MSI Claw اولین دستی بازی می شود که پردازنده Intel Core Ultra با گرافیک قوس Intel

MSI Claw اولین دستی بازی می شود که پردازنده Intel Core Ultra با گرافیک قوس Intel

MSI و اینتل در CES 2024 با یکدیگر همکاری کردند تا اولین رایانه شخصی بازی دستی جهان را معرفی کنند که توسط تراشه Core Ultra اینتل به نام MSI Claw طراحی شده است.

MSI Claw جدیدترین نسخه اضافه شده به کلاس رو به رشد رقبای Steam Deck است، اما تا به حال، همه آنها از APU های AMD مانند AMD Z1 و AMD Z1 Extreme پشتیبانی می کردند. MSI Claw مجهز به پردازنده Intel Core Ultra 7 155H با گرافیک Intel Arc یکپارچه، ۱۶ گیگابایت LPDDR5، حافظه NVMe SSD، Intel Killer WiFi 7 و بلوتوث ۵٫۴ و نمایشگر لمسی ۷ اینچی فول اچ دی با فرکانس ۱۲۰ هرتز خواهد بود. نرخ تازه سازی ، با پوشش رنگی ۱۰۰ ٪ SRGB و تا ۵۰۰ روش روشنایی.

MSI Claw به عنوان اولین بازی رایانه ای دستی با پردازنده جدید Core Ultra اینتل، صحنه مهمی برای اینتل برای نشان دادن آخرین معماری خود در بازاری است که پس از موفقیت چشمگیر Steam Deck شاهد رشد چشمگیری بوده است. به عنوان اولین بازی دستی MSI، Claw با برخی از شجره نامه های اصلی بازی برای پشتیبانی از آن عرضه می شود، چیزی که باید به متمایز شدن خود از تعداد فزاینده رقبای مانند Lenovo Legion Go و Asus ROG Ally کمک کند.

نکته ای که MSI Claw نیز به این بازی می آورد ، upscaling Intel Xess Graphics است. برخلاف ROG Ally و Legion Go که بر الگوریتم‌های نرم‌افزاری تکیه می‌کنند تا یک فریم را با وضوح پایین‌تر از تصویر اصلی ارائه دهند، MSI Claw می‌تواند از سخت‌افزار اختصاصی هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت فریم‌های با وضوح پایین‌تر استفاده کند. . این امر در حالی که نرخ فریم سریعتر را حفظ می کند ، نتیجه کیفیت بالاتری را با مصنوعات تجسمی کمتری ارائه می دهد.

علاوه بر مشخصات داخلی چشمگیر، این گوشی جدید مجهز به باتری ۵۳ وات ساعت است که بزرگترین باتری برای هر دستگاه بازی دستی موجود در بازار در حال حاضر است. این باید MSI Claw را به یک دستگاه بازی دستی ایده آل برای کسانی تبدیل کند که دسترسی آسان به پریز برق برای شارژ نگه داشتن دستگاه ندارند، و MSI وعده ۵۰٪ عمر باتری بیشتر نسبت به سایر گوشی های دستی، از جمله دو ساعت کامل عمر باتری را می دهد. تحت بارهای کاری با عملکرد کامل

سرانجام ، MSI Claw همچنین دارای عملکرد کامل ضبط کلید است تا کاربران بتوانند ماکروهای شخصی خود را برای بازی های خاص ایجاد کنند.

سهام – و امکانات – برای پنجه MSI بسیار زیاد است

معرفی دستگاه های دستی بازی رایانه شخصی به صحنه با Steam Deck راه کاملا جدیدی را برای افراد برای ورود به بازی های رایانه شخصی و برای بازیکنان قدیمی رایانه شخصی باز کرد تا راه آسان تری برای بازی در حال حرکت بدون نیاز به تکیه بر یکی از آنها داشته باشند. را بهترین لپ تاپ های گیمینگکه به سختی قابل حمل هستند وقتی نازک و سبک هستند و هنگام رسیدن به سطح تعویض دسک تاپ بسیار سنگین هستند.

بنابراین قابل درک است که MSI با دستگاه رقیب خود عرضه می شود، اما در حالی که تراشه های AMD Z1 و Z1 Extreme که قدرت Asus ROG Ally و Lenovo Legion Go را تامین می کنند، اکنون به عنوان پردازنده های گیمینگ توانا به خوبی تثبیت شده اند، هنوز نمی توان همان را گفت. درباره Intel Core Ultra با گرافیک ARC یکپارچه خود. با ۸ هسته Xe، پردازنده گرافیکی یکپارچه در Intel Core Ultra 7 155H دارای همان تعداد هسته‌های گرافیکی Intel Arc A380 است، اگرچه به طور قابل‌توجهی مصرف انرژی کمتری خواهد داشت، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت همان سطح عملکرد را داشته باشیم. یک کارت دسکتاپ

با این وجود ، حتی با این تصریح ، GPU اینتل دارای مزایای قابل توجهی است. با هسته‌های اختصاصی ردیابی پرتوی قوی، بازی‌هایی که از ردیابی پرتو استفاده می‌کنند عالی به نظر می‌رسند، اما بزرگ‌ترین جذابیت، فناوری ارتقاء مقیاس XeSS خواهد بود.

هسته‌های سخت‌افزاری هوش مصنوعی در معماری گرافیکی Arc به سادگی از هر راه‌حل نرم‌افزاری که AMD می‌توانست با FSR پیاده‌سازی کند (به‌ویژه وقتی صحبت از کیفیت فریم ارتقا یافته به میان می‌آید) پیشی می‌گیرد، بنابراین MSI Claw اولین بازی دستی است که دارای ارتقاء مقیاس سخت‌افزاری است. با فرض اینکه این کار مطابق آنچه در نظر گرفته شده است ، یک مزیت مهم برای دستی جدید خواهد بود.

این اولین پردازنده Intel Core Ultra در یک بازی دستی است، بنابراین حتی اگر هیچ مشکلی در انتقال قدرت گرافیک Arc و پردازنده‌های اینتل به یک رایانه دستی بازی (که فقط یک رایانه ویندوز ۱۱ است، در پایان روز)، همچنین نمی توان از این واقعیت گذشت که این اولین بار است که اینتل تلاش می کند این کار را انجام دهد، و سرنوشت دستگاه MSI اکنون به این بستگی دارد که اینتل چقدر پردازنده خود را با فاکتور فرم جدید تطبیق می دهد. در واقع یک عمل Highwire ، اما هیچ انکار وجود ندارد که MSI Claw در حال حاضر هیجان انگیز ترین بازار سخت افزار بازی را در حال حاضر در حال تکان دادن است.


منبع: https://www.techradar.com/computing/gaming-computers/msi-claw-becomes-the-first-gaming-handheld-to-feature-intel-meteor-lake-chip

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *