OpenAI احتمالاً در ماه جاری میلادی اولین دفتر آسیایی خود را در توکیو افتتاح می‌کند

بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه گزارش می‌دهد که OpenAI قصد دارد در ماه آوریل (فروردین یا اردیبهشت‌ماه) دفتری در توکیو ژاپن افتتاح کند. OpenAI پس از افتتاح دفاتری در لندن و دوبلین، حالا برای گسترش قلمرو هوش مصنوعی خود، به سمت آسیا می‌رود.

براساس گزارش بلومبرگ، OpenAI قرار است دفتری را در توکیو ژاپن افتتاح کند که اولین شعبه آن در قاره آسیا خواهد بود. انتخاب ژاپن به‌عنوان اولین شعبه آسیایی، پس از دیدار «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، با «فومیو کیشیدا»، نخست وزیر ژاپن، در آوریل سال گذشته میلادی صورت می‌گیرد.

OpenAI احتمالاً در ماه جاری میلادی اولین دفتر آسیایی خود را در توکیو افتتاح می‌کند

افتتاح دفتر OpenAI در توکیو

دفتر ژاپن OpenAI سومین شعبه بین‌المللی این شرکت پس دفاتر لندن و دوبلین است که در سال گذشته میلادی افتتاح شدند. استفاده از هوش مصنوعی در میان شرکت‌های ژاپنی درحال گسترش است و شرکت‌هایی ازجمله سافت‌بانک و نیپون‌تلگراف درحال رقابت برای ایجاد نوآوری در هوش مصنوعی هستند.

ازسویی، سم‌ آلتمن برای گسترش این فناوری و ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی به‌دنبال جذب سرمایه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار است. با رسیدن به چنین هدفی، OpenAI می‌تواند از زیر سلطه انویدیا خارج شود. همچنین ساخت تراشه‌های اختصاصی هزینه‌های OpenAI را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

رویکرد ژاپن به سیاست و مقررات مربوط به هوش مصنوعی بیشتر بر تقویت نوآوری و البته جلب اعتماد عمومی و ملاحظات اخلاقی متمرکز است. برخلاف سایر کشورها که دارای مقررات خاصی برای محدودکردن هوش مصنوعی هستند، ژاپن الزامات یا ممیزی خاصی برای هوش مصنوعی ایجاد نکرده است. شاید به همین دلیل، OpenAI با افتتاح دفتری در آنجا هم می‌تواند به مقاصد خود برسد و هم به کاربران ژاپنی خدماتی ارائه دهد.


منبع: https://digiato.com/growth-hacking/openai-to-open-tokyo-office

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *