ITC در اختلافات مربوط به اختراع علیه اپل، قوانین ممنوعیت احتمالی را ایجاد می کند

روز پنجشنبه، کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده (ITC) حکم قبلی یک قاضی مبنی بر اینکه اپل واچ پتنت ها را نقض کرد از شرکت فناوری پزشکی Masimo، به عنوان گزارش شده توسط رویترز. اگرچه دستور ITC از نظر تئوری می‌تواند منجر به ممنوعیت واردات مدل‌های اپل واچ شود، اما سازنده آیفون هنوز فرصت کافی برای اجتناب از این نتیجه را دارد.

این تصمیم از شکایت ماسیمو در سال ۲۰۲۱ ناشی می شود. متهم کردن اپل از نقض اختراعات شرکت کوچکتر مربوط به نظارت بر اکسیژن خون مبتنی بر نور. اپل این ویژگی را در اپل واچ سری ۶، ساعت هوشمند پرچمدار ۲۰۲۰ آن. مدل های ۲۰۲۳ آن، از جمله اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲هنوز شامل سنسورهای اکسیژن خون است.

پرونده Masimo بر روی اپل واچ سری ۶ تمرکز دارد که سازنده آیفون در سال ۲۰۲۱ پس از راه اندازی آن را متوقف کرد. جانشین آن. مشخص نیست که آیا ممنوعیت واردات فرضی بر آخرین نسخه های پوشیدنی پرچمدار اپل تأثیر می گذارد یا خیر. یک هیئت منصفه فدرال در اوایل سال جاری اتهامات ماسیمو را پذیرفت و در نهایت به یک ختم شد بدجنسی.

این پرونده اکنون به کاخ سفید منتقل می شود زیرا دولت بایدن ۶۰ روز فرصت دارد تا تصمیم بگیرد که آیا ممنوعیت واردات را بر اساس نگرانی های سیاسی وتو کند یا خیر. رویترز اشاره می کند که روسای جمهور ایالات متحده به ندرت ممنوعیت ها را از نظر تاریخی رد کرده اند. اگر بایدن تصمیم بگیرد که وتو نکند، اپل می تواند پس از پایان دوره بررسی کاخ سفید، نسبت به این ممنوعیت به دادگاه استیناف حوزه فدرال ایالات متحده اعتراض کند. گزینه های دیگر برای این شرکت ۲٫۶ تریلیون دلاری شامل توافق با Masimo یا صدور به روز رسانی های نرم افزاری است که حق اختراع را حذف می کند.

ماسیمو این سناریو را به عنوان پیروزی دیوید در مقابل جالوت ترسیم می کند. جو کیانی، مدیرعامل ماسیمو، “حکم امروز USITC پیام قدرتمندی را ارسال می کند که حتی بزرگترین شرکت جهان فراتر از قانون نیست.” نوشت پنجشنبه. آقای کیانی افزود: «این تصمیم مهم تأییدی قوی از تلاش‌های ما برای پاسخ‌گویی به اپل برای سوء استفاده غیرقانونی از فناوری ثبت‌شده ما است».

در بیانیه ای به رویترزاپل این حرکت را به عنوان خطری برای افزایش سبد محصولات Masimo در نظر گرفت. یکی از سخنگویان اپل گفت: «Masimo به اشتباه سعی کرده از ITC استفاده کند تا یک محصول بالقوه نجات دهنده را از میلیون‌ها مشتری آمریکایی حفظ کند و در عین حال راه را برای ساعت خود که از اپل کپی می‌کند، باز کند. در حالی که تصمیم امروز هیچ تاثیر فوری بر فروش اپل واچ ندارد، ما معتقدیم که باید معکوس شود و به تلاش های خود برای تجدید نظر ادامه خواهیم داد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/itc-rules-against-apple-in-patent-dispute-setting-up-potential-ban-181123636.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/itc-rules-against-apple-in-patent-dispute-setting-up-potential-ban-181123636.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *