواصل مختلف کمک می کند تا تأثیر میدان مغناطیسی تولید شده توسط فضاپیما بر اندازه گیری ها به حداقل برسد و با حذف تأثیرات، تخمین دقیق را امکان پذیر می کند.

ساختار بوم، ساخته شده با بخش های پلیمری تقویت شده با فیبر کربن که با مکانیزم های لولای فنری به هم متصل شده اند، می تواند در طول سفر نزدیک فضاپیما جمع شود و پس از رسیدن به مدار مستقر شود.

در حین استقرار، بوم از هوا خارج شد و لولاها در موقعیت خود قفل شدند. داده‌های تله‌متری رها شدن نگه‌داشتن، اولین حرکت و قفل شدن همه لولاها را تأیید کرد. زمان استقرار در مدار مشاهده شده تقریباً ۹ ثانیه با محدوده پیش بینی شده ۸ تا ۱۲ ثانیه مطابقت داشت.

Aditya-L1 یک رصدخانه فضایی است که به طور خاص برای مطالعه خورشید و پدیده های انفجاری آن در طول موج ها و جهت های متعدد طراحی شده است.

این فضاپیما هفت آزمایش برای تجزیه و تحلیل تابش، ذرات و میدان مغناطیسی ساطع شده از خورشید انجام می دهد. این رصدخانه که در مداری به دور نقطه لاگرانژ ۱ (L1) قرار دارد، در تمام طول سال در تمام طول سال از دید بدون مانعی از خورشید برخوردار است.

نقطه L1 که به عنوان یک نقطه پارک گرانشی عمل می کند، حدود ۱ درصد از فاصله بین زمین و خورشید است و این اطمینان را می دهد که ماهواره با حداقل هزینه سوخت در مدار باقی می ماند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/aditya-l1-solar-observatory-successfully-deploys-6-metre-magnetometer-boom-confirms-isro-13657802.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *