OrCam Hear hands-on: یک پلتفرم جداسازی صدا به طرز شگفت انگیزی برای کسانی که کم شنوایی دارند

تصور کنید که در یک کنوانسیون شلوغ یا نوار پر سر و صدا قرار دارید و سعی می کنید با شخصی در کنار شما گفتگو کنید. به اندازه کافی دشوار است که افراد با شنیدن روی آنچه شخص می گوید تمرکز کنند ، و به کسانی که دارای کم شنوایی هستند ، اشاره نمی کنند. شرکت فن‌آوری کمکی OrCam با مجموعه‌ای از محصولات جدید از جمله مجموعه‌ای از دستگاه‌ها و یک اپلیکیشن آیفون که برای کمک به افراد مبتلا به کم شنوایی برای مقابله با اضافه بار شنوایی طراحی شده است، وارد نمایشگاه CES 2024 شده است. این سکو به نام Orcam Hear نامیده می شود و پس از یک نمایش سریع در نمایش در لاس وگاس ، خوشحال می شوم.

Orcam Hear از یک جفت گوشواره و یک دانگل تشکیل شده است که به هر تلفن وصل می شود و شما از برنامه برای کنترل کسی که می خواهید به آن گوش دهید استفاده می کنید. این سیستم برای چند ثانیه (از طریق دانگل) به صداها گوش می دهد و از هوش مصنوعی برای ایجاد پروفایل های بلندگو برای هر فرد استفاده می کند که سپس به شما امکان می دهد “صدای خاص را حتی در محیط های پر سر و صدا به طور انتخابی ایزوله کنید.” این مسئله را هدف قرار می دهد که گاهی اوقات به عنوان “مشکل حزب کوکتل” شناخته می شود که یک چالش برای سمعک است.

در طی یک نسخه نمایشی، من و ویرایشگرم ترنس اوبراین با دو نفر صحبت کردیم که نمایه‌های صوتی آنها قبلاً در برنامه تنظیم شده بود. ما دور یک میز ایستادیم که ترنس در سمت راست من بود و دو سخنگوی شرکت در پنج قدمی ما روبرو بودند. من هدفون‌ها را داخل آن گذاشتم (پس از ضدعفونی شدن)، و صدای اطرافم بلافاصله کمی بلندتر و بسیار خفه‌تر شد.

OrCam Hear hands-on: یک پلتفرم جداسازی صدا به طرز شگفت انگیزی برای کسانی که کم شنوایی دارند
عکس از ترنس اوبراین / Engadget

من به همه افراد اطرافم نگاه کردم و گرچه می توانستم لب های آنها را در حال حرکت ببینم ، اما نمی توانستم کسی را بشنوم که صحبت می کند. بعد از اینکه نمایندگان OrCam از برنامه برای کشیدن یک دایره شناور به حلقه اطرافم استفاده کردند، شروع به شنیدن صحبت کردن شخص به صورت مورب کردم. و گرچه مدیر اجرایی در کنار او نیز دهان خود را در حال حرکت بود ، اما من هنوز هم فقط می توانستم صدای شخص انتخاب شده را بشنوم. فقط بعد از اینکه نماد بلندگو دیگر را به رینگ منتقل کردیم ، شروع به شنیدن آنها کردم.

با این حال، چیزی که من را بیشتر تحت تاثیر قرار داد این بود که چگونه سیستم با شرکت کنندگان نسبتا جدیدی مانند ترنس برخورد می کرد. او پروفایلی در برنامه تنظیم نکرده بود و من در ابتدا اصلاً نمی توانستم صدای او را بشنوم. با این حال، چند ثانیه پس از نسخه ی نمایشی، یک دایره جدید با یک نماد خاکستری ظاهر شد که نشان می دهد یک فرد جدید “ناشناس” شناسایی شده است. وقتی آن را به داخل رینگ کشیدیم، ناگهان توانستم ترنس را بشنوم. این بسیار چشمگیرتر بود زیرا ترنس ماسک نسبتاً ضخیمی به چشم داشت که به هر حال درک او را سخت می کرد. با این حال، من توانستم به وضوح بفهمم که او چه می گوید.

البته OrCam Hear کامل نیست. هنوز می‌توانستم بلندگوها را در حین صحبت بشنوم، و پخش صدا از طریق هدفون کمی تأخیر داشت، بنابراین یک اکو کوچک شنیده می‌شد. اما افرادی که کم شنوایی دارند و این محصول برای آنها طراحی شده است، به احتمال زیاد آن را تجربه نمی کنند. هنگامی که بلندگوهای انتخاب شده صحبت می کردند، مقداری اعوجاج صدا نیز وجود داشت، اما نه آنقدر که مانع درک من شود.

OrCam گفت که پلت فرم Hear “در حال حاضر در مرحله پیش نمایش فناوری است و انتظار می رود در اواخر سال عرضه شود.” امیدواریم که این به شرکت زمان دهد تا موارد عجیب و غریب را برطرف کند و برنامه را در iOS و Android در دسترس قرار دهد، به طوری که فناوری کمکی بتواند واقعاً فراگیر و برای افراد بیشتری در دسترس باشد.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/orcam-hear-hands-on-a-surprisingly-effective-voice-isolation-platform-for-those-with-hearing-loss-230243953.html منتشر شد. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/orcam-hear-hands-on-a-surprisingly-effective-voice-isolation-platform-for-those-with-hearing-loss-230243953.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *