IT Min Chandrasekhar پس از ویدیوی عمیق جعلی ویروسی Sachin Tendulkar می‌گوید: «به زودی قوانین سخت‌تر را اعلام می‌کنیم.

راجیو چاندراسخار، وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات، اعلام کرد که وزارت فناوری اطلاعات در پاسخ به نگرانی‌های مطرح شده توسط اسطوره کریکت، ساچین تندولکار در مورد یک ویدیوی دیپ‌فیک که در فضای مجازی منتشر می‌شود، «قوانین سخت‌تر» را اجرا خواهد کرد.

در این ویدیو یک جعل هویت Tendulkar یک بازی آنلاین را تبلیغ می کند و از هوش مصنوعی (AI) برای ایجاد تصویری فریبنده استفاده می کند.

چاندراسخار به X رفت تا از ساچین تندولکار برای جلب توجه به این موضوع تشکر کند. در پست خود، وزیر تهدید ناشی از فناوری دیپ‌فیک با استفاده از هوش مصنوعی را برجسته کرد و بر آسیب‌های احتمالی و تخلفات قانونی که چنین محتوایی می‌تواند به کاربران هندی وارد کند، تاکید کرد.

چاندراسخار به توصیه اخیر وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات (MeitY) اشاره کرد و از پلتفرم‌ها خواست تا از مقررات پیروی کنند. وی اظهار داشت: “به زودی قوانین سخت گیرانه تری را تحت قانون فناوری اطلاعات برای اطمینان از انطباق پلت فرم ها اعلام خواهیم کرد.”

این ویدیوی ساخته شده نشان می‌دهد که فردی جعل هویت ساچین تندولکار، یک برنامه بازی با پول واقعی را تأیید می‌کند و اطلاعاتی در مورد اینکه کاربران چگونه می‌توانند به راحتی از طریق برنامه کسب درآمد کنند، ارائه می‌دهد. Tendulkar در X پاسخ داد و ویدیو را جعلی خواند و نسبت به سوء استفاده گسترده از فناوری ابراز نگرانی کرد.

او از کاربران خواست که چنین ویدئوها، تبلیغات و برنامه‌هایی را گزارش کنند و مقامات مربوطه از جمله وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات، راجیو چاندراسهکار و ماهاراشترا سایبر را برچسب‌گذاری کنند.

Deepfake از هوش مصنوعی برای ایجاد ویدیوهای تقلبی استفاده می‌کند و به سازندگان این امکان را می‌دهد تا افراد را به ظاهر کاری بگویند که در واقعیت انجام نداده‌اند. حوادث دیپ فیک در ماه های اخیر افزایش یافته است و افراد مشهور مختلفی مانند راشمیکا ماندانا، کاترینا کایف، آلیا بات و راتان تاتا را تحت تاثیر قرار داده است.

Ashwini Vaishnaw، وزیر فناوری اطلاعات اتحادیه، به این موضوع پرداخت و فاش کرد که اخطاریه‌هایی برای همه شرکت‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی صادر شده است و به آنها دستور داده تا اقدامات لازم را برای شناسایی و حذف اطلاعات نادرست از پلتفرم‌های خود انجام دهند. وایشناو بر شدت مشکل دیپ‌فیک تاکید کرد و گزارش داد که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با تلاش‌های مداوم برای مقابله با این جنایت سایبری فعال‌تر هستند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/notifying-tighter-rules-soon-says-it-min-chandrasekhar-after-sachin-tendulkars-viral-deepfake-video-13619322.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *