Kuo: مک بوک ها و آیپدهای ۲۰۲۴ دارای تراشه های ۳ نانومتری خواهند بود، اما ممکن است تقاضا کمتر از حد انتظار باشد

اپل در نظر دارد مک‌بوک‌ها و آی‌پدهای جدید با تراشه‌های ۳ نانومتری را در سال ۲۰۲۴ عرضه کند، اما طبق گفته‌ها، تقاضا برای این دستگاه‌ها ممکن است به دلیل «فقدان محرک‌های رشد» کمتر از حد انتظار باشد. تحقیق امروز به اشتراک گذاشته شد توسط مینگ چی کو، تحلیلگر زنجیره تامین.

Kuo: مک بوک ها و آیپدهای ۲۰۲۴ دارای تراشه های ۳ نانومتری خواهند بود، اما ممکن است تقاضا کمتر از حد انتظار باشد
Kuo در یک پست وبلاگ در Medium توضیح داد:

تقاضای ۳ نانومتری اپل برای سال ۲۰۲۴ کمتر از حد انتظار خواهد بود. در سال ۲۰۲۳، محموله‌های مک‌بوک و آی‌پد اپل به ترتیب تقریباً ۳۰ و ۲۲ درصد کاهش یافت و به ۱۷ میلیون و ۴۸ میلیون دستگاه رسید. این کاهش شدید به دلیل پایان تقاضای کار از خانه (WFH) و کاهش جذابیت کاربر برای مشخصات جدید (Apple Silicon و Mini-LED) است. با نگاهی به سال ۲۰۲۴، تقاضای ۳ نانومتری اپل تحت تأثیر فقدان محرک های رشد برای مک بوک و آی پد قرار گرفته است.

Kuo اساساً می‌گوید که اپل دیگر کاتالیزورهای رشدی را که در چند سال گذشته انجام داده است، مانند افزایش تقاضای کار از خانه ناشی از بیماری همه‌گیر یا جدید بودن سیلیکون اپل، که بسیاری از مشتریان را ترغیب به ارتقاء از آن کرد، نخواهد داشت. مک های مبتنی بر اینتل با این حال، با توجه به کاهش قابل توجه فروش مک و آیپد در سال ۲۰۲۳، اپل حداقل در سال ۲۰۲۴ مقایسه فروش سال به سال مطلوب تری خواهد داشت.

همچنین شایان ذکر است که مدل های بعدی آیپد پرو پیش بینی می شود دارای نمایشگرهای OLEDکه می تواند محرک رشد دیگری برای آن خط تولید باشد.

کو اخیراً گفت که او انتظار ندارد اپل مک بوک جدیدی عرضه کند یا آیپدها از هم اکنون تا پایان سال ۲۰۲۳، اگرچه اخیراً شایعه شده بود که یک iPad mini جدید است امسال هنوز امکان پذیر است. اگر Kuo دقیق باشد، ممکن است اپل برای معرفی تراشه M3 تا سال ۲۰۲۴ صبر کند، که می تواند منجر به پایان آرام امسال برای شرکت


منبع: https://www.macrumors.com/2023/09/27/kuo-2024-macbooks-ipads-3nm/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *