OpenAI در حال گفتگو برای بازگرداندن سام آلتمن تنها چند روز پس از اخراج او است

OpenAI در حال گفتگو برای بازگرداندن سام آلتمن تنها چند روز پس از اخراج او است

به نظر می رسد که هیئت مدیره OpenAI در تلاش است تا آلتمن را پس بگیرد، اما نه کاملاً از روی میل خود. مطابق با بلومبرگ، این سرمایه گذاران کلیدی مانند مایکروسافت هستند که برای بازگرداندن آلتمن تلاش می کنند. گفته می شود سرمایه گذارانی مانند Thrive Capital، Khosla Ventures، Sequoia و Tiger Global در حال مذاکره با مایکروسافت هستند تا برای بازگرداندن آلتمن تلاش کنند. آ فوربس گزارش حاکی از آن است که آلتمن در حال حاضر با براکمن و سایر محققان هوش مصنوعی در اردوگاه خود در حال گفتگو در مورد برنامه های یک شرکت جدید است.

با این حال، به نظر می رسد که بحران می تواند زشت شود. بر اساس منابع داخلی به نقل از فوربس، راه حل مستلزم وادار کردن رهبری فعلی OpenAI به عدم امکان موقعیت خود از طریق ترکیبی از خیزش گسترده توسط محققان ارشد است. گفته می‌شود که گام‌های شدیدتری مانند عدم دریافت اعتبارات رایانش ابری از مایکروسافت و تهدید احتمالی شکایت نیز روی میز قرار دارند.

تا آنجا که به بازگشت به خانه آلتمن مربوط می شود، این یک تغییر عمده در بالای سلسله مراتب OpenAI است. بلومبرگ می‌گوید: «در یک سناریوی مورد بررسی، اعضای هیئت مدیره OpenAI فعلی به‌محض این آخر هفته کنار خواهند رفت. علاوه بر این، نادلا، رئیس مایکروسافت، به آلتمن اطمینان داده است که از او در هر کاری که در آینده انجام می‌دهد حمایت خواهد کرد. تا کنون، نه OpenAI و نه هیچ یک از سرمایه گذاران اصلی – از جمله مایکروسافت – هیچ بیانیه عمومی در مورد فشار خود برای بازگرداندن آلتمن در راس OpenAI صادر نکرده اند.


منبع: https://www.slashgear.com/1450524/openai-in-talks-to-bring-back-sam-altman/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *