OpenAI ظاهراً نسبت به بازگرداندن «سم آلتمن» به این شرکت خوش‌بین است

امروز صبح در گزارشی گفته شد که هیئت‌مدیره OpenAI ظاهراً درحال مذاکره با «سم آلتمن» برای بازگرداندن او به‌عنوان مدیرعامل است. حالا در گزارش جدیدی گفته شده که شرکت سازنده ChatGPT «خوش‌بین» است که بتواند مدیرعامل برکنارشده خود را تنها یک روز پس از اخراج، به سمت خود بازگرداند.

براساس گزارش اینفورمیشن، «جیسون کوون»، مدیر ارشد استراتژی OpenAI، در یادداشتی که اواخر شنبه شب برای کارکنان این شرکت ارسال شد، نوشت شرکت خوش‌بین است که بتواند آلتمن و چندین مدیر ارشد را که به‌دلیل اخراج ناگهانی او استعفا کرده‌اند، بازگرداند.

بازگشت مدیر و محققان ارشد OpenAI

OpenAI ظاهراً نسبت به بازگرداندن «سم آلتمن» به این شرکت خوش‌بین است

ازجمله افراد دیگری که در این یادداشت به نام آن‌ها اشاره شده است، می‌توان به «گرگ براکمن»، یکی از بنیان‌گذاران و رئیس OpenAI اشاره کرد که ساعاتی پس از انتشار خبر اخراج آلتمن در شبکه اجتماعی ایکس استعفای خود را اعلام کرد. همچنین سه محقق ارشد – «جیکوب پاچوکی»، «الکساندر مادری» و «سیزمون سیدور» – نیز ظاهراً استعفا کرده‌اند.

کوون در این یادداشت نوشته است:

«ما همچنان روی یک راه‌حل کار می‌کنیم و خوش‌بین هستیم. منظور از راه‌حل، بازگردندن سم، گرگ، جیکوب، سیزمون، الکساندر و سایر همکاران (ببخشید اگر نام شما از قلم افتاد!) و حفظ موقعیتی است که در آن افرادی که می‌خواهند روی تحقیقات، ایمنی، محصولات و سیاست AGI کار کنند، بتوانند بهترین کار خود را انجام دهند.»

احتمالاً تا پایان امروز شاهد انتشار اخبار بیشتری درباره بازگشت سم آلتمن به OpenAI یا پایان کار آن‌ها باشیم. امروز در گزارشی دیگری نیز به راه‌اندازی یک استارتاپ هوش مصنوعی جدید توسط او اشاره شده بود.

برکناری ناگهانی آلتمن، افراد شاخص صنعت فناوری و سرمایه‌گذاران ازجمله مایکروسافت را هم شوکه کرده است. بلومبرگ امروز در گزارشی مدعی شد که این تصمیم هیئت‌مدیره OpenAI باعث عصبانیت «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت شده است. «اریک اشمیت»، رئیس سابق گوگل نیز در شبکه اجتماعی ایکس به این موضوع واکنش نشان داد و آلتمن را «قهرمان» خود خواند.


منبع: https://digiato.com/entrepreneurship/openai-optimistic-ceo-sam-altman-will-return

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *