Midjourney تمام کارمندان هوش مصنوعی پایداری را به دلیل ادعای خراش دادن داده ها ممنوع می کند

Midjourney قطع سرویس تقریباً ۲۴ ساعته را ناشی از “فعالیت شبه بات نت” از دو حساب مرتبط با سازنده Stable Diffusion دانست.

Midjourney می گوید کارکنان Stability AI را از استفاده از خدمات خود منع کرده است و کارمندان شرکت رقیب هوش مصنوعی مولد را به ایجاد اختلال در سیستم در اوایل ماه جاری در تلاش برای حذف داده های Midjourney متهم می کند.

Midjourney در ۲ مارس به روز رسانی را برای سرور Discord خود ارسال کرد که اذعان داشت یک قطع طولانی سرور مانع از نمایش تصاویر تولید شده در گالری های کاربران می شود. در خلاصه‌ای از یک تماس به‌روزرسانی کسب‌وکار در ۶ مارس، Midjourney ادعا کرد که «فعالیت‌های بات‌نت مانند از حساب‌های پولی» – که شرکت به طور خاص به کارکنان Stability AI مرتبط می‌کند – پشت این قطعی بوده است.

اسکرین شات گرفته شده از کانال Discord MidJourney که در مورد اقدام علیه کارمندان Stability.AI بحث می کند.
این یادداشت‌های جلسه به دنبال تماس «ساعات اداری» در ۶ مارس در کانال رسمی Discord Midjourney ارسال شد.
تصویر: میانه سفر / اختلاف

به گفته کاربر Midjourney نیک سنت پیر در XMidjourney که به تماس گوش داد، گفت که این سرویس از کار افتاده است زیرا “شخصی در هوش مصنوعی Stability تلاش می کرد تا تمام جفت های درخواست و تصویر را در نیمه شب شنبه بگیرد.” سنت پیر گفت که Midjourney چندین حساب پولی را به فردی در تیم داده های هوش مصنوعی پایداری مرتبط کرده است.

در آن خلاصه تماس به روز رسانی کسب و کار در ۶ مارس (که Midjourney از آن به عنوان “ساعات اداری” یاد می کند)، این شرکت می گوید که ممنوع است همه کارمندان هوش مصنوعی پایداری از استفاده «به طور نامحدود» از سرویس آن در پاسخ به قطعی برق. Midjourney همچنین سیاست جدیدی را معرفی می کند که به طور مشابه کارمندان هر شرکتی را که از “اتوماسیون تهاجمی” استفاده می کند یا باعث قطع خدمات می شود، منع می کند.

سنت پیر اتهامات را مطرح کرد به عماد مستق، مدیر عامل هوش مصنوعی پایداری، که در پاسخ به X، گفت که در حال بررسی وضعیت است و استیبلی دستور اقدامات مورد نظر را نداده است. Mostaque با اشاره به مدل Stable Diffusion 3 AI گفت: “این تیم بسیار گیج کننده است که چگونه ۲ اکانت این تیم را انجام می دهند، زیرا ما از داده های مصنوعی و دیگر استفاده می کنیم که داده SD3 از همه مدل های دیگر بهتر عمل می کند.” در حال حاضر در پیش نمایش. او ادعا کرد که اگر قطع بود توسط یک کارمند پایداری ایجاد شده است، پس ناخواسته بوده و “بدیهی است که یک حمله DDoS نبوده است.”

دیوید هولز، بنیانگذار Midjourney، در همان تاپیک به Mostaque پاسخ داد و مدعی شد که «مقداری اطلاعات» را برای کمک به تحقیقات داخلی برای او ارسال کرده است.

در غیر این صورت وضعیت همچنان در حال توسعه است و از آن مکالمه در ۶ مارس هیچ به روز رسانی اضافی ارائه نشده است. در زمان نگارش این مقاله، نه Midjourney و نه هوش مصنوعی پایداری به آن پاسخ نداده‌اند لبهدرخواست نظر

عجیب به نظر می رسد که فعالیت خراش دادن فقط از دو حساب باعث ایجاد چنین قطعی سرور طولانی شود. طنز از این وضعیت نیز در خلاقیت های آنلاین گم نشده است، که به طور گسترده از هر دو شرکت (و به طور کلی سیستم های هوش مصنوعی مولد) به دلیل آموزش مدل های خود بر روی انبوه داده های آنلاین حذف شده از آثار آنها بدون رضایت انتقاد کرده اند. انتشار پایدار و میان سفر هر دو را داشته باشند هدف قرار گرفته است چندین پرونده حقوقی کپی رایتبا متهم شدن دومی ایجاد پایگاه داده هنرمندان برای اهداف آموزشی در ماه دسامبر.


منبع: https://www.theverge.com/2024/3/11/24097495/midjourney-bans-stability-ai-employees-data-theft-outage

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *