Paper Trail از جادوی یک ایده درخشان بهره می برد

پازل ها چیز پیچیده ای هستند که در بازی های ویدیویی کامل می شوند. آنها در بسیاری از ژانرهای مختلف حضور دارند – معمولاً به ما یک هدف کوچک برای کار کردن بین دشمنان انفجاری و جستجوی منابع می دهند – اما همچنین به ندرت آنقدر جذاب هستند که می توانند باشند، در حالی که تمرکز اصلی یک بازی نیست. البته برای راه‌حل‌های خلاقانه‌تر (و مشکلات خلاقانه) باید به ژانر پازل اختصاصی روی آوریم. این روزها، بازی‌های مستقل بر فضا حکمرانی می‌کنند، اما با وجود تعداد زیادی در غرب وحشی فروشگاه‌های دیجیتال، چه چیزی یک گیج را متمایز می‌کند؟ Paper Trail به این موضوع با یک ایده اساسی پاسخ می دهد: کاغذ تا کردن.

تا کردن کاغذی که شخصیت شما روی آن ایستاده است، تصویر زیر آن صفحه را نشان می دهد که می تواند کلیدها، درها و مسیرهای رسیدن به مقصد شما را داشته باشد. یا، قسمت زیرین می‌تواند بخشی از الگوی مورد نیاز برای باز کردن قفل سایر قسمت‌ها را پر کند. می توانید صفحات را از بالا، پایین، کناره ها یا چهار گوشه تا کنید. بازی Paper Trail به همین سادگی است، اما کنترل‌های ساده با یک بازی ساده برابری نمی‌کنند.

به احتمال زیاد همه ما مجبور شده‌ایم در مقطعی از تاریخ بازی‌هایمان، یک جسم سنگین را روی سوئیچ فشار دهیم تا از دری عبور کنیم، بنابراین جای تعجب نیست که Paper Trail این معمای تقریباً معمولی را در نسخه نمایشی خود گنجانده باشد. با این حال، پیش از این هرگز مجبور نبودم راه خود را به سمت راه حل باز کنم. با این یک اضافه، یک پازل اصلی به طور ناگهانی نیاز به یک روش کاملاً جدید از تفکر دارد. اول کدام گوشه را تا کنم؟ به چه ترتیبی؟ وقتی شروع به تا زدن کردم مجسمه باید کجا باشد؟ کجا باید بایستم؟ راه حل بسیار پیچیده ای ندارد، اما زمانی که لحظه لامپ اتفاق می افتد احساس رضایت می کند. درک این لایه جدید تفکر به اندازه کافی آسان است، اما برای تحت تاثیر قرار دادن آنقدر سخت است.


Paper Trail از جادوی یک ایده درخشان بهره می برد


زن سالخورده ای که در پشت صخره ها و یک درخت افتاده، از نمای بالا به پایین به سبک نقاشی کاغذی به دام افتاده است.


تا کردن صفحه گوشه سمت راست بالا در زیر کاراکتر اصلی برای نشان دادن یک الگوی تیره، از نمای بالا به پایین در سبک هنر طراحی کاغذی.


شخصیت اصلی که روی یک پل چوبی بالای آب سبز ایستاده و گوشه پایین سمت راست به سمت بالا تا شده است، از نمای بالا به پایین به سبک هنر طراحی کاغذی.

اعتبار تصویر: بازی های نیوفنگلد / یوروگیمر

عناصر دیگری نیز وجود دارد که می‌توانم در دمو از آنها استفاده کنم، مانند سبک هنری کتاب داستان جذاب و موسیقی آرام‌بخش، اما اجرای Paper Trail از ویژگی تاشو مرکزی آن است که آن را به تجربه‌ای عالی تبدیل می‌کند. وقتی سعی می‌کنم حس بازی Paper Trail را توصیف کنم، یاد هندهای هوشمند دیگری مانند Cocoon و The Swapper می‌افتم. آنها واقعاً چه هستند؟ در Cocoon ما گوی‌ها را برمی‌داریم و به داخل و خارج از آنها سفر می‌کنیم، و The Swapper فقط در مورد ساختن کپی‌هایی از شخصیت شماست که در جایی که شما قدم می‌زنید. با این حال، سادگی این بازی‌ها نیست که همه آن‌ها را رضایت‌بخش می‌کند، بلکه مهم این است که تا چه حد پیش می‌روند، و چقدر خوب پیاده‌سازی می‌کنند، مکانیک مرکزی‌شان. این توصیفات هیچ عدالتی را در مورد راه حل های بزرگی که شما باید اجرا کنید، به کار نمی برند، و تمام آنچه را که می توانند از یک ایده درخشان استخراج می کنند.

پوشش بیشتر Next Fest: یان نمونه‌های نمایشی جدید VR را می‌گیرد.در یوتیوب تماشا کنید

اگرچه به اندازه این دو نمونه در نسخه ی نمایشی خود پیچیده نیست، اما با درک تأثیری که مکانیک تا کردن کاغذ آن می تواند داشته باشد، Paper Trail به نظر می رسد که این پتانسیل را دارد که همه ما را با یک گیج گیر دیگر شگفت زده کند که ارزش آن را دارد که سر خود را بخراشید.

این قطعه بخشی از Wishlisted است، مجموعه‌ای یک هفته‌ای در Eurogamer که برخی از بازی‌های مورد علاقه ما را در فوریه ۲۰۲۴ Steam Next Fest پوشش می‌دهد. شما می توانید تمام قطعات دیگر از مجموعه ما را بخوانید مرکز مورد علاقه.


منبع: https://www.eurogamer.net/paper-trail-capitalises-on-the-magic-of-a-single-brilliant-idea?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *