Lords of the Fallen یک Soulslike خیره کننده UE5 است که دارای مشکلات فنی مداوم است

با گذشت تقریباً یک ماه از انتشار، Lords of the Fallen یک Soulslike از نظر بصری خیره کننده است که هنوز به دلیل مشکلات فنی مداوم روی کنسول متوقف شده است – و این مایه شرمساری است. به هر حال، این راه‌اندازی مجدد سری ۲۰۲۳ یک نسل کمیاب از پروژه‌های نسل بعدی است که فقط برای پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس، اس و رایانه‌های شخصی طراحی شده است. علاوه بر این، بازی بر روی Unreal Engine 5 با استفاده زیاد از فناوری‌های Nanite و Lumen ساخته شده است. توسعه‌دهنده Hexworks در اینجا همه چیز را در ساخت جهانی خود انجام می‌دهد و ویژگی‌های UE5 اجازه می‌دهد تا محیط‌های گوتیکی با جزئیات پیچیده را با یک تکنیک نورپردازی جهانی هیبریدی ردیابی شده با اشعه روشن کنند. یک مکانیک تغییر قلمرو را اضافه کنید – به سنت Legacy of Kain: Soul Reaver – و منطقی است که جاه طلبی بازی شاید فراتر از محدوده یک کنسول نسل آخر باشد.

در واقع بر اساس شواهد امروزی، حتی در مورد ماشین‌های امروزی هم سوال بزرگی است. علیرغم دستاوردهای فنی، عرضه Lords of the Fallen بسیار روان نبوده است – و حتی پس از تقریباً یک ماه وصله‌های روی کنسول، بازی تا نسخه ۱٫۱٫۲۹۳ (و حتی در نسخه ۱٫۱٫۲۹۳) ناقص باقی مانده است. تست مجدد نسخه ۱٫۱٫۳۱۰ ما از انتشار این مقاله امروز) با کاهش واضح نرخ فریم و مشکلات کیفیت تصویر.

با در نظر گرفتن این موضوع، زمان آن رسیده است که در نهایت به نسخه‌های PS5، Series X و Series S که هرکدام کاملاً اصلاح شده‌اند، بپردازیم. توجه داشته باشید که دو حالت در هر کنسول وجود دارد، همانطور که این روزها وجود دارد: حالت عملکرد ۶۰ فریم در ثانیه و حالت کیفیت ۳۰ فریم در ثانیه – و ما هر دو را با هم مقایسه خواهیم کرد. با این حال، به طور خاص، چیزهای زیادی برای ارائه بازی با گیم پلی ۶۰ فریم در ثانیه وجود دارد – با سری S مخصوصاً برای پوشیدن بدتر.


برداشت تام مورگان از Lords of the Fallen – عنوانی خیره‌کننده که تقریباً یک ماه پس از عرضه‌اش به دلیل نقص‌های فنی متوقف شد.

بیایید با Xbox Series S شروع کنیم، جایی که مشکلات Lords of the Fallen در وضعیت فعلی آن واقعاً سخت است. حتی در حالت عملکرد ۶۰ فریم در ثانیه، بازی در اکثر مواقع به هدف اصلی نمی رسد – علیرغم اجرای با وضوح ۷۲۰p پویا با افت تا ۴۳۲p در پایین ترین حالت. من بازخوانی‌های ۴۰ تا ۶۰ فریم در ثانیه را در اولین بخش‌های آموزشی بازی دیده‌ام، قبل از اینکه به اواسط دهه ۲۰ (!) در اولین باس نبرد مناسب علیه پیتا بروم. اینجاست، به ویژه هنگامی که Pieta شروع به احضار شمشیرها از آسمان کرد، می بینیم که رزولوشن به کمترین مقدار خود یعنی ۴۳۲p در سری S می رسد، فقط ۶۰ درصد از ۷۲۰p. با چنین تعداد پیکسل پایه پایین برای کار، مشکل ارتقاء دهنده و کیفیت تصویر در حرکت اغلب بسیار ضعیف است.

این نبرد پیتا بدترین موردی است که تا به حال با آن روبرو شده ام، به عنوان یک سناریوی قابل تکرار. اگر پوشش نقره‌ای وجود داشته باشد، این است که سری S در واقع در برخی از زمان‌ها با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه – در سیاه‌چال‌های بسته و کوچک‌تر می‌رسد. مشکل بزرگ‌تر، تحویل فریم‌تایم است، با نرخ فریم در نقاطی که به طور ناگهانی کاهش می‌یابد و باعث ایجاد مشکل در اواسط مبارزه می‌شود. در موارد شدید، حتی این امکان وجود دارد که سری S به طور مداوم زیر ۱۰ فریم در ثانیه اجرا شود که بین مناطق اصلی حرکت می کنیم.

همه این برنامه‌ها تا آخرین به‌روزرسانی، ۱٫۱٫۲۹۳، که در آن قطع شدن عملکرد هنوز یک مشکل است. پس از راه‌اندازی کامل دستگاه سری S، و تنظیم یک شخصیت کاملاً جدید، زمان زیادی نمی‌گذرد که عملکرد به ارقام تک نرخ فریم سقوط می‌کند. زمانی که تقریباً نیم ساعت بازی کردم، درست قبل از نبرد رئیس Pieta، یک لَرچ سنگین تا ۵ فریم در ثانیه برای کشش خوب مشاهده کردم. مهم‌تر از آن، خواندن فریم‌تایم لکنت بیش از ۳۲۰ میلی‌ثانیه را نشان می‌دهد – کنترل بازی را برای چند ثانیه تقریباً غیرممکن می‌کند. مسلماً این هنگ‌آپ‌ها نسبت به زمان راه‌اندازی کمتر رایج هستند، اما اغلب به اندازه‌ای اتفاق می‌افتد که یک مشکل اصلی بازی‌سازی باشد.

شایان ذکر است که بازی آنلاین برای همه آزمایش‌ها غیرفعال است – منتفی از مشاجره در شبکه است، بنابراین به احتمال زیاد این مشکل حافظه یا گلوگاه CPU است. نکته مثبت این است که تلاش‌های Hexworks برای بهینه‌سازی بازی ادامه دارد و یادداشت‌های اصلاحی اغلب به بهبود استفاده از حافظه در کنسول اشاره می‌کنند. با این حال، در حال حاضر، کاهش نرخ فریم در طول پیمایش و خوانش‌های اواسط دهه ۲۰ در طول نبرد رئیس Pieta چیزی است که باید در سری S مراقب بود.

بعدی سری X است که خبرهای خوبی برای شروع ارائه می دهد: عملاً در هر منطقه ای که سری S به دهه ۴۰ می رسد، سری X خواندن ۶۰ فریم در ثانیه قوی تری را ارائه می دهد. بیت آموزش اجباری، و دهکده ویران فراتر از آن، همه معمولاً در سرعت ۶۰ هستند – اگرچه نقاط استرس بعدی مانند نبرد رئیس Pieta و هاب Skyrest Series X را به منطقه ۴۰ فریم در ثانیه پایین می‌آورند. باز هم این حرکت سریع، به علاوه هندسه پیچیده اضافی قلمرو آمبرال است که نشانه‌های بزرگ‌تری است. به طور متوسط، خوانش معمولی در سری X حداقل به سمت ۶۰ فریم در ثانیه گرایش پیدا می کند – در حالی که وضوح حالت عملکرد آن ۱۱۵۲p پویا است، که در مناطقی که دارای مالیات GPU هستند به ۶۴۸p کاهش می یابد. وضوح بالاتر نیز امکان پذیر است – و ما یک نمونه ۱۲۱۵p را هنگام نگاه کردن به آسمان دیدیم – اما این معمول ترین محدوده است.

متأسفانه، یک نکته وجود دارد: اتصال و قطع عملکرد در سری X نیز یک مشکل است، به ویژه در پیمایش سریع. این افت ها به اندازه سری S مکرر نیستند و به نظر می رسد برای رسیدن به همان سطوح پایین و تک رقمی، زمان بازی بسیار بیشتری لازم است. با این حال، نادیده گرفتن زمانی که اتفاق می افتد غیرممکن است. برای اینکه آزمون منصفانه باشد، دوباره یک شخصیت جدید تازه را در سری X خود شروع کردم و دو ساعت بدون مشکل مهم بازی کردم. با این حال، در نهایت، بازی خفه شد – با کاهش عملکرد به ۱ فریم در ثانیه پس از یک سرعت طولانی در سراسر جهان. این بدتر از هر کششی است که در سری S داشتم، هرچند، من گمان می‌کنم که با توجه به زمان کافی، بتوان به نقطه شکست مشابهی رسید. به عنوان یک راه حل سریع، بستن و راه اندازی مجدد برنامه از منوی Xbox این عملکرد پایدار زیر ۱۰ فریم در ثانیه را به طور کامل پاک می کند و ماجراجویی با سرعت نزدیک به ۶۰ فریم در ثانیه دوباره از سر گرفته می شود.

این به کنار، و در غیر این صورت، نرخ فریم در حالت عملکرد سری X معمولاً روی ۶۰ فریم در ثانیه است و تا ۴۰ ثانیه کاهش می یابد.


Lords of the Fallen یک Soulslike خیره کننده UE5 است که دارای مشکلات فنی مداوم است


Lords of the Fallen در Xbox Series X، متوسط ​​نرخ فریم ۱ فریم بر ثانیه را نشان می‌دهد

حتی پس از چندین وصله، قطع عملکرد کمتر از ۱۰ فریم در ثانیه همچنان در سری S (سمت چپ) بسیار امکان‌پذیر است – و حتی در طول اجرای یک شخصیت کاملاً جدید شروع می‌شود. در مورد سری X (سمت راست)، ما مشکلات مشابهی داشته ایم، با خواندن مداوم ۱ فریم در ثانیه هنگام حرکت بین مناطق اصلی. در همین حال، PS5 تاکنون تحت تأثیر این هجوم‌های زیر ۱۰ فریم در ثانیه در آزمایش‌های توسعه‌یافته ما قرار نگرفته است – بر اساس همان روش استفاده از یک کاراکتر تازه – اگرچه از ویژگی‌های هک کردن در نقاط برخوردار است. | اعتبار تصویر: ریخته گری دیجیتال

با پایبندی به تست عملکرد، اجازه دهید PS5 را در عمل ببینیم. هر دو PS5 و Series X در تنظیمات بصری یکسان هستند، بنابراین باز هم وضوح دینامیک ۱۱۵۲p با ۶۴۸p به عنوان حد پایین در اینجا است. نرخ فریم نیز اغلب با سری X مطابقت دارد: یعنی اغلب با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه است، اما مناطقی مانند Skyrest Hub و Pilgrim’s Perch در نهایت ما را به دهه‌های ۴۰ و ۵۰ می‌اندازند. مزیت بازی بر روی PS5 این است که در مقایسه با دستگاه‌های Xbox به شدت کاهش می‌یابد – و به همین ترتیب من هنوز هنگ‌آپ زیر ۱۰ فریم بر ثانیه مشابهی را تجربه نکرده‌ام. به عنوان یک سلب مسئولیت، آزمایش کامل بازی ممکن نبود – و PS5 ممکن است بعداً با مشکلاتی روبرو شود. حداقل تا اینجای کار، واضح‌ترین جهش‌های زمان فریم در پاسخ به پیمایش یا تغییر قلمرو هستند – ما را تا حدود ۷۰ میلی‌ثانیه افزایش می‌دهند – اما من هنوز هیچ موقعیت قرمز کدی را همتراز با سری S یا X ندیده‌ام.

علاوه بر حالت عملکرد ۶۰ فریم در ثانیه، یک حالت با کیفیت ۳۰ فریم بر ثانیه نیز در هر کنسول وجود دارد. همانطور که انتظار دارید، این گزینه قله ها و دره های حالت عملکرد را به یک به روز رسانی مستقیم با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه صاف می کند، نکته جالب این است که با سرعت فریم ناهموار اجرا می شود. این نوسانات در زمان فریم، بین ۱۶ تا ۵۰ میلی‌ثانیه به اندازه‌ای واضح هستند که من حالت عملکرد ۶۰ فریم در ثانیه را به طور کلی توصیه می‌کنم. علیرغم افزایش رزولوشن، زمان‌های متحرک فریم به این معنی است که حالت کیفیت در حرکت به‌طور خاصی نرم نمی‌شود.

با صحبت در مورد مزایای بصری با حالت کیفیت، PS5 و Series X به ۱۶۲۰p پویا و با افت تا ۱۲۹۶p در کمترین میزان افزایش می‌یابند. این یک ارتقاء به وضوح قابل مشاهده است و تعداد پیکسل بالاتر به هر دستگاه اجازه می دهد تا تصویر ۴K قانع کننده تری را بازسازی کند (از طریق FSR2 AMD یا TAAU Unreal که هر دو در رایانه شخصی موجود هستند). سری S همچنین در حالت کیفیت خود با یک تصویر پویا ۹۷۲p بهبود یافته است، اگرچه دید هنوز در سری S با کاهش سطح پایین ۶۴۸p در این حالت کاهش می یابد. همچنین، هر سه کنسول همچنان در نقاطی با این کلاهک ۳۰ فریم بر ثانیه، ایرادات و قطع شدن نشان می‌دهند. این مشکل به طور کامل حل نشده است – به خصوص در هنگام پیمایش سریع که در آن ضربه ها بیشتر رخ می دهد – اگرچه به نظر می رسد این مشکلات تا حدی با سقف ۳۰ فریم در ثانیه پنهان شده است.


مقایسه PS5 در مقابل Series X و Series S در Lords of the Fallen، تصویری نرم را در همه پلتفرم‌ها نشان می‌دهد، اما نرم‌ترین در سری S را نشان می‌دهد.
کیفیت تصویر در هر سه پلتفرم در حالت عملکرد به منظور فعال کردن ۶۰ فریم در ثانیه کاهش می یابد. در واقع، سری S تعداد پیکسل‌های بسیار پایینی را در نقاط به نمایش می‌گذارد و محدوده را بین ۴۳۲p تا ۷۲۰p اجرا می‌کند.

کیفیت PS5 در مقابل حالت عملکرد در Lords of the Fallen، تصویر واضح‌تری را در حالت کیفیت نشان می‌دهد
حالت کیفیت تصویری با وضوح بالاتر همراه با بهبود تنظیمات سایه، SSR و نور حجمی ارائه می دهد. تنها نقطه ضعف آن کاهش به سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است.
اعتبار تصویر: ریخته گری دیجیتال

دویدن با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه چند مزیت دیگر نیز وجود دارد، از جمله افزایش کیفیت سایه جهانی، به ویژه در سایه های پرتاب شده از خورشید قابل توجه است، در حالی که نور حجمی با وضوح بالاتر اجرا می شود، که پله ها را در رگه های نور کاهش می دهد. بازتاب‌های فضای صفحه (SSR) نیز شاهد افزایش کیفیت مشابهی هستند و تصویر آینه‌ای را در گودال‌ها پاک می‌کنند. ارتقاءهای نادری در LODهای سایه و هندسی نیز وجود دارد، اما از بین همه اینها، واقعاً افزایش وضوح و سایه های واضح تر است که تفاوت را ایجاد می کند. به عنوان یک نکته جانبی، تاری حرکت، انحراف رنگی و دانه بندی فیلم در منوها قابل تغییر هستند، که برای مقایسه Digital Foundry و ضد فن این جلوه ها مفید است.

سپس سوال آخر: کنسول ها چگونه با هم مقایسه می شوند؟ با در نظر گرفتن حالت عملکرد ۶۰ فریم در ثانیه، نمی توان از نظر بصری سری X و PS5 را تقسیم کرد. در زمان راه اندازی PS5 فاقد علف بود – به طور غیرقابل توضیحی – اما در آخرین ساخت آن دوباره معرفی شد و کنسول های پریمیوم اکنون در حد یکسان هستند. حتی محدوده رزولوشن هم در هر حالت یک تطابق بین این دو است. بیایید این را قرعه کشی بنامیم.

این مقایسه با سری S است که آشکارتر است. در اوج ما به ۷۲۰p می رسیم، با ۴۳۲p به عنوان پایین ترین رقم همانطور که قبلا ذکر شد، و حتی پس از بازسازی، این منجر به گل آلودترین کیفیت تصویری می شود که من روی پلتفرم دیده ام. اساساً، این قیمتی است که باید برای یک کنسول ۴TF بپردازیم تا بتوانیم ویژگی های منطبق با PS5 و Series X را بپردازیم. ما Nanite، Lumen و گزینه رندر آن را با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه دریافت می کنیم، اما استقبال مردم همیشه در مدل های مدرن جذاب نیست. نمایش می دهد.


سری xbox x Lords از اسکرین شات افتاده که عناصر HUD مزاحم عجیب و غریب را نشان می دهد که به جای اینکه طبق معمول در گوشه ها قرار بگیرند، بیش از آنچه انتظار دارید به مرکز صفحه نمایش نزدیکتر هستند.
Lords of the Fallen علاوه بر مشکلات عملکردی، از فقدان تنظیمات اولیه در بازی نیز رنج می برد. برای مثال، در حال حاضر، راه‌اندازهای تطبیقی ​​PS5 را نمی‌توان در L2/R2 غیرفعال کرد، در حالی که HUD روی کنسول‌های ایکس‌باکس به‌طور پیش‌فرض روی یک ناحیه بیش‌اسکن سخاوتمندانه است. هر دو مشکل را می توان با افزودن گزینه هایی به منوهای بازی حل کرد – اگرچه مشکلات نرخ فریم آن در اولویت بالاتری قرار دارند. | اعتبار تصویر: ریخته گری دیجیتال

در مقایسه با حالت عملکرد سری X، سری S برای مطابقت با کیفیت تصویر تلاش می کند. همچنین یک برش قابل مشاهده در تنظیمات در جاهای دیگر، با جلوه های حجمی با کیفیت پایین، کیفیت بافت پایین تر و حتی تشکل های غار هندسی درجه پایین تر می شود. در ترکیب با وضوح تصویر پایین و مشکلات عملکرد، واضح است که تلاش نسخه Series S برای سرعت ۶۰ فریم در ثانیه در حال حاضر موفقیت آمیز نیست.

با وجود چندین وصله که قبلاً به نام آن ثبت شده است، متاسفانه راه اندازی مجدد Lords of the Fallen هنوز مشکلات زیادی روی کنسول دارد. با توجه به اینکه نتایج زیبایی را از فناوری Unreal Engine 5 نشان می دهد، شرم آور است. این بازی از نظر بصری و مکانیک برای یک Soulslike به طور غیرعادی جاه طلبانه است، و به طور خاص nanite UE5 راه را برای دو دنیای با جزئیات زیبا که به صورت موازی ارائه شده اند هموار می کند. در حال حاضر، اگرچه این برای بازخرید هنگ‌آپ، ضربه‌ها و نرخ فریم زیر ۶۰ فریم در ثانیه کافی نیست. امروز هنوز هم در PS5 و Series X یک تجربه به خطر افتاده است، و یک بار دیگر Xbox Series S در تلاش برای متعادل کردن عملکرد و کیفیت بصری از عمق خود خارج شده است.


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2023-lords-of-the-fallen-is-a-stunning-ue5-soulslike-with-ongoing-tech-issues

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *