NSA ایالات متحده تایید می کند که اطلاعات شخصی آنلاین را بدون ضمانت خریداری می کند

NSA ایالات متحده تایید می کند که اطلاعات شخصی آنلاین را بدون ضمانت خریداری می کند

پل ناکاسون، مدیر آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) تایید کرده است که این آژانس اطلاعات شخصی را از کارگزاران وب بدون ضمانت خریداری می کند.

در یک حرف به سناتور دموکرات، ران وایدن، مدیر آژانس اظهار داشت که داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط NSA، “ممکن است شامل اطلاعات مرتبط با وسایل الکترونیکی باشد که در خارج – و در موارد خاص، در داخل – ایالات متحده استفاده می‌شوند.”

سناتور وایدن، که مدافع آزادی اینترنت و حق حفظ حریم خصوصی است، اظهار داشت که «این گونه سوابق می‌تواند آمریکایی‌هایی را شناسایی کند که از یک خط تلفن خودکشی یا یک خط تلفن برای بازماندگان تجاوز جنسی یا سوء استفاده خانگی درخواست کمک می‌کنند».

خواستار تنظیم داده ها در بالاترین سطح است

سناتور وایدن استدلال می‌کند که استفاده از اطلاعات شخصی بدون رضایت و آگاهی غیرقانونی است و NSA باید تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده خود را در مورد افراد به یک پایگاه داده ارسال کند تا آژانس به همان استانداردهای تحمیل شده توسط کمیسیون تجارت فدرال (FTC) پایبند باشد. روی سایر سازمان ها داده هایی که در این استانداردها قرار نمی گیرند پس از آن از استفاده پاک می شوند.

وایدن اخیراً تیموتی هاگ، مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا را از کار کردن به عنوان مدیر منصرف کرد و این امر باعث شد NSA خرید اطلاعات شخصی را تایید کند. وایدن تقریباً سه سال در نبرد خود برای اطمینان از شخصی بودن اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی به دنبال این تأیید بود.

وایدن یکی از اعضای ارشد کمیته اطلاعات سنا است که بر فعالیت های آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده نظارت می کند. آژانس اطلاعات دفاعی همچنین قبلا خرید و استفاده از داده های شخصی جمع آوری شده از تلفن های آمریکایی ها در سال ۲۰۲۱ را تایید کرده بود.

NSA در ایمیلی به وایدن پاسخ داد و توضیح داد که آژانس داده‌های فردی را از طریق «فیلترهای فنی» در تمام مراحل فرآیند جمع‌آوری می‌گذراند و داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنند برای اهداف ملی و امنیت سایبری استفاده می‌شوند.

از طریق رویترز

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/us-nsa-confirms-it-buys-personal-online-data-without-a-warrant

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *