Opal’s Tadpole ثابت می کند که وب کم ها نیازی به بزرگ یا خسته کننده ندارند

همانطور که لوازم جانبی کامپیوتر پیش می رود، وب کم فروتن توجه زیادی را به خود جلب نمی کند. دو یا سه برند تمایل به تسلط بر بازار دارند و تقریباً همه چیز به نظر می رسد، خوب، وب کم؟ اوپال در سال ۲۰۲۱ با آن وارد صحنه شد مدل C1. ایده ساده بود، ایجاد یک وب‌کم قدیمی ساده با حسگر با کیفیت بالا، طراحی شیک و (حداقل برای کاربران مک) نرم‌افزاری همراه که استفاده از آن را به درد نمی‌آورد. امروز این شرکت از دوربین دوم خود رونمایی کرد. قورباغهو این چیزی کاملا متفاوت است.

فقط یک نگاه به Tadpole و بدیهی است که تغییر بزرگی نسبت به C1 یا تقریباً هر وب‌کم دیگری دارد. برای شروع، برای لپ‌تاپ‌ها طراحی شده است، که در شکل کوچک آن مشهود است. این شرکت ادعا می کند که این ایده از این کشف الهام گرفته شده است که بیش از ۴۰ درصد از افرادی که C1 را خریداری می کنند، از آن با لپ تاپ استفاده می کنند. مک‌بوک‌ها و اکثر لپ‌تاپ‌های رایانه شخصی دارای وب‌کم داخلی هستند، اما از آنجایی که بیماری همه‌گیر باعث شد افراد بیشتری از خانه کار کنند، کاستی‌های آن‌ها به زودی آشکار شد.

از نظر طراحی، Tadpole یادآور نسل گذشته است آی پاد شافل، کلیپ گنجانده شده است. طراحی کاربردی به کابل داخلی تعمیم می‌یابد که یک دکمه خازنی بی‌صدا را در کانکتور USB-C پنهان می‌کند – بنابراین نیازی نیست در زوم به دنبال کابل روی صفحه باشید. تمرکز Tadpole بر قابلیت حمل به داشتن کیف حمل سخت مخصوص به خود گسترش یافته است – اگرچه این یک خرید اضافی است.

کانکتور USB وب کم Opal Tadpole که حاوی یک دکمه مخفی قطع صدا است.
عکس جیمز ترو / Engadget

در مورد دوربین واقعی، از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی Sony IMX582 Exmor RS استفاده می‌کند تا ویدیوی ۱۰۸۰p با دیافراگم f/1.8 ارائه دهد. علیرغم ضریب فرم کوچکتر، این امر Tadpole را بالاتر از برادر بزرگتر، مسن تر (و گرانتر) خود از نظر اپتیک قرار می دهد. اوپال به Engadget گفت که دوربین در واقع با کیفیت ۴K فیلمبرداری می کند، اما برای سازگاری با اکثر نرم افزارهای تماس ویدیویی، تا ۱۰۸۰p کاهش می یابد. برخی از کنترل‌ها در نرم‌افزار همراه برای تنظیم تنظیمات تصویر و سایر تنظیمات برگزیده وجود دارد، اما در حال حاضر این فقط برای Mac است. نمایندگان شرکت همچنین به Engadget گفتند که می‌خواهند این دوربین تا حد امکان بدون اصطکاک باشد و به هر حال حداقل نیاز به فرو رفتن در تنظیمات داشته باشد.

مطمئناً، تصویری که Tadpole تولید می‌کند به وضوح واضح‌تر و دقیق‌تر از هر چیزی است که می‌خواهید در لپ‌تاپ خود داشته باشید. در کنار ۴K Logitech Brio، Tadpole کمی تیره‌تر به نظر می‌رسید و در آزمایش‌های اولیه من، جزئیات پس‌زمینه کمی ملایم‌تر به نظر می‌رسید، حداقل از طریق برنامه‌هایی مانند Zoom و Google Meet. مشاهده تصویر از طریق نرم افزار خود Opal و همه چیز دوباره واضح تر به نظر می رسد.

این در بخش صوتی است که در آن چیزها کمی جالب تر می شوند. اوپال ادعا می کند که Tadpole اولین وب کم با میکروفون جهت دار است. چیزی که مطمئن است این است که Tadpole مطمئناً صدای محیط کمتری نسبت به میکروفون داخلی مک بوک یا میکروفون لاجیتک بریو دریافت می کند. من اتفاقی Brio و Tadpole را کنار هم با ماشین لباسشویی پر سر و صدایی که در پس زمینه کار می کند تست کردم و شما می توانید آن را روی Brio بشنوید اما در Tadpole نه. علاوه بر این، میکروفون همه جهته در اکثر وب کم ها به نظر بسیار “جادار” است. در حالی که صداها در Tadpole بسیار متمرکزتر و با طنین محیطی کمتری احساس می شوند.

اوپال حتی تا آنجا پیش می رود که ادعا می کند که میکروفون به اندازه کافی جهت دار است که اگر در عکس نباشد، آن را نمی شنوید. در حالی که درست است که میکروفون بسیار بیشتر بر روی آنچه در جلوی آن قرار دارد متمرکز است، هنوز هم ممکن است صداهای خارج از شات وجود داشته باشد، البته بسیار کمتر از محصولات رقیب. در ضبط‌های آزمایشی تعبیه‌شده در این داستان، می‌توانید چیزی شبیه به پرندگان در بیرون را به وضوح در صدای Brio بشنوید. آنها هنوز در صدای Tadpole وجود دارند، اما به طور قابل توجهی کمتر. در هر صورت، اگر در یک محیط اداری جلسات ویدیویی داشته باشید، احتمالاً این صدای متمرکزتر مورد استقبال همکاران شما قرار خواهد گرفت.

یک چیز مسلم است، بازار وب کم برای مدت طولانی نسبتاً خفه و بدون اصالت باقی مانده است. انتظار دستگاه‌های بوتیکی مشابه صفحه‌کلیدهای مکانیکی را نداریم، اما واضح است که فضایی برای محصولات بیشتری با طراحی‌های جالب و کاربردی وجود دارد، حتی با تمرکز بر موارد استفاده خاص، مانند Tadpole.

وب‌کم Opal Tadpole که به بالای Macbook Pro متصل شده است.
عکس جیمز ترو / Engadget

بزرگ‌ترین شاهکار اوپال ممکن است ثابت کند که وب‌کم‌ها نباید بزرگ یا کسل‌کننده باشند و حباب‌های سیاه در بالای صفحه نمایش ما باشند. انتخاب سفید یا مشکی در اینجا با کابل بافته شده و دکمه خازنی هوشمند روی اتصال USB نشان می دهد که می توان وب کم بهتری بدون افزایش قیمت ساخت. C1 در هنگام عرضه ۳۰۰ دلار بود (اکنون ۲۵۰ دلار)، و Tadpole امروز با سنسور بهتر، فوکوس خودکار بهبود یافته و میکروفون جهت دار با قیمت ۱۷۵ دلار، کمی بیش از نیمی از قیمت، عرضه می شود.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/opal-tadpole-webcam-140025595.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/opal-tadpole-webcam-140025595.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *