NVIDIA و AMD بنا به گزارش‌ها قصد دارند با تراشه‌های PC بازویی خود، اینتل را تصاحب کنند

NVIDIA و AMD بنا به گزارش‌ها قصد دارند با تراشه‌های PC بازویی خود، اینتل را تصاحب کنند

ورود Nvidia به بخش رایانه های شخصی مبتنی بر Arm می تواند یک تغییر بزرگ باشد. این شرکت که در حال حاضر در قله فناوری GPU حضور دارد، با موتورهای گرافیکی سری H خود، موج هوش مصنوعی را به ارزش بازار تریلیون دلار رساند. با توجه به تلاش هر بازیگر اصلی از گوگل گرفته تا مایکروسافت برای استفاده از هوش مصنوعی بیشتر در سخت‌افزار، تخصص انویدیا در این زمینه می‌تواند برای همه فروشندگان رایانه شخصی جذاب باشد.

در حقیقت، انویدیا می‌تواند به رایانه‌های شخصی ویندوزی یک مزیت قوی بدهد، زیرا اپل به طرز عجیبی در زمینه هوش مصنوعی مادر نیست، اما همچنان در حالت وحشت به کار خود ادامه می‌دهد و حاضر است میلیاردها دلار برای رسیدن به رقبا هزینه کند. بلومبرگ. درست مانند AMD، انویدیا نیز می‌تواند از تجربه سال‌ها خود در ساخت پردازنده‌های گرافیکی برای ساخت سیلیکون مبتنی بر Arm استفاده کند، به‌ویژه با توجه به این واقعیت که برنامه‌های هوش مصنوعی مولد به ویژه برای موتورهای گرافیکی نیاز دارند.

کوالکام در مسابقه تراشه های Arm بیکار نخواهد ماند. این شرکت استعدادهای خود را از همان جا جذب کرد تیم اپل که پردازنده های سری M را توسعه داده است و آنها را مأمور ساخت تراشه های Nuvia برای رایانه های شخصی کرد. شایعات حاکی از آن است که Nuvia طراحی ۱۲ هسته ای مشابه تراشه های کلاس M اپل را هدف قرار داده است و افزایش عملکرد چشمگیر است.

همانطور که همه چیز امیدوار کننده به نظر می رسد، توپ در نهایت در زمین بازی مایکروسافت قرار می گیرد. انتقال اپل از x86 به Arm نرم بود زیرا ابزاری به نام Rosetta را به توسعه دهندگان ارائه داد تا کد برنامه خود را از اینتل به معماری Arm منتقل کنند. تلاش‌های مایکروسافت برای انجام این کار از نظر تاریخی بی‌توجه بوده است.


منبع: https://www.slashgear.com/1428211/nvidia-amd-leak-make-arm-windows-pc-chips/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *