NLRB اسپیس ایکس را به اخراج غیرقانونی کارگران به دلیل انتقاد از ایلان ماسک متهم می کند

هیئت ملی روابط کار (NLRB) دارد شکایت کرد علیه اسپیس ایکس، این شرکت را متهم به اخراج غیرقانونی هشت کارمندی که در نوشتن نامه ای به نام رفتار ایلان ماسک در رسانه های اجتماعی دست داشتند. "منبع مکرر حواس پرتی و خجالت." مطابق با بایگانیشرکت زمانی که کارگران را اخراج کرد، مرتکب یک عمل کاری ناعادلانه شد "درگیر شدن در فعالیت هماهنگ محافظت شده در محل کار" همچنین SpaceX را متهم کرد که حداقل یک کارمند را در مورد نامه و همچنین هویت همکاران و ماهیت آنها بازجویی کرده است. "فعالیت حفاظت شده هماهنگ"

علاوه بر این، در این شکایت آمده است که SpaceX ایجاد کرده است "تصور نظارت" با نشان دادن اسکرین شات های یک کارمند از یک چت گروهی سیگنال، چندین کارمند بخشی از آن بودند. نامه سرگشاده در مرکز این پرونده فراخوانی ماسک بود "رفتار مضر توییتر" قبل از اینکه وب‌سایتی را که اکنون به نام X شناخته می‌شود، خریداری کند. به ویژه، کارمندان در مورد شوخی‌های رکیکی که او در X درباره اتهامات سوء رفتار جنسی علیه او انجام می‌داد، ابراز نگرانی می‌کردند که اسپیس‌ایکس ۲۵۰۰۰۰ دلار آن را جبران کرد. در این نامه از شرکت خواسته شده است که رهبری را برای اقدامات خود پاسخگو و رفتار مضر را محکوم کند.

کارمندانی که در نوشتن نامه مشارکت داشتند، آن را در اواسط سال ۲۰۲۲ در شرکت پخش کردند. مطابق با مجله نیویورک تایمزگوین شاتول، رئیس اسپیس ایکس، ظرف چند ساعت پس از ارسال آن، آنها را توبیخ کرد و به آنها گفت که "فوراً سیل کانال های ارتباطی کارکنان را متوقف کنید." بنا بر گزارش ها، پنج کارمند روز بعد و چهار نفر دیگر در ماه های جولای و آگوست اخراج شدند. فقط یکی از آنها در طرح شکایت کار ناعادلانه شرکت نکرد. "در اسپیس ایکس، موشک‌ها ممکن است قابل استفاده مجدد باشند، اما افرادی که آنها را می‌سازند، قابل مصرف هستند." پیج هالند-تیلن، یکی از کارکنان اخراج شده، گفت زمان. "من امیدوارم که این اتهامات اسپیس ایکس و رهبری آن را به خاطر سابقه طولانی بدرفتاری با کارگران و خفه کردن گفتمان مسئول بداند."

قرار است این پرونده در تاریخ ۵ مارس به قاضی اداری ارجاع شود، اگرچه شرکت می تواند قبل از وقوع آن را حل کند. اگر NLRB تصمیم بگیرد که این شرکت قوانین کار را نقض کرده است، می تواند به SpaceX دستور دهد تا کارگران را به کار بازگرداند و به آنها حقوق معوقه مناسب بدهد. اسپیس ایکس می تواند این تصمیم را به هیئت مدیره و سپس به دادگاه فدرال اعتراض کند، بنابراین می تواند سفری طولانی برای کارمندان درگیر باشد.

ماسک سال‌هاست که از طریق دیگر شرکت‌هایش با NLRB مخالف بوده است. هیئت قبلا متهم X اخراج غیرقانونی کارمندی که سیاست بازگشت او به دفتر را عقب نشینی کرد. در همین حال، تسلا با چندین NLRB شکایاتاز جمله یکی که خودروساز را به اخراج غیرقانونی کارمندان متهم می کند انتقام از فعالیت اتحادیه.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/nlrb-accuses-spacex-of-illegally-firing-workers-for-criticizing-elon-musk-075244828.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/nlrb-accuses-spacex-of-illegally-firing-workers-for-criticizing-elon-musk-075244828.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *