OpenAI به طور بالقوه در نظر دارد تا سم آلتمن، مدیرعامل تازه برکنار شده خود را بازگرداند

به دنبال شلیک غافلگیرانه او در روز جمعهبر اساس گفته های جدید، سام آلتمن، مدیر عامل سابق OpenAI، ممکن است آنقدر که ما در ابتدا فکر می کردیم بیکار نباشد. آستانه در روز شنبه. بر اساس گزارش ها، منابع نزدیک به آلتمن می گویند که خود هیئت مدیره در یک تغییر خیره کننده، "در اصل توافق شده است" استعفا دهد و او را به سمت سابق خود بازگرداند. با این حال، گزارش شده است که هیئت مدیره از آن زمان مهلت ساعت ۵ بعدازظهر PT را در رابطه با این تصمیم از دست داده است.

اندکی پس از اخراج آلتمن در بعدازظهر جمعه، چند تن از کارکنان ارشد – از جمله رئیس و رئیس سابق، گرگ براکمن، مدیر تحقیقات جاکوب پاچوکی، رئیس آمادگی الکساندر مادری و محقق ارشد شیمون سیدور – در اعتراض به استعفای خود استعفا کردند. بنا بر گزارش ها، تا زمان انتشار این داستان، خروج های بیشتری در راه است. قرار شد تعداد زیادی از کارکنان OpenAI به منظور همبستگی در آن جلسه استعفا دهند. آنها ظاهراً مایلند آلتمن را دنبال کنند جری مگوایراگر تصمیم به راه‌اندازی یک سرمایه‌گذاری جدید با هوش مصنوعی بگیرد.

یک یادداشت داخلی پس از برکناری آلتمن منتشر شد و استدلال می‌کرد که فسخ او به این موضوع ارتباطی ندارد "تخلف یا هر چیز مربوط به اقدامات مالی، تجاری، ایمنی یا امنیت/حریم خصوصی ما.” آکسیو گزارش نویسی.

مایکروسافت یک سرمایه گذار بزرگ در سرمایه گذاری OpenAI است – در ژانویه گذشته حدود ۱۳ میلیارد دلار به عنوان بخشی از مشارکت بلندمدت بین این دو به خزانه پروژه تزریق کرده است. را حفظ می کند "نهایت اعتماد به نفس" میرا موراتی، مدیر عامل موقت OpenAI، و "مطمئن باقی می ماند" در مشارکت کلی

علیرغم آن تضمین ها، به کارمندان درجه یک توجه کمی داده شد قبل از اعلام رسمی تغییر در رهبری (خود آلتمن حتی کمتر دریافت می کند). آلتمن، در روزهای منتهی به پایان کار، به عنوان حامی و استخدام کننده فعال شرکت باقی مانده بود و کمتر از یک روز قبل از اخراجش در مجمع همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه حاضر شد.

بر اساس نیویورک تایمز، نه آلتمن و نه براکمن بازگشت به قدرت را تضمین نمی کنند، عمدتاً به دلیل منشأ غیرانتفاعی شرکت، که سرمایه گذاران را از هدایت تصمیمات شرکت باز می دارد. آنها در عوض این انتخاب ها را به خود اعضای هیئت مدیره واگذار می کنند. آلتمن و براکمن هر دو از اعضای هیئت مدیره OpenAI بودند. با این حال، با خروج آنها، تنها محقق اصلی، ایلیا سوتسکور. آدام دی آنجلو، مدیرعامل Quora؛ مدیر استراتژی مرکز امنیت و فناوری نوظهور جورج تاون هلن تونر. و دانشمند کامپیوتر تاشا مک کاولی – حداقل تا آخر هفته – عضو باقی می مانند.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/openai-potentially-considering-reinstating-its-freshly-ousted-ceo-sam-altman-051223213.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/openai-potentially-considering-reinstating-its-freshly-ousted-ceo-sam-altman-051223213.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *