OnePlus 12: تاریخ انتشار، قیمت، ویژگی ها و هر آنچه که باید بدانید

OnePlus 12 به تازگی در تاریخ ۵ دسامبر در چین رونمایی شد، اگرچه طبق بیانیه مطبوعاتی رسمی این شرکت، وعده عرضه جهانی آن برای “اوایل سال ۲۰۲۴” داده شده است، و انتظار می رود اولین عرضه بین المللی آن در سال آینده، در ۲۳ ژانویه انجام شود.

پیش از عرضه، OnePlus قبلاً برخی از مشخصات را فاش کرده بود، از جمله استفاده این گوشی از آخرین نسخه کوالکام. اسنپدراگون ۸ نسل ۳ چیپست، رم تا ۲۴ گیگابایت، فضای ذخیره سازی ۱ ترابایتی، باتری عظیم ۵۴۰۰ میلی آمپر ساعتی و رتبه IP65.

وان پلاس 12 در رنگ سفید

(اعتبار تصویر: OnePlus)

شارژر تلفن ۱۰۰ وات یا ۵۰ وات به صورت بی سیم و با شارژر سازگار است، در حالی که سیستم دوربین که در طرحی بی شباهت نیست وان پلاس ۱۱از اولین تاشو این شرکت وام گرفته است OnePlus Open.

OnePlus 12: مشخصات

OnePlus 12: تاریخ عرضه و قیمت

  • در ۵ دسامبر در چین اعلام شد، وعده انتشار جهانی “اوایل ۲۰۲۴” (انتظار می رود در ۲۳ ژانویه)
  • با قیمت ۴۲۹۹ یوان یوان در چین (قیمت جهانی پیش بینی شده حدود ۶۹۹ دلار / ۷۲۹ پوند / ۱۱۹۹ دلار استرالیا)

همانطور که انتظار می رفت، OnePlus 12 در تاریخ ۵ دسامبر در یک رویداد اختصاصی برای بازار چین وارد بازار شد. در حالی که این بدان معناست که ما باید کمی بیشتر منتظر بمانیم تا OnePlus 12 را در مناطق دیگر به دست آوریم، این شرکت قول عرضه “اوایل سال ۲۰۲۴” را داده است. شایعات قبلی به ۲۳ ژانویه سال آینده اشاره داشتند.

ما هنوز قیمت‌گذاری در خارج از چین را نمی‌دانیم، اما با قیمت داخلی دستگاه‌هایی که ۴۲۹۹ ین یوان قیمت دارند، قیمت تبدیل مستقیم آن ۶۱۰ دلار / ۴۸۰ پوند / ۱۰۰۰ دلار استرالیا است، با این حال، انتظارات بین‌المللی نشان می‌دهد. قیمت در مقایسه با OnePlus 11 افزایش خواهد یافت.

وقتی صحبت از OnePlus 11 شد، پرچمدار قبلی از ۶۹۹ دلار / ۷۲۹ پوند (حدود ۱۰۱۰ دلار استرالیا) در زمان عرضه جهانی شروع شد.

همچنین نسخه ای با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی وجود دارد که قیمت آن ۴۷۹۹ ین (حدود ۶۸۰ دلار / ۵۴۰ پوند / ۱۰۳۰ دلار استرالیا) است.

بعد، مدلی با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی با قیمت ۵۲۹۹ ین (حدود ۷۵۰ دلار / ۶۰۰ پوند / ۱۱۴۰ دلار استرالیا) و بالاترین مدل با ۲۴ گیگابایت رم و ۱ ترابایت ۵۷۹۹ ین (حدود ۸۲۰ دلار / ۶۵۰ پوند / ۱۲۵۰ دلار استرالیا) قیمت خواهد داشت.

OnePlus 12: طراحی و نمایش

  • ادامه زبان TIME Design OnePlus 11
  • دارای گواهی IP65 در برابر نفوذ گرد و غبار و آب
  • صفحه نمایش ۶٫۸۲ اینچی ۱۲۰ هرتز ۱۴۴۰ x 3168 (2K) ‘Super Fluid’ LTPO AMOLED
  • حداکثر روشنایی ۴۵۰۰ نیت

اگر با طراحی OnePlus 11 آشنا هستید، OnePlus 12 مسیر مشابهی را دنبال می کند، با “فلسفه طراحی الهام گرفته از ساعت های لوکس”، با “گردشگر ستاره ای” – عنصر دایره ای دوربین عقب – به منظور منعکس کننده ” گذر زمان.”

در یک مفهوم عملی تر، زیبایی شناختی به اندازه کافی متمایز است – به خصوص با آن ماژول دوربین عقب – که باید بتوانید OnePlus 12 را از میان مجموعه تلفن های پرچمدار با مشخصات مشابه انتخاب کنید. رنگ امضای جدید “Flowy Emerald” به این امر کمک می کند، در حالی که این تلفن دارای رنگ مشکی و رنگ سفید است. اینکه آیا هر سه این گزینه‌ها به عرضه جهانی راه پیدا می‌کنند یا نه، هنوز مشخص نیست، اما در گذشته، پرچمداران OnePlus که با رنگ سفید رندر شده‌اند، تمایلی به تولید آن در خارج از چین ندارند.

تصویر ۱ از ۸

وان پلاس 12 به رنگ سبز

(اعتبار تصویر: OnePlus)
تصویر ۲ از ۸

وان پلاس 12 در رنگ مشکی

(اعتبار تصویر: OnePlus)
تصویر ۳ از ۸

وان پلاس 12 در رنگ سفید

(اعتبار تصویر: OnePlus)
تصویر ۴ از ۸

وان پلاس 12 در رنگ سفید

(اعتبار تصویر: OnePlus)
تصویر ۵ از ۸

وان پلاس 12 در رنگ سفید

(اعتبار تصویر: OnePlus)
تصویر ۶ از ۸

OnePlus 12 در سایه های سفید و سبز

(اعتبار تصویر: OnePlus)
تصویر ۷ از ۸

تیزر OnePlus 12 که روشنایی صفحه را برجسته می کند

(اعتبار تصویر: OnePlus)
تصویر ۸ از ۸

OnePlus 12 در دو رنگ مختلف

(اعتبار تصویر: OnePlus)

این گوشی نیز تایید شده است دارای گواهی IP65این بدان معناست که نسبت به نسل قبلی خود کمی مقاوم‌تر در برابر آب است، اما در مقایسه با رقبای اصلی خود، مانند گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۵ پرو مکس; حداقل از نقطه نظر صدور گواهینامه

در مورد نمایشگر، این گوشی دارای پنل ۲K Super Fluid LTPO AMOLED با نرخ نوسازی پویا ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۴۵۰۰ نیتکه آن را به روشن ترین صفحه نمایش گوشی هوشمند روی کره زمین تبدیل می کند. البته توجه داشته باشید که این ادعاهای روشنایی به یک روشنایی ثابت مربوط نمی شود، بلکه به محدودیت (هنوز مسلماً چشمگیر) آن در شرایط خاص مربوط می شود.

OnePlus 12: دوربین و باتری

  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، ۴۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۶۴ مگاپیکسلی ۳x تله فوتو عقب
  • باتری عظیم ۵۴۰۰ میلی آمپر ساعتی
  • شارژ سیمی ۱۰۰ وات و شارژ بی سیم ۵۰ وات

دوربین ها و باتری ها دو جزئیات کلیدی هستند که این شرکت نتوانست در برابر آنها مقاومت کند پیش از عرضه چینی OnePlus 12 رونمایی شد و – در بخش دوربین – می توان مقایسه های فوری را با آن انجام داد OnePlus Openهمانطور که به نظر می رسد ۱۲ از همان سه سنسور عقب استفاده می کند.

سخت افزار عکاسی توسط یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی Sony LYT-T808 “Pixel Stacked” (با تثبیت کننده تصویر اپتیکال/OIS) هدایت می شود که طبق گزارش ها، OnePlus با سونی همکاری کرده است و به عنوان یکی از بهترین سنسورهای دوربین گوشی های هوشمند این شرکت ژاپنی پس از یک اینچ عمل می کند. IMX989 در رقبایی مانند شیائومی ۱۳ پرو.

این دوربین با یک سونی IMX581 فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی، با یک سنسور تله فوتو ۱۱۴ درجه و یک سنسور تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی OV64B 3x، همچنین با OIS، طیف کانونی متنوع‌تری را در مقایسه با دوربین‌های پشتی OnePlus 11 ایجاد می‌کند.

در مورد باتری، OnePlus 12 یک بسته برق عظیم ۵۴۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد، که از باتری های اکثر گوشی های دیگر بزرگتر است. همچنین از شارژ بی سیم ۱۰۰ واتی «SuperVOOC» و شارژ بی سیم ۵۰ واتی «AirVOOC» پشتیبانی می شود.

هنوز خبری در دست نیست، اما این احتمال وجود دارد که – مانند OnePlus 11 – نسخه ایالات متحده OnePlus 12 ممکن است از شارژ سیمی ۸۰ واتی کمی آهسته تر رنج ببرد.

OnePlus 12: عملکرد

  • یکی از اولین گوشی های موجود در بازار با چیپست Snapdragon 8 Gen 3
  • حداکثر ۲۴ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی

یکی دیگر از تاییدیه های قبل از عرضه که وان پلاس در راه اندازی چینی خود به خانه رسید، OnePlus 12 از جدیدترین چیپست Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 استفاده می کند.که قول بهبود ۳۰ درصدی سرعت پردازنده، ۲۵ درصد بهبود در گرافیک و افزایش ۱۰ درصدی راندمان انرژی را می دهد.

سقف جدیدی برای حافظه نیز وجود دارد، با حداکثر ۲۴ گیگابایت از آخرین رم LPDDR5X، همراه با ویژگی RAM Vitalization خود OnePlus، که در Oxygen OS 14 ساخته شده است، که احتمالاً همان مدل جهانی است، در حالی که حداکثر ۱ ترابایت حافظه حافظه UFS 4.0 نیز در دسترس است. با این حال، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که این ترکیب حافظه/ذخیره‌سازی سطح بالا ممکن است از چین خارج نشود.


منبع: https://www.techradar.com/news/oneplus-12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *