Persona 3 Reload دوز شگفت انگیزی از نوستالژی دهه ۲۰۰۰ است

اگر یک فرنچایز بازی محبوب دارید، اکنون زمان آن است که تصمیم بگیرید که آیا می توانید یا خیر بسته بندی مجدد آی تی برخی از بافت ها را ارتقا دهیدیا به طور کامل دوباره تصور کن عنوان برای سال ۲۰۲۰ بازی‌های Persona Atlus یکی از آن سری‌های ماندگار هستند و این شرکت در حال حاضر سه مورد آخر را در کنسول‌های نسل فعلی، تقریباً بدون تغییر نسبت به نسخه‌های اصلی، دوباره راه‌اندازی کرده است.

اما با Persona 3 Reload، این شرکت گیج کننده ترین (و تاثیرگذارترین) ورودی را برای بازسازی انتخاب کرد. تغییرات بزرگی وجود دارد که اگر اخیراً نسخه اصلی ۲۰۰۶ را بازی نکرده باشید، ممکن است متوجه آن نشوید، با صداپیشگان جدید انگلیسی زبان (همه VA ژاپنی ها از نسخه اصلی برمی گردند) و جالب است که پر صداترین صحنه ها از هر بازی در سریال پرسونا.

بیشتر، تنها راهی که می توانید به این موضوع بگویید یک بازی بازسازی شده است، ابزارهای نابهنگام موجود در داخل آن هستند. مطمئناً تلفن های تاشو، هدفون های سیمی در همه جا، پخش کننده های MP3 مستقل، پخش کننده های DVD، کافی نت ها، رایانه های شخصی رومیزی به صورت استاندارد. آیا ۲۰۰۶ در حال حاضر یکپارچهسازی با سیستمعامل است؟ اگه باشه ول میکنم

پرسونا 3
نقشه اطلس

در واقع، این فقط یک نسخه زرق و برق دار از خودش است. بارگذاری مجدد این یک بازسازی کامل نیست بازسازی فاینال فانتزی ۷بنابراین، محیط‌ها محدود به محیط‌هایی هستند که در نسخه اصلی یافت می‌شوند، از جمله یک نقشه جهان برای سفر سریع بین همه آنها. مقداری براقیت Unreal Engine وجود دارد، و در حالی که هیچ چیز خارج از نبردها کاملا خیره کننده نیست، برخی از قسمت ها، مانند کلاس درس آفتابگیر، بهتر از هر چیزی در آن به نظر می رسند. پرسونا ۵محیط های دنیای واقعی

بارگذاری مجدد این وفاداری گرافیکی را دارد تا به طرح های اصلی شخصیت شیگنوری سوجیما احترام بگذارد – دیگر مدل های شخصیتی تقریباً به سبک چیبی وجود ندارد. تفاوت بین هنر دو بعدی و مدل های سه بعدی اغلب نامحسوس است.

ارتقاء گرافیکی بزرگترین تغییر است. ریمستر از پیشرفت‌های فناوری در سه نسل کنسول‌هایی که از زمان عرضه بازی اصلی روی پلی‌استیشن ۲ عرضه شده‌اند، بهره می‌برد. پرسونا ۳ به خاطر محیط های تکراری و جنگ و در حالی که مورد انتقاد قرار گرفت بارگذاری مجدد سعی نمی‌کند به اولی بپردازد، نبردها بهبود می‌یابد.

اسکرین شات های درون بازی Persona 3.
نقشه اطلس

بصری، حتی در مقایسه با Persona 5 Royal، شخصیت ها جزئی تر و روان تر هستند، به خصوص در هنگام حملات انیمه ای خود. شخصیت‌ها – ارواح جادویی که برای اعمال جادو، سرپیچی از سرنوشت و همه چیزهای Atlus استفاده می‌کنید – بهتر به نظر می‌رسند و حرکت می‌کنند.

بازی نیز از طریق یک پرسونا ۵ فیلتر از انواع، بیش از حد. منوها و صفحه نمایش نتایج نبرد اکنون پویا و سریع هستند، با طرح رنگ آبی-آبی متناسب با موضوع بازی سوم. بنابراین بله، Atlus این کار را دوباره انجام داد: منوها را جذاب کرد. همچنین صحنه های متحرک جدیدی وجود دارد، در حالی که برخی از صحنه های قدیمی با جدیدترین موتور بازی بازسازی شده اند.

مبارزات نیز بهتر به نظر می رسند و همچنین بهتر بازی می کنند. این هنوز هم یک RPG نوبتی است که در آن دشمنان و متحدان به نوبت به یکدیگر حمله می کنند. در بازی‌های Persona، پویایی نبرد به ضربه زدن به نقطه ضعف دشمن بستگی دارد که امکان حملات اضافی و قطع کردن نوبت آنها را فراهم می‌کند. P3R برخی از بهبودهای کیفیت زندگی مجموعه را ادغام کرده است، از جمله توانایی “سپردن” نوبت خود را به بازیکن دیگری (اگر به نقطه ضعف دشمن ضربه بزنید)، که شاید بتواند با شدت بیشتری ضربه بزند یا یکی از دشمنان دیگر را سرنگون کند.

همچنین، بیشتر از قبل، زمانی که شخصیت شما به یک ضربه مهم می‌رسد یا دشمنی را سرنگون می‌کند، یک برش نزدیک به سبک انیمه از چهره شخصیت و احضار شخصیت پویاتر شکوفا می‌شود. عاشقشم. حملات انتقادی نیز بیشتر سینمایی شده‌اند و این پیشرفت‌ها کمک می‌کنند تا مبارزات تکراری کمی سرگرم‌کننده‌تر به نظر برسند. حملات پایانی (حملات همه جانبه که شامل کل حزب است) منجر به یک صفحه پیروزی نرم و صاف مانند پرسونا ۵٫

Theurgy دینامیک نبرد جدیدی است که در آن معرفی شده است بارگذاری مجدد. بهتر است آنها را مانند حملات نهایی در نظر بگیرید (یا ممکن است شکست های محدود را محدود کنید): حملات پرقدرت که قبل از اینکه بتوانید آنها را آزاد کنید، زمان می برد تا ایجاد شوند. چرا آنها را Theurgy می نامیم؟ این کلمه به معنای «اثر یک عامل ماوراء الطبیعه یا الهی در امور انسانی» است که جم سریال Persona است.

در حالی که این حملات از طریق رفتارهای معمولی نبرد شارژ می شوند، هر شخصیت دارای ویژگی خاصی است که اگر به آن تکیه کنید، گیج به طور قابل توجهی سریعتر شارژ می شود. برای یکی ممکن است یک اثر وضعیت بر روی دشمن فرود آید. برای دیگری، ممکن است شخصیت‌های مهمانی را آزار دهد. صرف نظر از این، اغلب ارزش دارد که این اقدامات خاص را به جای کارهایی که قصد انجام آن را داشتید انجام دهید، اگر فقط به یک حمله قدرتمند سریعتر ضربه بزنید. از اینکه چقدر می‌توانم این حملات خاص را انجام دهم، به طرز خوشایندی شگفت‌زده شدم. شخصیت اصلی منحصر به فرد است، بنابراین او مجموعه ای از حملات مختلف Thuergy را بر اساس شخصیت های متعددی که از طریق بازی باز می کند، دریافت می کند.

اسکرین شات های درون بازی Persona 3.
نقشه اطلس

پیوندهای اجتماعی ستون فقرات بازی و نحوه گذراندن زمان شخصیت شما بین مبارزات ماوراء طبیعی را تشکیل می دهند. برخلاف بازی‌های اخیر Persona، بهبود روابط شما با NPCها در دنیای Persona 3 در طول مبارزات شما امتیازات زیادی را به شما نمی‌دهد. با این حال، تقویت اتصال شما می تواند از طریق جدید نیز اتفاق بیفتد "پیوند قسمت ها" در دسترس برخی از اعضای حزب و NPCها. شرکت در این موارد می‌تواند به خلق‌های جدید Persona و حتی افزایش آمار منجر شود. اوه، و یک داستان عمیق تر.

بیشتر مبارزات در تارتاروس اتفاق می‌افتد، یک برج سرگیجه‌آور که به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود، اما معمولاً در هر سطحی که هستید، بیشتر از همان‌ها را ارائه می‌دهد. این جزء از تجربه Persona به همان اندازه آشناست (شما احتمالا بازی کرده اید هادس یا هر سرکشی در پنج سال گذشته) و خسته کننده. این می تواند به سرعت خسته کننده شود، به خصوص اگر بازی اصلی را انجام داده باشید، که مطمئنم بسیاری از آنها بازی کرده اند. همچنین جایی است که کمترین تلاش برای بهبود این بازی انجام شده است. این پیچ و خم های راهروی تکراری است، با گنج، دشمنان و دیگر عوامل حواس پراکنده در اطراف. گاهی اوقات هیولاهای گنج وجود دارند – دشمنانی با ریسک بالا، با پاداش بالا که اغلب فرار می کنند، مگر اینکه سریع آنها را شکست دهید – و Reaper، یک دشمن پرقدرت که شما را تا زمانی که سلاح های آخر بازی و سطح به اندازه کافی بالا را به کار نگیرید، شما را غرق می کند. .

شرم آور است. با پرسونا ۵، مناطق اکتشافی و نبرد حول محور آنتاگونیست آن فصل بود. معماهایی برای حل وجود داشت، قسمت‌هایی از سطح تغییر می‌کرد، و حتی نقاط استراحت در طراحی سطح لحاظ می‌شد. سپس Mementos وجود داشت که حول سطوحی که به‌طور تصادفی از یک عنوان شخصی انتظار دارید ساخته شده بود. در این بازسازی پرسونا ۳شما در اطراف همان محیط های بسیار تکراری (با تغییرات آرایشی خفیف) می دوید که در بیش از ۲۵۰ مجموعه پله پخش شده است.

اسکرین شات های درون بازی Persona 3.
نقشه اطلس

که طرفداران Persona را به تعویق نمی اندازد. آنها دانستن بازی پرسونا چگونه است اگر نسخه اصلی را در طول دو دهه گذشته بازی کرده اید، به اندازه کافی بهبودهای کیفیت زندگی وجود دارد که ارزش تکرار آن را داشته باشد. من خوشحالم که این پیشرفت ها شامل یک “اتصال شبکه” نیز می شود پرسونا ۵که به شما نشان می‌دهد که بازیکنان دیگر در هر روز تقویمی چه وضعیتی دارند، و به شما کمک می‌کند تا در مورد نحوه گذراندن وقت/کمک خود در آزمون‌های مدرسه کمک کنید.

من به طراحی سطح جدید و پیچیده تر همراه با نبردهای RPG نوبتی و بیهودگی سیم کارت های دوستی امیدوار بودم، اما این منجر به یک بازی کاملاً جدید می شد. باید صبر کنم پرسونا ۶ – یا احتمالاً نگاه کنید در جای دیگر.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/persona-3-reload-review-2000s-nostalgia-160022715.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/persona-3-reload-review-2000s-nostalgia-160022715.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *