Oppo Find X7 Ultra اولین گوشی با دو دوربین زوم پریسکوپ است

زمانی بود که سازندگان گوشی‌های هوشمند به ادعای دوربین‌های چهارگانه عجله می‌کردند، اکثر آنها این کار را با استفاده از دوربین چهارم متوسط ​​انجام می‌دادند – معمولاً برای عکس‌های ماکرو، اگر فیلتر تک رنگ یا فقط یک سنسور عمق نباشد. با این حال، امروزه ما در برخی از گوشی‌های پرچمدار دارای دوربین‌های چهارگانه «اصلی» هستیم، بنابراین برندها برای متمایز کردن بیشتر خود باید خلاقیت بیشتری به خرج دهند. در مورد Oppo، تصمیم گرفت نه تنها یک، بلکه دو دوربین تله فوتو پریسکوپ را در جدید خود استفاده کند. اسنپدراگون ۸ نسل ۳قدرت گرفته X7 Ultra را پیدا کنیدبه عنوان یک جهش از سیستم دوربین سه گانه بر روی مدل قبلی.

به گفته Oppo، «سیستم دوربین HyperTone» Find X7 Ultra دارای وضوح ۵۰ مگاپیکسلی یکسان در هر چهار دوربین عقب Hasselblad است که به لطف سنسورهای نسبتا بزرگ آنها در مقایسه با رقبا، است. تصویرگر اصلی دارای سنسور ۱ اینچی نسل دوم سونی، LYT-900 است که از نظر مصرف انرژی و عملکرد حرارتی کارآمدتر است. این با دیافراگم f/1.8، OIS (تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر)، فاصله کانونی ۲۳ میلی‌متری و کاهش ۵۰ درصدی بازتاب لنز تکمیل می‌شود. دوربین فوق عریض دارای سنسور ۱/۱٫۹۵ اینچی Sony LYT-600 با دیافراگم f/2.0 است که این دوربین را به یکی از سریع‌ترین دوربین‌های عکاسی در کلاس خود تبدیل می‌کند. این دارای فاصله کانونی معادل ۱۴ میلی متر و فاصله فوکوس تا ۴ سانتی متر است.

سپس ما با دو دوربین تله فوتو پریسکوپ می مانیم. اولین مورد، زوم اپتیکال ۳ برابر، دارای سنسور ۱/۱٫۵۶ اینچی Sony IMX980 است – ظاهراً “تقریباً سه برابر” بزرگتر از رقبا. شما همچنین دارای دیافراگم f/2.6، به همراه «Prism OIS»، فاصله کانونی ۶۵ میلی‌متری و فاصله فوکوس ۲۵ سانتی‌متری هستید که برای پرتره‌ها و عکس‌های محصول مفید است. سپس یک پریسکوپ با زوم اپتیکال ۶ برابری داریم که توسط سنسور IMX858 سونی ۱/۲٫۵۱ اینچی تغذیه می‌شود و دارای دیافراگم f/4.3، فاصله کانونی ۱۳۵ میلی‌متر، فاصله فوکوس ۳۵ سانتی‌متری به‌علاوه Prism OIS است. اوپو می‌گوید Find X7 Ultra با زوم ۱۲ برابری تقویت‌شده با هوش مصنوعی، محدوده فاصله کانونی معادل ۱۴ تا ۲۷۰ میلی‌متر را کنترل می‌کند.

Oppo Find X7 Ultra اولین گوشی با دو دوربین زوم پریسکوپ است
اوپو

اوپو همچنین ادعا می کند که در اینجا به پیشرفت های بزرگی در عکاسی موبایل دست یافته است. مهم‌تر از همه، بالاخره «موتور تصویر HyperTone» خود را عرضه می‌کند، که ظاهراً نتایج عکاسی محاسباتی را برای HDR بهبود می‌بخشد و همچنین از نوردهی بیش از حد و شارپن بیش از حد جلوگیری می‌کند. این ظاهراً به مدت دو سال با نظر عکاسان حرفه ای و کارشناسان رنگ در حال توسعه بود. همانطور که یک سخنگوی بیان کرد، همه چیز در مورد “ادغام کیفیت عینی با احساسات ذهنی است.” بهتر از آن، HyperTone Image Engine در نهایت بسته به سازگاری، در برخی از دستگاه‌های موجود Oppo، یعنی سری Find N و Reno، عرضه خواهد شد.

سایر زمینه های بهبود عبارتند از ثبات کیفیت در سراسر محدوده زوم (به ویژه در محیط های کم نور)، و همچنین عکس های پرتره واقعی تر به لطف “حالت پرتره هاسلبلاد” جدید. در مورد دوم، اوپو به جای دریافت بوکه‌ای جعلی و تشخیص ضعیف لبه، متعهد است که «بوکه سینمایی با عمق پیش‌زمینه و پس‌زمینه» را با دقت خیره‌کننده تا یک تار مو، به‌علاوه حداقل تاخیر شاتر به عنوان امتیاز ارائه کند. . .

اوپو همچنین یک “حالت Master Hasselblad” را ارائه می دهد که بر اساس ویژگی های دوربین بدون آینه Hasselblad X2D 100C با فرمت متوسط ​​است. برای ایجاد سبک دلخواه خود و همچنین سایر ویژگی‌های عکاسی مانند ISO دستی، سرعت شاتر، EV، فوکوس و تعادل رنگ سفید، می‌توانید با کنترل اشباع، کنتراست، وضوح و وینیت کار کنید. این حالت Master همچنین ضبط «RAW MAX» را ارائه می‌کند – در انتظار به‌روزرسانی OTA – که از ۱۳ استاپ محدوده دینامیکی، همراه با عمق رنگ ۱۶ بیتی در فضای رنگی BT2020 برای هر ۵۰ مگاپیکسل ثابت پشتیبانی می‌کند.

Oppo Find X7 Ultra
اوپو

Find X7 Ultra در سه رنگ موجود است: «آبی اقیانوسی»، «قهوه‌ای قهوه‌ای» و «مشکی سفارشی» که همگی دارای روکش چرمی گیاهی هستند (و نسخه مشکی آن با دوخت‌های تزئینی عرضه می‌شود). علیرغم پشتیبانی از دوربین پریسکوپ اضافی، باتری سخاوتمندانه ۵۰۰۰ میلی متری (شارژ سیمی ۱۰۰ واتی SuperVOOC) و شارژ بی سیم (۵۰ وات)، این دستگاه در واقع وزن و ضخامتی مشابه Find X6 Pro دارد. این به لطف سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم باریک‌تر، چرم گیاهی نازک‌تر و طراحی صفحه منطقی بهبود یافته است. Oppo همچنین قادر بود کل ماژول دوربین عقب را با استفاده از آهنرباهای یک طرفه محکم نگه دارد تا از تداخل بین سه قسمت OIS جلوگیری کند.

این گوشی جدید همچنین دارای درخشان‌ترین پنل QHD (3168 در ۱۴۴۰) Oppo است که حداکثر روشنایی در فضای باز به ۱۶۰۰ نیت و حداکثر روشنایی محلی ۴۵۰۰ نیت برای اهداف HDR می‌رسد. نرخ نوسازی معمول ۱۲۰ هرتز و تأخیر بسیار کم، همراه با پشتیبانی از «لمس آب باران» برای دست‌های خیس (دارای رتبه IP68 در برابر گرد و غبار و مقاومت در برابر آب) باقی می‌مانند. شما تا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و حداکثر ۱ ترابایت حافظه UFS 4.0 دارید.

در کمال تعجب، Oppo در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضه Find X7 Ultra در خارج از چین ندارد، بنابراین باید آن را از یک واردکننده تهیه کنید. برای مرجع شما، این مدل از ۵۹۹۹ یوان (حدود ۸۴۵ دلار) با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی تا ۶۹۹۹ یوان (حدود ۹۹۰ دلار) با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی متغیر است. این سه گزینه در حال حاضر، قبل از عرضه خرده فروشی در ۱۲ ژانویه، برای پیش خرید در دسترس هستند. همچنین یک نسخه ویژه با پشتیبانی از تماس ماهواره ای در اواخر مارس ارائه می شود، اما قیمتی ذکر نشده است.

برای کسانی که بودجه کمی دارند، اما همچنان می خواهند همان ظاهر فانتزی را داشته باشند، این ویژگی وجود دارد X7 را پیدا کنید مدل پایه مجهز به پردازنده مدیاتک Dimensity 9300. این تنها دوربین های سه گانه در پشت دارد: دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (احتمالاً با سنسور ۱/۱٫۴ اینچی LYT-T808 سونی؛ OIS)، دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با زوم پریسکوپ ۳ برابر (f/2.6؛ Prism OIS) و یک دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی (f/2.0؛ ۱۱۹ درجه). این طعم از ۳۹۹۹ یوان (حدود ۵۶۰ دلار) شروع می‌شود و ۱۲ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد و برای ۱۶ گیگابایت رم به اضافه ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی به ۴۹۹۹ یوان (حدود ۷۰۰ دلار) می‌رسد. علاوه بر طرح‌های «آبی اقیانوسی» و «قهوه‌ای قهوه‌ای»، می‌توانید گزینه‌های بنفش و مشکی را نیز در نظر بگیرید که هر دو در پشت شیشه‌ای عرضه می‌شوند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-oppo-find-x7-ultra-is-the-first-phone-with-two-periscope-zoom-cameras-085332818.html?src منتشر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/the-oppo-find-x7-ultra-is-the-first-phone-with-two-periscope-zoom-cameras-085332818.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *