Klarna با ادعای اینکه دستیار هوش مصنوعی کار ۷۰۰ نفر را انجام می دهد، ترس از اتوماسیون را عمیق تر می کند

در بیانیه‌ای که احتمالاً جنجال‌هایی را در پی خواهد داشت، Klara اعلام کرد که دستیار هوش مصنوعی آن کار ۷۰۰ نماینده تمام وقت را انجام می‌دهد.

این بیانیه ممکن است برای کسانی که سوئدی را به خاطر دارند، شک و تردید ایجاد کند فین تک اسب تک شاخ اخراج شده تقریباً همان تعداد افراد در سال ۲۰۲۲ است که به تورم و عدم اطمینان اقتصادی اشاره می کنند. دیگران نیز ممکن است به یاد بیاورند که در ماه دسامبر، این شرکت استخدام منجمد به دلیل “افزایش بهره وری” هوش مصنوعی.

Klarna سال گذشته با OpenAI همکاری کرد و فناوری ChatGPT را در یک افزونه برای خرید ادغام کرد.

دستیار مبتنی بر برنامه می تواند طیف وسیعی از وظایف خدمات مشتری مانند استعلام، بازپرداخت و برگرداندن را انجام دهد. این – به طور طبیعی – ۲۴/۷ در دسترس است و می تواند به بیش از ۳۵ زبان ارتباط برقرار کند.

Klarna با ادعای اینکه دستیار هوش مصنوعی کار ۷۰۰ نفر را انجام می دهد، ترس از اتوماسیون را عمیق تر می کند

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

حالا یک ماه بعد از هوش مصنوعی Klarna در راه اندازی جهانی دستیار می گوید که این ویژگی موفقیت بزرگی بوده است. با توجه به راه اندازی خرید-اکنون-پرداخت-بعد، چت بات دو سوم چت های خدمات مشتری خود را مدیریت کرده است. همچنین درخواست‌های تکراری را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد و می‌تواند وظایف مشتری را در کمتر از دو دقیقه حل کند – در مقایسه با ۱۱ دقیقه که توسط یک نماینده انسانی انجام می‌شود.

سباستین سیماتکوفسکی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل این شرکت، گفت: «این پیشرفت هوش مصنوعی در تعامل با مشتری به معنای تجربیات برتر برای مشتریان با قیمت‌های بهتر، چالش‌های جالب‌تر برای کارمندان و بازدهی بهتر برای سرمایه‌گذاران است.»

Klarna همچنین انتظار دارد که این ویژگی باعث بهبود سرمایه گذاری ۴۰ میلیون دلاری (۳۷ میلیون یورو) در سال ۲۰۲۴ شود.

اما در حالی که دستاوردهای مالی که هوش مصنوعی می‌تواند برای کسب‌وکارها به ارمغان بیاورد غیرقابل انکار است، بیانیه استارت‌آپ ممکن است ترس بیشتری از از دست دادن شغل ایجاد کند، زیرا اعلامیه‌های شرکت در هوش مصنوعی جایگزین کارگران انسانی ادامه دادن رشد.

در همین حال، تحلیلگران پیوند داده اند اعلام Klarna مبنی بر کاهش سهام Teleperformance اوایل صبح امروز. سهام به پایین ترین حد در هفت سال گذشته (کاهش ۲۸ درصدی) سقوط کرد و نگرانی ها را در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر تجارت مرکز تماس این شرکت افزایش داد.

TNW برای نظر دادن با Klarna تماس گرفته است و ما قطعه را مطابق با آن به روز خواهیم کرد.


منبع: https://thenextweb.com/news/klarna-automation-fears-claim-ai-assistant-work-of-700-people

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *