Peregrine Mission 1 آغاز تجاری سازی ماه را منعکس می کند

ساعت‌ها قبل از طلوع آفتاب صبح دوشنبه، موشک جدید وولکان سنتور متعلق به اتحاد پرتاب یونایتد قرار است اولین پرواز خود را با یک مسافر تاریخی انجام دهد: Peregrine، اولین فرودگر آمریکایی آمریکایی که در بیش از ۵۰ سال به ماه فرستاده شد. و ماموریت آن می تواند نقطه عطفی در اکتشاف بشر در کیهان باشد. Peregrine یک فضاپیمای ناسا نیست، بلکه سفینه ای است که توسط Astrobotic مستقر در پیتسبورگ، یک شرکت خصوصی ساخته شده است. اگر از تاچ داون جان سالم به در ببرد، Peregrine اولین سفینه تجاری خواهد بود که با موفقیت روی ماه فرود می‌آید – یا هر سیاره‌ای خارج از زمین، برای این موضوع.

Astrobotic یکی از گروه کوچکی از شرکت‌هایی است که برای انجام تحویل ماه برای آژانس فضایی در چند سال آینده به عنوان بخشی از برنامه جدید خدمات باربری ماه تجاری (CLPS) ناسا انتخاب شده‌اند. ماموریت Peregrine 1 که انتظار می‌رود در ۸ ژانویه در ساعت ۲:۱۸ بامداد به وقت شرقی به فضا پرتاب شود، اولین مورد از این عملیات تحت قرارداد ۷۹٫۵ میلیون دلاری با آژانس فضایی است. اما این یک تلاش کاملاً تجاری است و در کنار پنج محموله ای که برای پشتیبانی از ماموریت های آتی آرتمیس به ناسا تحویل می دهد، Peregrine برای سایر مشتریان نیز با هزینه ۱٫۲ میلیون دلار به ازای هر کیلوگرم (تقریباً ۲٫۲ پوند) محموله خواهد داشت. این شامل مینی مریخ نوردها و ابزارهای علمی، مجموعه‌ای از آثار هنری و آرشیوی، یک “بیت کوین” فیزیکی و بقایای انسانی است.

پرگرین به سمت سمت نزدیک ماه می رود، نیمکره ای که همیشه رو به زمین است. فرودگر با ارتفاع ۶ فوت و عرض ۸ فوت (امیدواریم) به آرامی در منطقه ای به نام Sinus Viscositatis – “خلیج چسبندگی” – برای گنبدهای اسرارآمیز آنجا که گمان می رود مدت ها پیش توسط ضخیم شکل گرفته اند، فرود آید. گدازه سیلیسی این ویژگی های عجیب و غریب، به نام با زمین بازالتی اطراف همخوانی نداشته باشد، و ماه نیز خانه مواد تشکیل دهنده آن نیست که تاکنون آتشفشان های سیلیسی ایجاد می کند.

Peregrine Mission 1 آغاز تجاری سازی ماه را منعکس می کند
نجومی

پل نیلز، دانشمند پروژه CLPS، روز پنجشنبه قبل از پرتاب، گفت: “تشکیل گنبدها یک معمای علمی است که ما هنوز در حال کار برای درک آن هستیم.” پرگرین در نزدیکی گنبدها بر روی یک تکه مادیان قمری، یا ویژگی‌های تاریکی که توسط جریان‌های گدازه‌ای بازالتی سخت‌شده ایجاد می‌شود که می‌توانیم از زمین ببینیم، فرود می‌آید. محموله های ناسا در عرشه شامل یک آرایه بازتابنده لیزری (LRA)، سیستم طیف سنج نوترونی (NSS)، طیف سنج انتقال انرژی خطی (LETS)، سیستم طیف سنج فرار مادون قرمز نزدیک (NIRVSS) و طیف سنج جرمی تله یونی (PITMS) است. این ابزارها داده ها را برای کمک به توصیف محیط محلی جمع آوری می کنند.

نایلز گفت: «سه دستگاه ما با استفاده از تکنیک‌های مختلف داده‌های فرار ماه را جمع‌آوری می‌کنند. “دو ابزار چشم اندازی از محیط تشعشع در سطح ماه ارائه می دهند و به ما کمک می کنند تا برای ارسال ماموریت های خدمه به ماه بهتر آماده شویم. همچنین با ارزیابی کانی شناسی سطح، اطلاعاتی در مورد ترکیب سطح آن خواهیم آموخت. بعداً، ناسا ارسال خواهد کرد. مجموعه دیگری از سازها به قله Gruithuisen Domes.

تا آنجا که به تحویل علم مربوط می شود، Peregrine همچنین محموله ای را برای Agencia Espacial Mexicana (AEM)، آژانس فضایی مکزیک حمل خواهد کرد. به گزارش Astrobotic، ناوگان پنج مینی مریخ نورد آن که هر کدام فقط ۵ اینچ عرض دارند، اولین ابزار علمی آمریکای لاتین خواهند بود که به سطح ماه می رسند. مریخ نورد ۴ پوندی Iris دانشگاه کارنگی ملون نیز در حال سوار شدن به Peregrine است و قصد دارد عکس‌هایی بگیرد که به خانه بازگرداند. و مرکز هوافضای آلمان (DLR) آشکارساز تشعشع M-42 خود را می فرستد، که برای اندازه گیری میزان تشعشعات یک انسان در یک ماموریت رفت و برگشت به ماه در نظر گرفته شده است.

در میان محموله‌های غیرعلمی، Vulcan Centaur و Peregrine متعلق به ULA، بخش‌های کوچکی از بقایای انسان را برای شرکت‌های یادبود فضایی Celestis و Elysium Space حمل خواهند کرد. Celestis دو مقصد یادبود جداگانه برای این سفر در نظر گرفته است: یکی، ““، با پرگرین روی ماه فرود خواهد آمد، در حالی که دیگری، ““، پس از جدا شدن از فرودگر قمری، با مرحله بالایی قنطورس به اعماق فضا ادامه خواهد داد. پروازهایی مانند اینها که فراتر از مجاورت زمین هستند، با قیمتی کمتر از ۱۳۰۰۰ دلار شروع می شوند و به مشتریان بالقوه این امکان داده می شود که مقادیر نمادین خاکستر یا DNA انسان را ارسال کنند.

فرودگر Peregrine در موقعیت محصور شدن در موشک Vulcan Centaur قبل از پرتاب دیده می شود.
Astrobotic/ULA

یکی از نورانی که DNA آن به سمت سطح ماه می رود، خواهد بود ۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی آرتور سی کلارک، نویسنده و نویسنده داستان های علمی تخیلی. در پرواز Enterprise بقایای چند چهره کلیدی از مجموعه Star Trek، از جمله خالق سریال Gene Roddenberry، همسرش Majel Barrett Roddenberry، و پسرشان Eugene “Rod” Roddenberry، به علاوه Nichelle Nichols (ستوان اوهورا از سری اصلی) وجود دارد. ) و پسرش، کایل جانسون. Elysium کمتر در مورد بقایای آن ارسال شده است.

در مورد ایده تبدیل ماه به یک مکان یادبود واکنش هایی وجود داشته است. بو نایگرن، رئیس ملت ناواهو، پس از شنیدن این طرح، علیه مأموریت آتی صحبت کرد و آن را برای بسیاری از فرهنگ‌هایی که ماه را مقدس می‌دانند، «معادل هتک حرمت» خواند. گزارش شده است.

در پاسخ به پرسشی که توسط رویترزجوی رولت در جلسه توجیهی ناسا در روز پنجشنبه، اعضای آژانس فضایی بارها تکرار کردند که تصمیم برای پرواز کدام محموله‌ها صرفا بر عهده Astrobotic است. کریس کولبرت، مدیر برنامه CLPS گفت: «آنها مجبور نیستند آن محموله ها را با ما پاک کنند. “اینها واقعاً مأموریت های تجاری هستند. این به آنها بستگی دارد که آنچه را که می توانند بفروشند، بفروشند.”

این موضوع یکی از معایب بالقوه اتکا به پیمانکاران را برجسته می‌کند و بدون شک با توجه به اینکه ناسا برای ماموریت‌های آتی بیشتر به صنعت تجاری متمایل می‌شود، دوباره سر خود را بالا خواهد برد. در حالی که ناسا ممکن است در موقعیتی نباشد که چه محموله‌هایی را در کنار محموله‌های خود در مأموریت‌های تجاری گنجانده شود، کولبرت اضافه کرد که تیم‌ها «بدیهی است که بحث‌های زیادی در مورد نحوه تناسب محموله‌ها با یکدیگر دارند».

بقیه ی ترکیبی از یادگاری ها و آیتم هایی هستند که نشان دهنده زمین و دستاوردهای بشریت هستند. Astrobotic با DHL همکاری کرد تا یک «جعبه ماه» از یادگاری‌هایی را که با Peregrine پرواز می‌کند، شامل مواردی مانند عکس‌ها، ادبیات و حتی قسمتی از کوه اورست می‌سازد. فناوری‌های فضایی Puli مجارستان و SpaceBit بریتانیا در حال ارسال پلاک‌ها به سطح ماه هستند، در حالی که شرکت فضایی ژاپنی Astroscale یک “کپسول رویای قمری” را با “۱۸۵۸۷۲ پیام از کودکان از سراسر جهان” پر کرده است.

علاوه بر مریخ نورد خود، کارنگی ملون چیزی را ایجاد کرد که آن را “اولین موزه روی ماه” می نامد. مال دانشگاه پروژه، یک استوانه کوچک متشکل از چهار محفظه که حاوی «صدها تصویر، شعر، موسیقی، نانو اشیاء، مکانیسم‌ها و نمونه‌های زمین» است، در فرودگر Peregrine باقی می‌ماند، جایی که می‌تواند توسط بازدیدکنندگان آینده همراه با دیگران قدردانی شود. اشیاء ثابت روی هواپیما به طور مشابه، Peregrine را حمل خواهد کرد ‘s Lunar Library 2 که آن را “آرشیو فوق العاده بادوام بشریت” می نامد. ویکی‌پدیا و همچنین سایر مجموعه‌های اصلی اطلاعات زمینی و زبان‌های انسانی در آنجا موجود است.

و، دو پروژه بیت کوین با Peregrine به ماه می روند زیرا رمزارز ظاهراً غیرقابل اجتناب است: یک بیت کوین فیزیکی که با کلید خصوصی آن حک شده است، از صرافی ارز دیجیتال سیشل BitMEX. و صفحه اصلی مجله بیت کوین BTC Inc. مستقر در ایالات متحده، که شامل یک کپی از اولین بلوک بیت کوین استخراج شده است.

زمانی که پرگرین به مدار ماه رسید، چند هفته قبل از تلاش برای فرود روی سطح در آنجا می ماند. انتظار می‌رود این اتفاق در ۲۳ فوریه رخ دهد. با توجه به اینکه ایالات متحده از روزهای مأموریت آپولو فرودگر روی ماه قرار نداده است، این یک معامله بسیار بزرگ است. اما، این یک تجارت خطرناک است. وقتی صحبت از فرود بر ماه می شود، وجود داشته است نسبت به افراد موفق کولبرت در جلسه توجیهی ناسا گفت: فرود روی ماه بسیار دشوار است. ما می دانیم که موفقیت نمی تواند تضمین شود.”

بدون در نظر گرفتن، و شرکای تجاری آن قصد دارند به تلاش خود ادامه دهند و به طور متوالی در آن تلاش کنند. ماموریت Peregrine 1 دومین ماموریت CLPS ناسا در ماه فوریه به رهبری Intuitive Machines خواهد بود. پس از آن، برنامه هایی برای حداقل چهار پرتاب دیگر CLPS از ماه قبل از پایان سال ۲۰۲۴ وجود دارد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/peregrine-mission-1-heralds-the-beginning-of-the-moons-commercialization-140038460.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/peregrine-mission-1-heralds-the-beginning-of-the-moons-commercialization-140038460.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *