LoanDepot فاش می کند که هکرها اطلاعات شخصی ۱۶ میلیون مشتری را نقض کرده اند

در حالی که وام دهنده وام مسکن LoanDepot به تلاش های بازیابی از یک حمله باج افزار ادامه می دهد، روز دوشنبه فاش کرد که هکرها اطلاعات بیش از ۱۶ میلیون مشتری را سرقت کرده اند. آ تشکیل پرونده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار از سوی وام‌دهنده وام مسکن، جزئیاتی از نوع اطلاعاتی که هکرها نقض کرده‌اند را مشخص نکرده است، فقط این "یک شخص ثالث غیرمجاز به اطلاعات شخصی حساس دسترسی پیدا کرد."

LoanDepot اولین بار فاش کرد که در ۸ ژانویه قربانی حمله شده است. این شرکت برخی از سیستم های IT را آفلاین کرد، اما با آن مواجه شد. بهبودی آهسته. مشتریان از شبکه های اجتماعی برای شکایت از مشکلات پرداخت، مشکلات برای دسترسی به حساب های خود و حتی مشکل در بستن معاملات وام مسکن شکایت کردند. در روز جمعه، حدود دو هفته از زمانی که LoanDepot برای اولین بار در مورد این حادثه مطرح شد، سیستم هایی مانند پورتال مشتریان و سایر سایت های داخلی دوباره به صورت آنلاین بازگشتند. به نظر می رسد که LoanDepot قربانی یک حمله باج افزار شده است، جایی که هکرها در ازای دسترسی یا اطلاعات، پول طلب می کنند. گزارش از TechCrunch.

"متأسفانه، ما در دنیایی زندگی می کنیم که این نوع حملات به طور فزاینده ای مکرر و پیچیده هستند و صنعت ما در امان نمانده است. فرانک مارتل، مدیرعامل LoanDepot در بیانیه‌ای گفت: ما صمیمانه از هرگونه تأثیری بر مشتریان خود متأسفیم.

با این حال، عواقب واقعی این حمله هنوز آشکار می شود. LoanDepot نظر بیشتری ارائه نکرد، یا توضیح نداد که چه نوع اطلاعات حساسی ممکن است فاش شده باشد. این شرکت اعلام کرد که خدمات نظارت بر اعتبار و حفاظت از هویت رایگان را به مشتریان آسیب دیده ارائه می دهد. قابل ذکر است، سه موسسه مالی بزرگ دیگر – جناب گروه کوپر، Fidelity National Financial، اولین شرکت مالی آمریکایی – همچنین در ماه های اخیر مورد حملات سایبری قرار گرفته اند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/loandepot-discloses-that-hackers-breached-personal-data-of-16-million-customers-172702402.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/loandepot-discloses-that-hackers-breached-personal-data-of-16-million-customers-172702402.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *