OpenAI فقط یک درس زشت به توسعه دهندگان کوچک داد

سم آلتمن و لوگوی OpenAI

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، تغییر کوچکی در ChatGPT ایجاد کرد که به بسیاری از بنیانگذاران هشدار داد که در وضعیت متزلزلی هستند.

برنده مک نامی و دیدم منته/آژانس آنادولو از طریق گتی ایماژ



  • OpenAI ChatGPT را به‌روزرسانی کرد تا بتواند فایل‌های PDF را برای شما بخواند.
  • این موضوع، گروهی از استارت‌آپ‌ها را تهدید می‌کند که دقیقاً این کار را انجام می‌دهند.
  • یکی از بنیانگذاران ساخت افزونه‌های ChatGPT می‌گوید که برای تغییرات دیگر از OpenAI آماده می‌شود.
تبلیغات

تبلیغات

این قانونی است که اکثر بنیانگذاران و توسعه دهندگان فناوری می دانند: ایجاد فناوری یک شرکت دیگر می تواند زندگی شما را آسان تر کند. همچنین فوق العاده خطرناک است.

توسعه دهندگان کوچک که خدمات تکمیلی را برای چت ربات OpenAI ChatGPT ایجاد می کنند، به تازگی به این راه سخت پی برده اند.

از این هفته، OpenAI به کاربران پرداخت کننده ChatGPT اجازه می دهد تا فایل های PDF را در ربات چت آپلود کنند و آن را وادار به انجام کار سخت کشف مهمترین بیت های فایل ها کنید.

همانطور که بسیاری از فناوران متوجه شدند، این امر تقریباً باعث از بین رفتن تعداد زیادی از استارت‌آپ‌هایی شد که برنامه‌های «ChatGPT Wrapper» را ساختند که دقیقاً این کار را انجام می‌دادند.

تبلیغات

تبلیغات

آنها تنها نیستند. از آنجا که راه اندازی ChatGPT، توسعه دهندگان مبتکر با استفاده از APIهای OpenAI، افزونه هایی برای چت بات ساخته اند. سایر برنامه‌های wrapper می‌توانند کپی آگهی، مواد فروش و پست‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنند.

سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI، هنگام ورود به Sun Valley Lodge برای کنفرانس Allen & Company Sun Valley در 11 ژوئیه 2023 در Sun Valley، آیداهو، با رسانه ها صحبت می کند.

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI.


کوین دیچ/گتی ایماژ



اما به‌روزرسانی OpenAI یک سؤال را مطرح می‌کند: آیا ارزش آن را دارد که شرکت بسیار بزرگ‌تر و با بودجه بهتری که روی آن بنا می‌کنید فقط….ایده شما را بگیرد؟

دومینیک لوهل، مدیر ارشد سرمایه گذاری در HTGF، جذابیت بنیانگذارانی را که مایل به ایجاد کسب و کار در بالای آن هستند، درک می کند. پایه های هوش مصنوعی از دیگران.

یک استارت‌آپ یا توسعه‌دهنده می‌تواند یک محصول پولی را با استفاده از مدل پیچیده زبان بزرگ دیگران به سرعت عرضه کند.

تبلیغات

تبلیغات

او گفت: «اما در درازمدت، آنها توسط همین واقعیت تهدید می‌شوند، زیرا انتظار می‌رود که Open AI، Google و دیگران مطمئناً نقشه راه توسعه ویژگی‌های آینده خود را با موفقیت برنامه‌های wrapper مربوطه هماهنگ کنند.» گفت.

اپلیکیشن Sider.ai متعلق به شرکت ثبت شده در بوستون Vidline است. آی تی قابلیتی به نام ChatPDF را معرفی کرد در ماه مارس که به کاربران امکان می‌دهد فایل‌های PDF را با هزینه اولیه ۱۰ دلار در ماه در ربات چت آپلود کنند.

هنگامی که توسط Insider تماس گرفت، جوئل لیو، مدیر عامل Vidline گفت که شرکت او “به دنبال انگشت نشان دادن نیست” اما “چند ماه پیش تصور می کرد” که OpenAI ممکن است با به روز رسانی PDF برای ChatGPT از این روند پیروی کند.

لیو با اشاره به آپدیت OpenAI به Insider گفت: “به عنوان یک استارتاپ کوچک در میان سایر ارائه دهندگان خدمات Chat PDF، ما درک می کنیم که چت با فایل هایی مانند PDF یک پیشرفت طبیعی برای تجربه چت آنها است.”

تبلیغات

تبلیغات

او افزود: «علیرغم یک مسیر رشد قوی، ما در حال آماده‌سازی برای تأثیر به‌روزرسانی‌های OpenAI هستیم».

مانند هر بنیان‌گذاری که ارزشش را دارد، او در حال بررسی ایده‌های دیگری است – گزینه‌های نوآورانه دیگری را اضافه می‌کند و توانایی کار با مدل‌های مختلف هوش مصنوعی مانند کلود آنتروپیک. او همچنین قصد دارد ChatGPT را در افزونه مرورگر وب Sider.ai که به گفته او توسط ۲ میلیون کاربر دانلود شده است، ادغام کند.

دیمون چن، بنیانگذار PDF.ai، در X نوشت پس از به‌روزرسانی OpenAI، گفت که درباره آینده شرکتش که در ماه مه راه‌اندازی شد، «خوشبین» است. او معتقد است که OpenAI افزونه‌های مرتبط با PDF را پیاده‌سازی نخواهد کرد.

هنوز، جین فن، دانشمند ارشد هوش مصنوعی انویدیا فکر می کند ارزش تلاش را ندارد

تبلیغات

تبلیغات

قبل از اینکه آدرنالین شما برای یک ایده استارت‌آپی درخشان افزایش یابد، این را از خود بپرسید: آیا OpenAI/Anthropic/Microsoft می‌تواند این ویژگی را با ۳ مهندس در یک هکاتون اضافه کند؟ او نوشت. “تعداد “بله” به موارد فوق حیرت‌انگیز است. هالووین مبارک در قبرستان لفاف نازک.”

به احتمال زیاد OpenAI ویژگی های بیشتری را به ChatGPT اضافه می کند و برنامه های افزودنی بیشتری را که نمی توانند خود را متمایز کنند حذف می کند.

همانطور که یکی از سرمایه‌گذاران ناشناس که از یک استارت‌آپ بسته‌بندی ChatGPT حمایت کرده است، به اینسایدر گفت: “فقط صبر کنید تا ChatGPT قطع شود و ببینید کدام امپراتورها لباس ندارند.”

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

OpenAI
هوش مصنوعی
ChatGPT

تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/chatgpt-wrapper-startup-founders-see-risks-of-openai-2023-11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *