Kindle Paperwhite باعث شد دوباره از خواندن کتاب لذت ببرم

کیندل روی میز نشسته

اعتراف: از زمانی که دبیرستان را به پایان رساندم تعداد بسیار کمی کتاب را به پایان رسانده ام.

این نیست که من از کتاب بدم می آید یا با درک مطلب یا چیزهایی شبیه به این مشکل دارم. در عوض، نام تجاری خاص من از ADHD، پیدا کردن انگیزه برای شروع و تمرکز در هنگام انجام کار را دشوار می کند، به علاوه من آنقدرها دوست ندارم کتاب در دستانم بگیرم. بسته به اندازه آنها، هر دو جلد شومیز و جلد سخت ممکن است کمی دست و پا گیر باشند، به خصوص اگر مانند من به خواندن با یک دست علاقه دارید.

خوشحالم که این را می گویم نسخه ۲۰۲۱ Kindle Paperwhite است تقریبا برای افرادی که اگر برای همه چیزهای کوچک آزاردهنده در مورد خواندن نباشد، دوست دارند بیشتر بخوانند عالی است. هم مدل ۱۴۰ دلاری با تبلیغات (که برای این بررسی استفاده کردم) و هم مدل ۱۹۰ دلاری بدون آگهی نسخه امضا دارای نمایشگرهای ۶٫۸ اینچی بزرگتر است که تحت هر نوری فوق العاده به نظر می رسد، عمر باتری چند هفته ای، و فرم فاکتور بی عیب و نقصی که برای خواننده های تنبلی مانند خودم مناسب است.

حتی با وجود برخی نگرانی‌های مربوط به قیمت و عملکرد، جدیدترین Kindle آمازون می‌تواند علاقه شما را به مطالعه دوباره برانگیزد.

بهتر از کتاب

صفحه نمایش بدون آسیب رساندن به چشم شما روشن است.
اعتبار: مولی فلورس / Mashable

آمازون در اولین به‌روزرسانی Paperwhite خود از سال ۲۰۱۸، از تلاش‌های قبلی خود دور نشد. هر دو Paperwhite ارزانتر و Signature Edition مشخصات تقریباً یکسانی دارند:

  • صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی با ۱۷ LED و ۳۰۰ppi (از ۶ اینچ در مدل ۲۰۱۸).

  • پورت شارژ USB-C جدید با شارژ کامل تا ۱۰ ساعت عمر باتری دارد.

  • Signature Edition از شارژ بی سیم Qi پشتیبانی می کند.

  • ۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی در مدل ۱۴۰ دلاری، ۳۲ گیگابایت در نسخه Signature.

  • درجه ضد آب IPx8، می تواند به طور کامل در آب غوطه ور شود.

آمازون توانست اندازه صفحه نمایش را تقریباً یک اینچ کامل افزایش دهد بدون اینکه وزن زیادی را از دست بدهد. با وزن ۲۰۵ گرم (۲۰۸ گرم در نسخه Signature)، وزن آن تنها به میزان اندکی از مدل ۱۸۲ گرمی سه سال پیش سنگین تر است، شاید به دلیل حاشیه های بسیار نازک تر اطراف صفحه نمایش.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، بخشی از دلیلی که من آنطور که باید مطالعه نمی کنم این است که تنبل هستم و ترجیح می دهم با یک دست آزاد در اطراف استراحت کنم. برخی از کتاب‌های واقعی به دلیل اندازه و توزیع وزن، آن سبک زندگی را رعایت نمی‌کنند. این کیندل پیپر وایت است فقط آنقدر سنگین است که احساس ارزانی و سستی نداشته باشیم، بدون اینکه مانعی برای خوانندگان یک دست در میان ما باشد.

این کیندل کاملاً لمسی بدون دکمه برای ورق زدن صفحات است. یک ضربه ساده یا کشیدن انگشت این کار را انجام می دهد. با ضربه زدن روی بالای صفحه هنگام مطالعه، یک نوار ابزار سریع با گزینه‌هایی برای بازگشت به صفحه اصلی، تغییر اندازه و سبک فونت، و فعال کردن یک انیمیشن ساده برای چرخش صفحه ظاهر می‌شود. با کشیدن انگشت از بالا به پایین، منوی دیگری برای روشن کردن بلوتوث برای گوش دادن به کتاب‌های صوتی قابل شنیدن، تنظیم روشنایی و گرمای صفحه، و روشن یا خاموش کردن حالت تاریک بیرون می‌آید.

می‌توانید گرمای صفحه را تنظیم کنید تا در تنظیمات مختلف راحت‌تر به آن نگاه کنید.
اعتبار: مولی فلورس / Mashable

برجسته کردن قسمت‌ها، جستجوی تعاریف کلمات و نشانک‌گذاری صفحات همگی اینجا هستند. با این حال، تمام این ویژگی‌های خوب برای خواندن کتاب در درجه دوم اهمیت قرار دارند، و صفحه‌نمایش عالی Paperwhite آن را لذت‌بخش می‌کند.

حتی زمانی که دستگاه را درست روی صورت خود نگه دارید، متن واضح است. صفحه نمایش بدون تابش نور در انواع نورها بسیار خوانا و چشم نواز است. من حماسه پر پیچ و خم فرانک هربرت را خوانده ام تپه (چه می توانم بگویم، تب کرم شنی گرفته ام) در Paperwhite جدید هم در فضای باز زیر آفتاب درخشان و هم در داخل خانه در شب با چراغ های خاموش. در هر دو سناریو، به اندازه خواندن یک صفحه واقعی با نوری که بر آن می تابد راحت بود. حتی در روشنایی بالا، صفحه نمایش به چشمان من آسیبی نمی رساند. شما واقعاً می توانید Paperwhite جدید را با خود ببرید هر جا و از خواندن آن لذت ببرید

من از اضافه شدن کوچک اما مهم پورت شارژ USB-C غافل هستم. همانطور که بیشتر و بیشتر به سمت دنیای USB-C پیش می رویم، این یک موهبت الهی است و احتمالاً دیر شده بود، زیرا مدل ۲۰۱۸ آن را نداشت. در پایین دستگاه در کنار دکمه پاور قرار می گیرد که تنها دکمه ای است که در اینجا پیدا می کنید.

در این مرحله ناگفته نماند که من همه چیز را در مورد طراحی فیزیکی Kindle Paperwhite جدید دوست داشتم. این یک کتابخوان الکترونیکی ایده‌آل برای من است وقتی واقعاً کتابی آماده برای نمایش در صفحه نمایش داشته باشید. متأسفانه رسیدن به آن نقطه می تواند تا حدودی دردسرساز باشد.

آهسته و عمدتاً ثابت

آمازون قصد ندارد تبلت های قدرتمند در سطح آی پد را با خط Kindle Paperwhite تولید کند. شما از این دستگاه ها برای خواندن یا گوش دادن به کتاب استفاده می کنید و بس. آمازون با جدیدترین Paperwhite قول عملکرد کلی و پاسخگویی بهتر را داده است، و در حالی که تجربه من با آن بیشتر خوب بود، با چند ایراد فنی مواجه شدم.

پیمایش ساده در منوهای ساده کیندل گاهی اوقات بیش از آنچه لازم است کار سختی است زیرا این صفحه نمایش فقط برای نمایش متن ثابت طراحی شده است. بالا و پایین رفتن در فهرست کتاب‌ها یا تنظیمات بسیار آهسته و آهسته است که تقریباً از هر دستگاه لمسی دیگری در سال ۲۰۲۱ انتظار دارید. برای یک کتاب جدید یا تغییر روشنایی صفحه، بدون دردسر زیاد. اما از انجام آن لذت زیادی نخواهید برد.

USB-C همیشه مورد استقبال قرار می گیرد.
اعتبار: مولی فلورس / Mashable

من کاملا متوجه شدم که آمازون این کیندل ها را طراحی می کند واقعا خوب برای خواندن کتاب به قیمت انجام هر کار دیگری. فرم فاکتور فوق العاده و صفحه نمایش درجه یک از این موانع عملکرد کوچک برای من بیشتر است، زیرا باز هم، من انتظار یک iPad یا حتی یک iPad را ندارم. تبلت فایر اچ دی اینجا. با این حال، حتی با در نظر گرفتن آن توقعات کم، هنوز هم کمی عقب مانده از زمان به نظر می رسد.

این کمکی نمی کند که در یک موقعیت، Paperwhite یخ زد و در اواسط مطالعه کاملاً بی پاسخ شد. تپه. من چند دقیقه صبر کردم تا خودش جم شود و این اتفاق نیفتاد. با نگه داشتن دکمه روشن/خاموش به مدت ۴۰ ثانیه یا بیشتر، دستگاه را به سختی ریست کردم و بعد از آن توانستم به خواندن برگردم، اما با این حال، احساس کردم که باید به این موضوع توجه شود.

جدای از آن انجماد غیرعادی، عملکرد Kindle Paperwhite حداقل در زمانی که من با آن کار می کردم به طور مداوم در آن سطح کمی بسیار کند بود. من به ثبات احترام می گذارم زیرا حداقل می دانم چه انتظاری دارم.

یکی از آخرین جنبه های عملکردی که باید به آن توجه کرد، عمر باتری است. آمازون به Kindle Paperwhite جدید امتیاز می دهد ۱۰ هفته باتری با شارژ کامل من فقط کمی کمتر از یک هفته دستگاه را داشتم، بنابراین تأیید کامل آن برای من ممکن نبود. با در نظر گرفتن این موضوع، باتری تنها ۱۰ درصد در آن بازه زمانی خالی شد. شاید اگر هر روز ساعت ها مطالعه کنید، ۱۰ هفته از آن لذت نخواهید برد، اما مهم نیست که چگونه آن را تکان دهید، مدت زیادی دوام خواهد آورد.

جهش بزرگ برای خلاص شدن از شر تبلیغات

من می توانم یاد بگیرم که با عملکرد ضعیف Kindle Paperwhite و حتی قفل کردن عجیب و غریب هر از چند گاهی زندگی کنم. همه چیزهای دیگر در مورد استفاده واقعی از این دستگاه تا حد زیادی عالی است و در واقع باعث شد من، فردی با مشکلات حاد توجه، با کمال میل بنشینم و یک کتاب علمی تخیلی متراکم درباره مذهب و فئودالیسم بخوانم. تنها چیزی که در واقع باعث توقف توصیه آن به مردم می شود، قیمت است.

در ۱۴۰ دلار، من احساس می کنم که استاندارد است Kindle Paperwhite 2021 شاید کمی بیش از حد گران باشد، اما خوانندگان مشتاق ارزش پول خود را خواهند گرفت. این نسخه Signature است که برای امتیاز ندیدن تبلیغات، داشتن مقداری فضای ذخیره سازی اضافی، و امکان تنظیم خودکار روشنایی بر اساس سطح نور اتاق که من را آزار می دهد، Kindle به طور خودکار ۵۰ دلار دریافت می کند. گره زدن ویژگی‌های فضای ذخیره‌سازی و پاداش به افزایش قیمت، کرایه استانداردی در فناوری است، اما تبلیغ فقط لزج است. آیا آمازون در حال حاضر به اندازه کافی درآمد کسب نمی کند؟

خبر خوب این است که اینها تنها گزینه های Kindle شما نیستند. را کیندل سطح ابتدایی ۹۹٫۹۹ دلار است و اگر تنها چیزی که می خواهید یک کتابخوان الکترونیکی شایسته باشد، احتمالاً این کار را انجام خواهد داد. با این حال، اگر توانایی پرداخت هزینه اضافی برای Paperwhite را دارید، پشیمان نخواهید شد. باتری عظیم این تبلت کتاب کوچک، نمایشگر زیبا و همه کاره، و حداکثر راحتی دست باعث شد من از خواندن در چند روزی که با آن سپری کردم بیشتر از چندین سال قبل لذت ببرم.

و اگر شما به همین شدت هستید تپه– همینطور که الان هستم، این خیلی بهتر از جابجایی یک کتاب عظیم است.


منبع: https://mashable.com/review/kindle-paperwhite-2021-review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *