Nothing Chat در iMessage عکس نگرفت، اما در عوض Sunbird را حذف کرد

Nothing Chat در iMessage عکس نگرفت، اما در عوض Sunbird را حذف کرد

از تاریخچه “چه چیزی می تواند اشتباه باشد؟” داستان تلاش‌های فاجعه‌بار Nothing برای دور زدن دیوار حباب سبز iMessage اپل با برنامه‌ای است که می‌تواند پیام‌های اندروید را به خوبی حباب آبی جعلی بپوشاند. این طرح به همان خوبی که انتظار داشتید پیش رفت و حالا شریک Nothing همه چیز را به حالت تعلیق در می آورد.

کارل پی از Nothing هفته گذشته اعلام کرد که این شرکت در حال ارائه یک چرخه خبری است که ارزش یک چرخش سریع را دارد. iMessage به گوشی های اندروید Nothing خودش از طریق یک برنامه جدید به نام Nothing Chats. این برنامه توسط Sunbird، یک سرویس شستشوی پیام‌رسان طراحی شده برای پر کردن شکاف بین پیام‌های اندروید و iOS، طراحی شده است و دارای برنامه خاص خود است که Sunbird نیز نامیده می‌شود.

یک روز بعد اپل با اعلام این خبر، دنیای فناوری را حیرت زده کرد از استاندارد پیام رسانی جدید RCS در آیفون پشتیبانی می کند زمانی در سال آینده، به این ترتیب پل خود را بین سکوها ایجاد می کند. البته، حباب‌های سبز در کنار سیستم پیام‌رسان iOS فعلی اپل زندگی می‌کنند، بنابراین برنامه‌های Nothing کاملاً غیرممکن نبودند.

کمتر از یک هفته به جلو حرکت کنید و کارشناسان امنیتی متوجه شدند که فناوری Sunbird درست است اساساً تمام قوانین ارسال پیام مقدس iMessage را زیر پا می گذاردمانند ذخیره نکردن پیام های رمزگذاری نشده در خارج از تلفن، و حتی درخواست از کاربران برای تحویل اطلاعات ورود به سیستم iCloud. در ادامه گزارش ها آمده است که Sunbird به متون، فیلم ها و تصاویر دسترسی آزاد داشت.

همانطور که در داستان لینک شده در بالا اشاره کردیم، این یک کابوس حریم خصوصی بود.

کمتر از ۲۴ ساعت بعد، Sunbrid به نقل از ۹to5Mac اعلام کرد که به طور موقت برنامه خود را خاموش می کندکه همچنین به این معنی است که Nothing Chat اکنون، خوب، هیچ چیز نیست.

خیلی نزدیک به پرنده خورشیدی

یادم می‌آید وقتی ویدیوی کارل پی را تماشا می‌کردم که Nothing Chats را اعلام می‌کرد به این فکر می‌کردم که همه چیز کمی از خود راضی است. او در دور زدن حفاظت‌های پیام‌رسانی که به‌خوبی محافظت می‌شد، سربلند بود و حتی گفت که انتظار داشت تیم کوک، مدیر عامل اپل این ویدیو را ببیند. پی به وضوح او را نیز می خواست.

شرط می‌بندم کوک و سایرین در اپل این ویدیو را تماشا کرده‌اند و از آنجایی که آنها سیستم خود را بهتر از هر کس دیگری درک می‌کنند، احتمالاً به خرج Pei خندیده‌اند. آن‌ها می‌دانستند که پوشاندن متن‌های سبز رنگ اندروید در پارچه‌های آبی مصنوعی نمی‌تواند با پریدن پی کار کند، و احتمالاً هیچ راهی برای جعل هویت یک حباب آبی وجود ندارد، مگر اینکه در سیستم پیام‌رسانی بررسی‌شده و رمزگذاری‌شده اپل باشید. با توجه به ارزشش، وقتی از اپل پرسیدم که آیا نظری در مورد برنامه های پی دارد یا خیر، با دیوار آبی سکوت مواجه شدم. حالا می دانم چرا.

حتی برنامه اپل برای پشتیبانی از RCS غیرقابل قبول بودن طرح Pei را ثابت می کند. این شرکت پیام‌رسانی RCS را با iMessage ادغام نمی‌کند. در عوض، پیام‌های RCS که از تصاویر و ویدیوهای با وضوح بالاتر و رسیدهای خواندن پشتیبانی می‌کنند، خارج از iMessages زندگی می‌کنند. واقعاً مشخص نیست که آیا آنها همچنان به نوعی در سیستم پیام های اصلی در شما ظاهر می شوند یا خیر بهترین آیفون یا اگر برنامه پیام‌های Apple RCS وجود خواهد داشت.

در هر صورت، نمی‌توانید خواه ناخواه هر آنچه را که می‌خواهید در باغ iMessage اپل بریزید، و من فکر می‌کنم Nothing و Sunbird این راه سخت را یاد گرفتند.

فکر نمی‌کنم سان‌برد برای همیشه رفته باشد، اما این احساس را دارم که Nothing و Pei ممکن است اجازه دهند Nothing Chat یک مرگ آرام بمیرد. مطمئناً، غرور اعلامیه اصلی شرم آور است، اما سردردهای امنیتی و حفظ حریم خصوصی که می‌توان در خانه Pei ایجاد کرد بسیار بدتر است. “L” را بگیرید، کارل، و ادامه دهید

TechRadar را در TikTok دنبال کنید برای اخبار، بررسی ها، جعبه گشایی ها، و معاملات داغ جمعه سیاه!

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/phones/android/nothing-chat-took-a-shot-at-imessage-but-its-taken-down-sunbird-instead

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *