LBX لکسوس خودروی لوکس شهری است که هرگز نمی دانستید به آن نیاز ندارید

«خودروی سازگاری» خودرویی است که نه برای فروش در مقادیر زیاد، بلکه برای رعایت قوانین در مورد مصرف در محدوده وسیع طراحی شده است. به عنوان مثال، سازندگان کامیون‌های عظیم الجثه ممکن است مجبور باشند برای متعادل کردن اعداد گازهای گلخانه‌ای، سفری مقرون‌به‌صرفه و پر از گاز ارائه دهند. یکی از نمونه های بدنام این است Cygnet استون مارتین، یک تویوتا iQ بازسازی شده با فضای داخلی لوکس که سه برابر قیمت iQ به فروش می رسد. حالا یک شرکت را تصور کنید انتخاب کرد یکی از آن وسایل نقلیه را عمدا بسازد. این بهترین راه برای توصیف است LBX جدید لکسوسیک ماشین شهری کوچک اما مجلل و منحصر به فرد اروپایی که عاشق نشستن در آن در هنگام انتظار در ترافیک خواهید بود.

LBX یک خودروی ساب کامپکت است که بر اساس همان پلت فرم زیرین (GA-B) ساخته شده است یاریس کراس تویوتا، کراس اوور SUV کوچک آن. یاریس کراس شهری است که وانمود می‌کند یک SUV است، با قوس‌های چرخ‌های باز، ارتفاع سواری بالا و اختیاری All Wheel Drive. لکسوس مشتاق است اشاره کند که این یک نشان مجدد نیست و این خودروساز لوکس تمام جنبه های طراحی خود را اصلاح کرده است. فاصله بین دو محور طولانی‌تر و عریض‌تر است، پیشرانه کوچک‌تر و سریع‌تر است، با کیت لوکس به هر کجا که نگاه کنید. شما می توانید این را خیلی چیزها بنامید، اما این یک پول نقد تنبل نیست، به خصوص با توجه به اینکه چقدر از اوایل پچ پچ کردن دور و بر این ماشین در مورد آن صحبت کرد رقیق کننده برند لکسوس

LBX لکسوس خودروی لوکس شهری است که هرگز نمی دانستید به آن نیاز ندارید
عکس از دنیل کوپر / Engadget

در داخل، شما یک موتور ۱٫۵ لیتری سه سیلندر VVT-iE با نیکل متال هیدرید دو قطبی پیدا خواهید کرد.NiMH) باتری. این ترکیب، چگالی توان بالاتر و پاسخ سریع‌تر را با ردپایی کوچک‌تر از هیبریدی‌های خود برند تویوتا، با وزن سبک‌تر ارائه می‌دهد که در چنین خودروی کوچکی کلیدی است. مجموع توان خروجی ۱۳۶ اسب بخار DIN مهار شده است که برای خودرویی که برای نشستن در ترافیک طراحی شده است مناسب است. اما لکسوس با این ادعا که سیستم هیبریدی جدیدش “شتاب قدرتمندی مانند خودروهای برقی باطری” را ارائه می دهد، علاقه مرا به این خودرو برانگیخت. با توجه به باشکوه روشی که اکثر هیبریدهای کوچک حرکت می کنند، کنجکاو بودم که این ادعا را آزمایش کنم.

اگر فقط با تغییر چراغ ها شتاب می گیرید تا از خط خارج شوید، در اینجا چیزهای زیادی برای دوست داشتن خواهید یافت. مقایسه آن با خودروهای برقی بسیار دشوار است، اما اگر به دنبال یک خودروی شهری کارآمد هستید، کار ساده ای نیست. در شهرها رشد می کند، جایی که اندازه کوچک، سرعت و قابلیت رانندگی آن به شما امکان می دهد در گوشه ها و در فضاهای تنگ شیرجه بزنید. اما این قدرت خیلی فراتر از چراغ ها نمی رود و گذاشتن پای خود در بزرگراه این موتور را در معرض دید قرار می دهد. هیچ فناوری میرایی صدا – و مقدار زیادی از آن در این ماشین وجود دارد – نمی تواند فریادهای غمگین LBX را هنگامی که می خواهید شتاب دهید یا قدرت را در بالا رفتن از تپه ها پایین بیاورید پنهان کند.

تصویری از موقعیت راننده در داخل یک لکسوس LBX با فضای داخلی خاکستری و مشکی تیره، چرخ در جلوی یک جعبه ابزار دیجیتال ایستاده در حالی که یک سیستم اطلاعات سرگرمی در سمت راست آن قرار دارد.
عکس از دنیل کوپر / Engadget

در جلو، جادار با موقعیت رانندگی راحت است، در حالی که صندلی نیمکت عقب برای ارائه دید بهتر به سرنشینان بالاتر است. من ۵′ ۱۱ اینچ هستم و فضای سر کافی داشتم، اما شک دارم که قد بلندتر از من دوست داشته باشد برای مدت طولانی در اینجا سوار شود. مقدار زیادی فضای پای عقب نیز وجود ندارد، بنابراین شما نمی خواهید یک سفر طولانی را در یکی از این موارد انجام دهید.

لکسوس LBX یک مقدار زیادی ماشین، برای نقشی که در زندگی شما قرار است بازی کند، با مقدار زیادی فرو-فرو، خیلی زیاد است. با توجه به اینکه این خودرویی است که برای سفرهای کوتاه طراحی شده است، مطمئن نیستم که به اندازه واقعی نیاز به فناوری در داخل هواپیما داشته باشد. مدلی که من آزمایش کردم دارای یک زیرانداز ابزار دیجیتال، یک کنسول مرکزی بزرگ و یک نمایشگر هدآپ بود. به‌علاوه، پدل‌های شل و ول دارند تا بتوانید سطح ترمز خود را کنترل کنید و سه پورت USB-C در کنسول مرکزی. اوه، و مجموعه ای از ابزارهای ایمنی که آنقدر حساس بودند، اگر قبل از اینکه راه مقابلم مشخص شود، آنقدر به پدال گاز نگاه کنم، در گروهی از پینگ و بونگ فوران می کرد.

تصویر صندوق عقب لکسوس LBX در حالی که در زیر سایبان شهر هنر و علوم در والنسیا پارک شده است.  ماشین رنگ شده است
عکس از دنیل کوپر / Engadget

لکسوس می‌گوید LBX به جای پایگاه سنتی و قدیمی‌تر شرکت، «اروپایی‌های جوان‌تر و باهوش شهر» را هدف قرار داده است. بازاریابی مملو از جوانانی است که مانتوهای قرمز وینیل و جواهرات ویتالی به تن دارند، اما مطمئن نیستم که این افراد جمعیتی باشند که علاقه مند شوند. من مطمئن نیستم که بسیاری از اروپایی‌های جوان و باهوش شهری بتوانند چنین خودرویی را بخرند، یا حتی در وهله اول رانندگی بلد باشند. برخی از آمارهای اخیر به دلیل ابتلا به کووید انحراف داشته است، اما روند کلی جوانانی که رانندگی را یاد می‌گیرند به پایین اشاره کرد در حالی که برای. نمایندگان این شرکت اشاره کردند که فکر می کنند یک جمعیت بالقوه دیگر، آشیانه های خالی است که به دنبال کوچک کردن هستند.

و سپس قیمت، با قیمت مدل پایه ۲۹,۹۹۵ پوند (حدود ۳۷,۷۰۰ دلار) در جاده ها در بریتانیا در حالی که مدل کاملاً مشخص شده ۴۰,۵۴۵ پوند (حدود ۵۰,۸۷۰ دلار) است. به هیچ کس نیازی نیست که بگوییم آیا این مقدار زیاد است یا نه، به خصوص با توجه به روش های مختلفی که مردم این روزها برای خرید خودروهای جدید استفاده می کنند. اما لکسوس، با علم به اینکه نمی‌خواهد خودروهای شهری با مشخصات بالا را در فضا کاهش دهد، می‌گوید که اگرچه قیمت اولیه بالاتر است، اما با صرفه‌جویی در مصرف سوخت، رانندگان را تا حد زیادی نجات می‌دهد. من مطمئن نیستم که چند نفر یک ماشین لوکس می خرند زیرا چشمشان به دلار و سنت است.

تصویر لکسوس LBX پارک شده در زیر سایبان شهر هنر و علوم در والنسیا.  ماشین رنگ شده است
عکس از دنیل کوپر / Engadget

اساساً، همان‌قدر که من LBX را دوست دارم، نمی‌توانم تضادهای ذاتی آن را که روی هم انباشته می‌شوند، برطرف کنم. ایرادهای بسیار کمی وجود دارد که من می توانم آنها را انتخاب کنم که فقط به این وسیله نقلیه مرتبط باشند، نه ایرادات ذاتی در محدوده این شرکت. اما من نمی توانم دنیایی را ببینم که در آن مردم برای خرید چنین ماشینی صف بکشند این با توجه به محیطی که در آن رشد می کند، بیش از حد مجهز و بیش از حد مشخص شده است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/lexus-lbx-is-the-luxury-city-car-you-never-knew-you-didnt-need-230153698.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/lexus-lbx-is-the-luxury-city-car-you-never-knew-you-didnt-need-230153698.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *