NVIDIA برای مدت کوتاهی از نظر ارزش بازار از آمازون پیشی گرفت. آیا به افزایش ادامه خواهد داد؟

NVIDIA برای مدت کوتاهی از نظر ارزش بازار از آمازون پیشی گرفت.  آیا به افزایش ادامه خواهد داد؟

انویدیا در روز دوشنبه ۱۲ فوریه برای مدت کوتاهی از شرکت آمازون در ارزش بازار پیشی گرفت، که آخرین نقطه عطف در یک رالی خیره کننده در سال گذشته بود که به دلیل افزایش تقاضا برای تراشه های آن در محاسبات هوش مصنوعی (AI) تقویت شد.

NVIDIA شاهد افزایش اندک نزدیک به ۰٫۲ درصدی در ارزش سهام خود بود و به ارزش بازار تقریباً ۱٫۷۸ تریلیون دلار رسید. برعکس، آمازون افت ۱٫۲ درصدی را تجربه کرد و با ارزش بازار ۱٫۷۹ تریلیون دلار بسته شد.

این تغییر موقت در اقبال، سازنده تراشه را در طی ساعات عادی معاملاتی، جلوتر از تایتان تجارت الکترونیکی قرار داد، و برای لحظه ای جایگاه خود را به عنوان چهارمین شرکت با ارزش ترین شرکت سهامی عام در ایالات متحده تثبیت کرد که پس از آلفابت با ارزش بازار ۱٫۸۴ تریلیون دلار عقب است.

ارزش شرکت مایکروسافت ۳٫۰۹ تریلیون دلار است، در حالی که اپل با نزدیک به ۲٫۸۹ تریلیون دلار ارزش دارد.

پیتر گارنری، تحلیلگر بانک ساکسو، خاطرنشان کرد: “آمازون در آخرین فصل درآمد، با چشم انداز بهبود یافته، به عنوان یکی از برندگان ظاهر شد.” او تاکید کرد که NVIDIA در حال حاضر از افزایش اولیه سرمایه گذاری در بحبوحه رونق مداوم هوش مصنوعی، که با هزینه های سرمایه قابل توجهی که به سمت مراکز داده مشخص می شود، سود می برد.

پس از حفظ عملکرد نسبتاً پایدار در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، سهام انویدیا در سال جدید رشد قابل توجهی را تجربه کرد و نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافت. این افزایش در بحبوحه نشانه هایی از تقاضای پایدار برای تراشه های آن، به ویژه در مراکز داده که از برنامه های کاربردی هوش مصنوعی که به وظایف محاسباتی پیچیده ای نیاز دارند، پشتیبانی می کند. ارزش بازار NVIDIA از ابتدای سال تقریباً ۶۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته است و از سود خود در هفت ماه قبل از سال ۲۰۲۳ پیشی گرفته است.

آمازون نیز سال را با مثبتی آغاز کرد و شاهد افزایش ۸ درصدی قیمت سهام خود به دنبال ارقام فروش قوی در سه ماهه چهارم و پیش‌بینی سودآوری امیدوارکننده بود که فراتر از انتظارات بود. این رالی برای مدت کوتاهی ارزش بازار آمازون را بالاتر از آلفابت افزایش داد.

شرکت انویدیا آخرین شرکتی است که در میان غول‌های فناوری درآمد خود را اعلام کرده و قرار است در ۲۱ فوریه منتشر شود.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/nvidia-briefly-overtook-amazon-in-market-value-will-it-continue-to-rise-13719932.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *