JBL می تواند به زودی بلندگوهای چند اتاقه ای شبیه به Sonos را با خرید Roon توسط Harman عرضه کند

با عرض پوزش Sonos، اما من تقریباً مطمئن هستم که بلندگوهای JBL در آستانه دریافت به‌روزرسانی نرم‌افزاری درجه یک صدا دوست هستند – و شاید حتی یک بخش جدید از محصولات صوتی چند اتاقه مانند Sonos که در شبکه وای فای خانه شما نصب می‌شوند.

به بلندگوهای JBL فکر کنید و احتمالاً گزینه‌های بلوتوث فشرده، ناهموار و بشکه‌مانندی را دارید که می‌توانید در کیف سفر جاده‌ای خود بیاندازید و بنابراین موسیقی را به آشپزی خود در آتش اضافه کنید. بله، آنها برخی از آنها هستند بهترین بلندگوهای بلوتوث در بازار (نگاه کنید به JBL Flip 6 و شارژ JBL 5 در جایگاه سوم و ششم به ترتیب) اما چیزی که اکثریت قریب به اتفاق بلندگوهای JBL نیستند، Roon آماده است. دلیل آن این است که این جعبه‌های بلندگوی فقط بلوتوث نمی‌توانند به شبکه وای فای خانه شما بپرند. بهترین بلندگوهای بی سیم می تواند – راه که Sonos Era 100 (نقطه بالا) یا Sonos Roam (پنجم) مثلاً می تواند.

اما من فکر می کنم همه چیز در مورد تغییر است. چرا؟ زیرا امروز (همانطور که توسط بیزینس وایر ) شرکت مادر JBL، Harman، از خرید Roon، یک پلتفرم صوتی دوستدار، چند دستگاهی، چند اتاقی، مدیریت موسیقی بی سیم و استریم خبر داد.

Roon را اغلب «AirPlay برای علاقه‌مندان به صدا» می‌نامند (بیشتر توسط خود Roon) زیرا هر دستگاه Roon Ready (یعنی بلندگوی با نرم‌افزار آماده) می‌تواند جریان‌هایی تا حداکثر ۳۲ بیت/۷۶۸ کیلوهرتز PCM و DSD512 را دریافت کند، جایی که AirPlay جریان دارد. حداکثر در “کیفیت CD” 16bit/44.1kHz.

و اگر هارمن قصد نداشت آن را در یکی از بزرگترین برندهای خود پیاده کند، چرا باید Roon را بخرد؟ دیگر نام‌های hi-fi زیر چتر هارمن عبارتند از AKG، هارمن کاردون و مارک لوینسون، بنابراین حداقل به زودی برچسب‌های “Roon Tested” را در کیت JBL جدید دارای Wi-Fi فعال پیش‌بینی می‌کنم.

نظر: یک بلندگوی قابل حمل وای فای JBL برای رقابت با Sonos Roam؟ بله لطفا

Sonos Roam Lunar White

Sonos Roam چیز دوست داشتنی است، اما ممکن است به زودی شبکه خانگی خود را سیستم JBL بنامیم؟ (اعتبار تصویر: پیتر هافمن)

برای هر کسی که حق عضویت سالانه ۱۵۰ دلاری Roon را سرمایه گذاری کرده است (که حدود ۱۱۸ پوند یا ۲۲۶ دلار استرالیا است)، نگران نباشید: به نظر می رسد چیزی برای مشترکان Roon تغییر نخواهد کرد. بیانیه مطبوعاتی هارمن قول می دهد که “رون به عنوان یک کسب و کار مستقل هارمن با تیم موجود خود فعالیت خواهد کرد”.

آ پست انجمن انجمن نوشته شده توسط بنیانگذار آزمایشگاه Roon Enno Vandermeer نیز تایید می کند، “در روون دقیقاً همانطور که هست ادامه می‌دهد، بدون هیچ تغییری در پشتیبانی دستگاه موجود و عضویت همه روی «معتبر باقی می‌مانند و بدون وقفه ادامه می‌یابند».

چیزی که من بیشتر به آن علاقه مند هستم، امکان یک بلندگوی قابل حمل JBL است که توانایی بیشتری نسبت به نرم افزار بلوتوث زنجیر زنجیر زنجیری PartyBoost JBL دارد. چرا تفرقه افکن؟ از آنجا که در حالی که البته پیشرفت باید تشویق شود، PartyBoost نسبتاً اخیراً وارد شده است، به عنوان ارتقاء فناوری قدیمی‌تر Connect+ JBL برای تقویت صدا با اشتراک‌گذاری آن در چند بلندگوی JBL – و Connect+ و PartyBoost سازگار نبودند. بنابراین، اگر سال‌ها برای ساختن مجموعه‌ای از بلندگوهای بلوتوث JBL وقت گذاشته‌اید، همه آنها ناگهان احساس می‌کنند که کلاه قدیمی دارند، زیرا نمی‌توانند با اسپیکرهای جدید خوب بازی کنند. پر زرق و برق شارژ JBL 4به عنوان مثال، نمی توان آن را به بلندگوی JBL Charge 5 فقط به بلوتوث متصل کرد، زیرا اولی Connect+ فعال است، در حالی که دومی دارای PartyBoost پخته شده است.

و اینطور نیست که هارمن نتواند بلندگوهای عالی دارای وای فای را برای یک اکوسیستم صوتی بی سیم چند اتاقه آماده کند – فقط کافی است JBL Authentics 200، ۳۰۰ و ۵۰۰راه اندازی شد در IFA 2023 و وای فای نسخه مه ۲۰۲۳ و Dolby Atmos تکرارهای JBL Charge 5 و Boombox 3 را فعال کرد برای شروع ممکن است بلندگوهای مشابه JBL به زودی به عنوان Roon Ready و Roon Tested در لیست قرار گیرند بخش JBL وب سایت Roon? من مطمئناً امیدوارم – و Sonos ممکن است بخواهد توجه داشته باشد.

آیا ممکن است به زودی بگوییم “من آن را در سیستم JBL در خانه بازی خواهم کرد”؟ با توجه به خرید اخیر هارمن به احتمال زیاد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/audio/audio-streaming/jbl-could-soon-launch-sonos-like-multi-room-speakers-as-harman-acquires-roon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *