Nvidia GeForce RTX 4070 Ti Super: همه چیزهایی که می دانیم

اکنون که Nvidia GeForce RTX 4070 Ti Super رسماً پس از معرفی آن در CES 2024 وارد بازار شده است، صحنه گرافیک مصرف کننده در مورد راه اندازی پردازنده گرافیکی بزرگ بعدی انویدیا و نحوه قرار گرفتن آن در برابر حوزه فعلی کارت های انویدیا و AMD در درجه علاقه مندان پرهیاهو است.

انویدیا GeForce RTX 4070 Super (در حال حاضر بهترین انتخاب ما برای بهترین کارت گرافیک در سال ۲۰۲۴)، Nvidia GeForce RTX 4070 Ti Super به دلیل مشخصات قوی، فناوری پیشگامانه مانند DLSS 3.5 و طراحی GPU بالغ مانند هسته های تانسور نسل چهارم و نسل سوم ردیابی پرتو، انتظار می رود به عنوان دروازه مدرن برای بازی های ۴K عمل کند. هسته ها، همه توسط انویدیا لاولیس معماری.

و با توجه به اینکه انتشار GPU جدید در این مرحله تنها یک هفته باقی مانده است، چیزهای زیادی در مورد آنچه در مورد این کارت می دانیم و آنچه که امیدواریم پس از عرضه آن شاهد باشیم وجود دارد. پس بیایید راه اندازی پردازنده گرافیکی بزرگ بعدی انویدیا را بررسی کنیم و ببینیم چه چیزی از Team Green انتظار داریم.

Nvidia GeForce RTX 4070 Ti Super: همه چیزهایی که می دانیم

(اعتبار تصویر: آینده)

Nvidia RTX 4070 Ti Super: در تعقیب و گریز

  • چیست؟ کارت گرافیک سطح برتر بعدی Nvidia
  • کی موجود خواهد شد؟ در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۴ راه اندازی می شود
  • هزینه آن چقدر خواهد بود؟ MSRP ایالات متحده با شروع از ۷۹۹ دلار (حدود ۶۴۰ پوند / ۱۱۲۰ دلار استرالیا)

Nvidia RTX 4070 Ti Super: تاریخ انتشار

Nvidia RTX 4070 Ti Super طبق اعلامیه CES 2024 Nvidia در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۴ راه اندازی می شود. این تنها یک هفته پس از راه اندازی Nvidia RTX 4070 Super است که در رتبه اول ما قرار گرفت. بهترین کارت گرافیک ۱۴۴۰p لیست و همچنین بهترین ها در کل این ماه به لطف عملکرد درخشان و قیمت در دسترس تر.

همچنین یک هفته قبل از عرضه Nvidia GeForce RTX 4080 Super است که در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ به فروش می رسد.

Nvidia RTX 4070 Ti Super: قیمت

انویدیا GeForce RTX 4070 Ti Super دارای MSRP ایالات متحده ۷۹۹٫۹۹ دلار (حدود ۶۴۰ پوند / ۱۱۲۰ دلار استرالیا) خواهد بود که همان قیمت است. Nvidia GeForce RTX 4070 Ti که این کارت جایگزین می شود.

همچنین از نظر قیمت کاملاً در مقابل AMD Radeon RX 7900 XT قرار دارد، بنابراین نبرد بین این دو پردازنده گرافیکی زمانی که داوران دستان خود را دریافت کنند، نبرد جالبی برای تماشا خواهد بود.

با توجه به اینکه Nvidia RTX 4070 Ti Super کارت Founders Edition ندارد، MSRP در این کارت در واقع فقط یک پیشنهاد است، و شرکای شخص ثالث Nvidia آزاد خواهند بود تا کارت خود را هر طور که صلاح بدانند قیمت گذاری کنند. با این حال، به طور کلی، نباید انتظار داشته باشید که قیمت ها به طور کلی از MSRP انویدیا خارج شود، و همچنان برخی از کارت ها وجود خواهند داشت که احتمالاً به قیمت ۸۰۰ دلار به فروش می رسند – به خصوص کارت های غیر OC و کارت هایی که فاقد زنگ ها و سوت های اضافی مانند RGB هستند. روشنایی

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 4070 Ti روی میز چوبی با بسته بندی خرده فروشی آن

(اعتبار تصویر: آینده)

Nvidia RTX 4070 Super: مشخصات و عملکرد

خوشبختانه، به لطف اعلامیه CES انویدیا، اطلاعات خوبی در مورد Nvidia GeForce RTX 4070 Ti Super داریم. بر اساس پردازنده گرافیکی AD103 (ساخته شده با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری TSMC)، RTX 4070 Ti Super دارای افزایش تعداد هسته های CUDA نسبت به تعداد هسته های CUDA 7680 RTX 4070 Ti خواهد بود. اگرچه رسمی نیست، اما شایعات تعداد هسته‌های آن به ۸۴۴۸ می‌رسد، که آن را کمی کمتر از نیمه راه بین RTX 4070 Ti و ۹۷۲۸ هسته CUDA انویدیا RTX 4080 قرار می‌دهد.

RTX 4070 Ti Super همچنین دارای یک مخزن VRAM بزرگتر با ظرفیت ۱۶ گیگابایت GDDR6X و همچنین یک گذرگاه حافظه ۲۵۶ بیتی است که باعث می شود آن را بیش از حد قادر به بازی با کیفیت ۴K به خصوص با فناوری ارتقاء مقیاس نسل بعدی DLSS 3.5 Nvidia کند. پهنای باند حافظه ۶۷۲ گیگابایت بر ثانیه و میانگین قدرت بازی ۲۲۶ وات خواهد بود، اگرچه TGP آن بسیار بالاتر خواهد بود، احتمالا تا ۲۸۵ وات.

این احتمالاً یک کارت سه اسلات خواهد بود و با توجه به اینکه فقط AIB خواهد بود، منتظر طراحی های درشت با این کارت باشید. اتصال ۱۲VHPWR نیز کاملاً قطعی است، اما در این مرحله با پردازنده‌های گرافیکی انویدیا تقریباً برابر است.

چیز زیادی نمی توانیم در مورد عملکرد بدون محک زدن پردازنده گرافیکی خود بگوییم، اما با توجه به عملکرد RTX 4070 Ti و RTX 4080، ۴۰۷۰ Ti Super به وضوح بین این دو قرار خواهد گرفت. اینکه چقدر خوب در برابر AMD Radeon RX 7900 XT قرار می گیرد، بزرگترین سوال خواهد بود، به خصوص که AMD قیمت پردازنده گرافیکی پرچمدار ماقبل آخر خود را در ماه های اخیر کاهش داده است و به لطف این ویژگی، ارزش بالقوه بسیار بهتری برای بازی های سطح پایه ۴K دارد. ۲۰ گیگابایت VRAM آن


منبع: https://www.techradar.com/computing/gpu/nvidia-geforce-rtx-4070-ti-super-everything-we-know

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *