Micron در سال جاری متحمل ضررهای بزرگ‌تری نسبت به تخمین‌های قبلی می‌شود که امیدوار است با NVIDIA همکاری کند

Micron Technology روز چهارشنبه در رابطه با چشم انداز مالی سه ماهه اول خود اعلامیه کرد. این شرکت برای سه ماهه آینده زیان بیشتری از آنچه در ابتدا پیش بینی می شد پیش بینی کرد. در نتیجه، واکنش بازار منجر به کاهش ۲٫۴ درصدی ارزش سهام شرکت شد.

جالب اینجاست که این به‌روزرسانی در زمانی ارائه می‌شود که Micron در حال آماده شدن برای افزایش تولید محصولات جدید خود است و به‌طور جدی مشارکتی را به‌عنوان تامین‌کننده انویدیا دنبال می‌کند.

Micron که از آیداهو آمده است، در درجه اول به عنوان یک تولید کننده تراشه شناخته می شود. در حالی که خبر افزایش زیان سه ماهه اول ممکن است نگران کننده به نظر برسد، پیش بینی درآمد این شرکت برای همان دوره از انتظارات تحلیلگران وال استریت فراتر رفته است.

این عملکرد قابل توجه به افزایش تقاضا برای تراشه های حافظه Micron نسبت داده می شود که عمدتاً توسط بخش هوش مصنوعی پر رونق هدایت می شود.

میکرون اعلام کرده است که با انویدیا، یک رهبر جهانی در تولید تراشه، کار می کند تا مراحل صلاحیت آخرین تراشه های حافظه با پهنای باند بالا را برای ادغام با تراشه های محاسباتی انویدیا طی کند.

این همکاری استراتژیک بر اهمیت تراشه‌های حافظه با پهنای باند بالا تأکید می‌کند، صنعتی که عمدتاً تحت سلطه تأمین‌کننده انویدیا، SK Hynix است. تقاضا برای این تراشه ها در زمینه هوش مصنوعی همچنین اعتماد سرمایه گذاران را نسبت به توانایی میکرون برای مقاومت در برابر بهبود تدریجی در سایر بخش های بازار افزایش داده است.

طی یک کنفرانس تلفنی با تحلیلگران، مدیر اجرایی Micron، Sanjay Mehrotra، انتظار این شرکت را برای ایجاد درآمدی بالغ بر “چند صد میلیون دلار” از تراشه های جدید با پهنای باند بالا در سال آینده بیان کرد. علاوه بر این، این شرکت بازگشت به حاشیه ناخالص مثبت را در نیمه دوم سال مالی ۲۰۲۴ پیش بینی می کند.

رویکرد Micron شامل پرهیز از نسل فعلی تراشه‌های با پهنای باند بالا و در عوض، قراردادن یک شرط استراتژیک برای سود بردن از فروش تراشه‌های با عملکرد بالاتر از سال آینده بود.

سامیت سادانا، مدیر ارشد تجاری میکرون، در مصاحبه ای با رویترز فاش کرد که نمونه های آنها، در مقایسه با نمونه های رقبا، بازخورد قابل توجهی از مشتریان به دست آورده است. این تراشه ها نه تنها عملکرد برتر را ارائه می دهند، بلکه مصرف انرژی را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. در واقع، برخی از مشتریان تا زمانی که آزمایش های خود را انجام ندادند، شک داشتند.

برای سه ماهه جاری، Micron پیش بینی می کند که درآمد تعدیل شده تقریباً ۴٫۴۰ میلیارد دلار باشد، با واریانس احتمالی مثبت یا منفی ۲۰۰ میلیون دلار. این پیش بینی بر اساس داده های LSEG از رقم تخمینی ۴٫۲۰ میلیارد دلار فراتر می رود. با این حال، این شرکت همچنین ضرر تعدیل شده به ازای هر سهم ۱٫۰۷ دلار را پیش‌بینی می‌کند که کمی تندتر از اجماع تحلیلگران مبنی بر زیان ۹۵ سنت به ازای هر سهم است.

در نگاهی به گذشته، برای سه ماهه چهارم، Micron درآمد ۴٫۰۱ میلیارد دلاری را گزارش کرد که بیش از برآورد ۳٫۹۱ میلیارد دلاری پیش بینی شده بود. این داده‌ها مسیر استراتژیک شرکت و حضور رو به رشد آن در بازار تراشه‌های حافظه با پهنای باند بالا را تأیید می‌کند که با همکاری امیدوارکننده آن با Nvidia تقویت شده است.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/micron-to-incur-larger-losses-this-year-than-earlier-estimates-hopes-to-partner-with-nvidia-13181192.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *