Persona 3 Reload RPG تعیین کننده ژانر را به PS5 و Series X با سرعت ۴K 60 فریم بر ثانیه با RT می آورد.

Persona 3 یک RPG است که ژانر را تعریف می کند که مسیری را برای سایر عناوین مدرن پرسونا ایجاد کرد و الهام بخش بی شماری از بازی های RPG دیگر بود. نسخه اصلی آن برای بیش از ۱۵ سال روی PS2 باقی مانده بود، اما اکنون Persona 3: Reload یک بازسازی از بالا به پایین برای کنسول های مدرن و رایانه های شخصی ارائه می دهد – از جمله گیم پلی ۴K 60 هرتز با RT در PS5 و Series X. هدف انتشار ۲۰۲۴ این است که عنوان را برای انتظارات معاصر احیا و اصلاح کنید – اما آیا این بازسازی کاملاً واقعی است که طرفداران منتظر آن بودند؟ و آیا گرافیک تکاملی فراتر از دیگر تلاش‌های اخیر Atlus است؟

من به سرعت مقایسه‌های کنسول را انجام می‌دهم، زیرا Persona 3 Reload تنها با تفاوت‌های جزئی اجرا می‌شود تا نسخه‌های Series X و PS5 را متمایز کند. هر دو در حالتی که به نظر می‌رسد ۴K بومی و بدون آنتی‌الیاسینگ اجرا می‌شوند، اگرچه برخی از عناصر رابط کاربری با وضوح پایین‌تر به نظر می‌رسند و تنها تفاوت‌های نوری جزئی بین دو نسخه وجود دارد.

سری S مشابه به نظر می رسد، اما تنها با وضوح ۱۰۸۰p، دوباره بدون AA واضح، رندر می شود. مانند سری X و PS5 دارای انعکاس RT نیست، در حالی که وضوح سایه نیز کاهش یافته است. این میزان مشارکت کمی ناامید کننده است، اما از یک فاصله تماشای تلویزیون معمولی بد به نظر نمی رسد – فقط نرم تر از نسخه های Series X و PS5.


Persona 3 Reload RPG تعیین کننده ژانر را به PS5 و Series X با سرعت ۴K 60 فریم بر ثانیه با RT می آورد.Persona 3 Reload – 4K 60FPS with Ray Tracing در PS5/Series X – بررسی فناوری Digital Foundry Tech


در اینجا ارائه ویدیوی کامل تجزیه و تحلیل بارگذاری مجدد Persona 3 برای کنسول های نسل فعلی و رایانه شخصی است.

هر سه کنسول در بازی معمولی، ۶۰ فریم در ثانیه را هدف قرار داده و به سرعت می‌رسند. من در تجربه‌ام متوجه مشکل نرخ فریم خاصی در هیچ پلتفرمی نشدم، به جز چند لحظه در سری X که دارای جلوه‌های سنگین RT هستند. ممکن است همان کاهش‌ها روی PS5 یا Series S تکرار شود، اما در موادی که من روی آن پلتفرم بازی کردم، بازی به ۶۰ رسید. کات سین‌های از پیش رمزگذاری‌شده – از جمله کات سین‌های انیمیشن و دنباله‌های ۳ بعدی – با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه کدگذاری می‌شوند و پخش می‌شوند. بدون مسائل مربوط به سرعت قاب عناوین بسیار کمی وجود دارند که به‌روزرسانی ۶۰ فریم در ثانیه در ۴K با ویژگی‌های RT روی کنسول‌ها به دست می‌آیند، اما رندر محیط محدود آن هدف را در اینجا واقعی‌تر می‌کند.

اکنون که مقایسه‌های پلتفرم را انجام داده‌ایم، می‌خواهم عناصر مشترک همه نسخه‌ها را ذکر کنم که از طراحی UI شروع می‌شود. منوها و رابط‌های بازی واقعاً باورنکردنی هستند، با جابجایی‌های زیبا بین زیر منوها و طرح‌های خیره‌کننده حول محور شخصیت اصلی، انیمیشنی که انگار در آب غوطه‌ور است و پس‌زمینه هنوز در پشت عناصر آبی رابط کاربری قابل مشاهده است. فونت ها و شکل ها بسیار یادآور Persona 3 هستند، اما با حساسیت طراحی ماجراجویانه تر مانند Persona 5 – کامل هستند.

عناصر رابط کاربری در سایر بخش‌های بازی با همان استاندارد بالا هستند. منوهای نبرد دوبعدی را به طور یکپارچه با عناصر سه بعدی ترکیب می کنند، با برخی از انیمیشن های روان. بسیاری از اشکال و عناصر بصری از Persona 3 در اینجا نشان داده شده‌اند، اما رابط کاربری جدید از نظر بصری هیجان‌انگیزتر است. همه صفحات بینابینی مختلف، برش‌ها، و صحنه‌های گفتگو همگی یک کار رابط کاربری با کالیبر بالا را نشان می‌دهند. بدون اینکه خواندن آن زیاد یا سخت باشد، جذاب است، و تکیه بر رنگ‌های ساده آبی و سفید باعث می‌شود UI تمیز به نظر برسد. Persona 3 Reload برخی از مبتکرانه‌ترین و مطمئن‌ترین کارهای رابط کاربری را دارد که من در بازی‌های ویدیویی دیده‌ام.


تغییرات رابط کاربری بارگذاری مجدد persona 3 در مقابل persona 3
یک رابط کاربری جدید و پویاتر به طور مداوم در سراسر Reload مستقر شده است و بازی را از نظر بصری بسیار جذاب تر می کند. | اعتبار تصویر: ریخته گری دیجیتال

Reload از طراحی UI خود با تعدادی انیمیشن بسیار قانع کننده در محتوای سه بعدی خود نیز پشتیبانی می کند. سکانس های نبرد به طور خاص اغلب خیره کننده به نظر می رسند، با حملاتی عالی و توانایی های ویژه. حرکت‌های جدید «Theurgy» که برای Reload اضافه شده‌اند، احتمالاً بزرگ‌ترین نکته در اینجا هستند، که به‌عنوان حرکات پایان‌دهنده نمایشی پیچیده مانند حملات Showtime در Persona 5 Royal عمل می‌کنند. فکر می‌کنم این بازی بهترین انیمیشن رزمی را در بین تمامی سری‌های Persona تا به امروز دارد و این نبردهای نوبتی را درگیر نگه می‌دارد.

مدل های کاراکتر یکی دیگر از نقاط برجسته است. لباس‌های بازیگران اصلی مثل همیشه شیک هستند و هر شخصیت جزئیات مدل خوبی دارد. برخلاف Persona 3 اصلی که بر مدل‌های سه‌بعدی چیبی با سرهای بزرگ متکی بود، کاراکترها با نسبت‌های معمولی در اینجا رندر می‌شوند. این بدان معناست که پرتره‌های شخصیت‌های به‌روز شده به‌طور یکپارچه با هنر سه‌بعدی ترکیب می‌شوند و همیشه با مدل‌های روی صفحه مطابقت دارند. نورپردازی به طور کلی به آنها کمی ظاهر سایه‌دار با لبه‌های برجسته می‌دهد که آنها را شفاف، تمیز و به راحتی در برابر محیط متمایز می‌کند.

مدل‌های شخصیت‌های دشمن کمی جزییات کمتری دارند، اما هنوز هم به طور مؤثر متحرک می‌شوند و ظاهری متمایز دارند. طرفداران قدیمی SMT و Persona در اینجا کمی احساس آشنایی خواهند داشت، زیرا مدل های Persona 5، SMT 5 و Soul Hackers 2 دوباره در اینجا مورد استفاده قرار گرفته اند. استفاده مجدد از دارایی ها هیچ ایرادی ندارد و دشمنان جدیدی نیز برای مبارزه وجود دارند، اما بسیاری از این دشمنان بر اساس محدودیت های PS3 طراحی شده اند که در نمای نزدیک کمی مشهود است.

یکی دیگر از نقاط قوت – و بسیار غیرمنتظره – استفاده بازی از بازتاب های ردیابی پرتو است. من در ابتدا فکر می‌کردم که ممکن است به یک تکنیک بازتاب مسطح نگاه کنیم، اما الگوهای نویز و براقیت متغیری که گاهی در بازتاب‌ها قابل مشاهده است به نظر می‌رسد نشان دهنده RT است. با آزمایش ساخت رایانه شخصی با ابزار Nvidia Profile Inspector، می‌توان DXR را غیرفعال کرد که ظاهری متفاوت از SSR را نشان می‌دهد و در نتیجه تشخیص RT را تأیید می‌کند. عجیب است که نسخه رایانه شخصی گزینه ای را به کاربران ارائه نمی دهد که انعکاس‌ها استفاده می‌شوند، اما گنجاندن بازتاب‌های RT به طور کلی هنوز یک غافلگیری است.

انعکاس‌های RT نسبتاً محافظه‌کارانه هستند – من آنها را روی هیچ سطح منحنی ندیدم، و اغلب در صحنه‌هایی با کنترل دوربین محدود وجود دارند. آنها هنوز هم حس خاصی از عمق را روی سطوحی مانند آینه ها و پنجره ها به بازی می دهند که در غیر این صورت ما نمی بینیم، و سطح کیفیت آنها نسبتاً بالا است. در یکی از سکانس‌های درون بازی که بازتاب‌ها از نظر گیم‌پلی حیاتی هستند، معتقدم Persona 3 Reload از بازتاب‌های مسطح استفاده می‌کند، اما در جای دیگر نتوانستم شواهدی از این تکنیک پیدا کنم.

به نظر می‌رسد برخی بازتاب‌ها نیز بر تکنیک‌های فضای صفحه‌نمایش تکیه می‌کنند، که در بیشتر مواقع خوب کار می‌کنند اما از مشکلات انحرافی رنج می‌برند. پردازش پس از بازی به طور کلی – از جمله نورپردازی شکوفه، عمق میدان، SSR و تاری حرکت – همه کاملاً مدرن و روان به نظر می رسند. Atlus از Unreal Engine 4 برای این تلاش استفاده کرد، در حالی که سایر عناوین اصلی Persona بر اساس RenderWare یا فناوری داخلی ساخته شدند، و پس پردازش در اینجا واضح‌ترین شواهد را از مزایای UE4 ارائه می‌کند. Atlus تا حدودی مهار می شود – تاری حرکت فقط در حین بازی وجود دارد در حالی که قهرمان داستان در حال دویدن است، در حالی که عمق میدان در گیم پلی یا سکانس های دیالوگ نشان داده نمی شود.


بازتاب‌های dxr در مقابل ssr در بارگذاری مجدد Persona 3
آزمایش‌های انجام شده روی نسخه رایانه شخصی بازی تأیید می‌کند که بازتاب‌های ظاهری RT موجود در نسخه‌های PC، PS5 و Series X در واقع RT هستند و زمانی که DXR به صورت دستی در نسخه رایانه شخصی غیرفعال می‌شود، از SSR‌های بازگشتی با ظاهری متفاوت استفاده می‌شود. | اعتبار تصویر: ریخته گری دیجیتال

در نهایت، کات سین های بازی نیز ارزش بحث را دارند. اینها بیشتر به شکل سکانس هایی به سبک انیمه هستند، درست مانند بازی اصلی، اگرچه به نظر می رسد این کات سین ها کاملاً دوباره انیمیشن شده اند. آنها به بازی ویژگی خاصی از استعداد شخصی می بخشند، اگرچه اینها معمولاً دنباله هایی با سرعت آهسته تر هستند. برای چیزهای اکشن تر، گاهی اوقات شاهد صحنه های افتضاحی در موتور هستیم که به قدری از آنها استفاده می شود اما فوق العاده به نظر می رسند. برخلاف بازی‌های قبلی Atlus، به نظر می‌رسد این بازی‌ها از قبل رندر شده و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه نمایش داده می‌شوند.

پس این چیزی است که کار می کند – پس چه چیزی جواب نمی دهد؟ نورپردازی محیطی بازی احتمالا بزرگترین نقص آن است. ما محیط های بسیار مسطح و بدون تمایز رنگی زیادی را می بینیم، با مناطقی که فاقد هر نوع انسداد در مقیاس بزرگ هستند. ما هنوز نقشه‌های سایه‌ای داریم که خوب به نظر می‌رسند، و شکل ظریفی از انسداد محیطی وجود دارد، اما نورپردازی پخته‌شده باکیفیتی را که در برخی دیگر از عناوین UE4 می‌بینیم، نمی‌بینیم. اگر دقت کنید، گاهی اوقات می توانید یک عدم تطابق بین نور پویا در بازی و نورپردازی محیطی را مشاهده کنید که به خصوص در خوابگاه عجیب به نظر می رسد. منابع نور درون بازی واقعاً نشان می‌دهند که اتاق باید بسیار تاریک‌تر باشد، با ارائه نور متضادتر و پر جنب و جوش.

گفته می شود، برخی از محیط ها بهتر از بقیه به نظر می رسند. منطقه مدرسه به طور کلی به اندازه کافی معقول به نظر می رسد – و برخی از بخش های تنظیم شده در ساعت تاریک، که دارای تغییرات چشمگیر رنگ هستند، واضح و چشمگیر به نظر می رسند – اما ارائه نور کلی مایوس کننده است. Persona 3 اصلی به طور مشخص از این مشکلات رنج نمی برد، و من واقعاً نمی دانم چرا Atlus می خواست اکنون ارائه نور را تا این حد یکنواخت کند. بخش‌های دیگر روح نسخه اصلی را به‌طور مؤثرتری به تصویر می‌کشند، اما هنوز هم اغلب نسبت به عنوان PS2 بد به نظر می‌رسد.


مقایسه بین شخصیت 3 و شخصیت 3 بارگذاری مجدد مدل شخصیت
شخصیت‌های بازی نسبت‌های واقعی‌تری نسبت به نسخه اصلی دارند، که به معنای فاصله کمتر بین تصاویر دو بعدی و سه بعدی است. | اعتبار تصویر: ریخته گری دیجیتال

اگرچه این در نهایت فقط یک فریب فضای صفحه است، من فکر می کنم تغییر پارامترها یا روش SSAO ممکن است نمایش بصری بازی را تا حدودی بهبود بخشد. من سعی کردم تکنیک SSDO را تزریق کنم GloomAO به نسخه PC بازی با استفاده از ReShade، که می تواند ظاهری پایه و پویاتر به بازی بدهد. به هیچ وجه کامل نیست – وقتی RT روی صفحه است، خطاهای آشکاری وجود دارد، و SSDO می‌تواند باعث ایجاد مقداری رنگ نامناسب از یک شی شود – اما من فکر می‌کنم چنین چیزی گامی در جهت درست باشد.

جالب است که ببینیم آیا جامعه می‌تواند تزریق SSAO بهتری را برای Persona 3 Reload ارائه کند یا یک مد برای بهبود بیشتر موارد. البته، مداخله ایده آل این خواهد بود که خود Atlus SSAO را بهبود بخشد، که دقیقاً همان چیزی است سال گذشته با Forspoken دیدیم. آن بازی دارای نورپردازی بسیار مسطح در ظاهر اصلی خود در هر دو PS5 و PC بود، اما بعداً با SSAO شدیدتر به روز شد که بسیاری از نقص های نوری نسخه اصلی را پر کرد. Persona 3 Reload ممکن است بتواند با کمی تلاش بیشتر از ارتقای گرافیکی مشابهی لذت ببرد.


تفاوت های نورپردازی محیطی Persona 3 در مقابل بارگذاری مجدد
بسیاری از مناطق در Reload دارای نور محیطی نسبتاً مسطح و غیرطبیعی یکنواخت هستند، در مقایسه با نورپردازی بدتر در عنوان اصلی در PS2. | اعتبار تصویر: ریخته گری دیجیتال

مسئله کلیدی دیگر این است که محیط ها کاملاً ساده و فاقد جزئیات هندسی هستند. تزئینات محیطی بسیار کمی وجود دارد، با تعداد زیادی سطوح مسطح، اشیاء ساده، و گاهی اوقات نقشه های معمولی ناجور به نظر می رسند. در بهترین حالت، بازی می تواند در نتیجه بسیار تمیز و شفاف به نظر برسد، اما بیشتر اوقات محیط ها بیش از حد ساده به نظر می رسند.

اگر به Persona 5 برگردیم، تراکم محیطی فوق‌العاده نیست، اما فضاهای بیرونی متراکم‌تر و پیچیده‌تری را نمایش می‌دهد – و آن بازی در ابتدا برای سخت‌افزار PS3 توسعه داده شد. من فکر می‌کنم اگر کیفیت نور در Reload بهتر بود، نادیده گرفتن بسیاری از این مشکلات آسان‌تر بود، اما همانطور که می‌بینید، بسیاری از محیط‌ها تمایل دارند بسیار واضح و مسطح به نظر برسند. Reload هنوز یک عنوان بین نسلی است، اما ماشین‌های نسل آخر توانایی تولید محیط‌های پیچیده و هیجان‌انگیز را دارند، حداقل نسبت به آنچه در اینجا می‌بینیم.

این دو موضوع آزاردهنده هستند و مدتی طول کشید تا به ظاهر محیط در بازی معمولی عادت کنیم. میدان‌های جنگی به اندازه کافی مناسب به نظر می‌رسند، و مناطقی مانند مدرسه وجود دارد که زیبایی‌شناسی به خوبی در کنار هم قرار می‌گیرد، اما من می‌توانم بگویم که بازی نسبت به انتظارات در رندر محیطی دچار کمبود است.


مقایسه روشنایی تغییر یافته استوک در مقابل تغییر سایه
استفاده از ReShade برای تزریق SSDO (انسداد جهتی فضای صفحه) نتایجی با ظاهر بهتر و شبیه به نسخه اصلی PS2 ایجاد می کند. امیدوارم Atlus یا مودهای جامعه گزینه های بیشتری برای بهبود نور بازی در آینده ارائه دهند. | اعتبار تصویر: ریخته گری دیجیتال

مشکلات گاه به گاه دیگری نیز وجود دارد که بازیکنان ممکن است با آنها روبرو شوند. کنترل دوربین سوم شخص ممکن است یک لمس ناخوشایند باشد، زیرا گاهی اوقات میله سمت راست به تغییر جهت بلافاصله پاسخ نمی دهد. هنگامی که دوربین نیمه ثابت است، مانند زمانی که بیشتر محیط های بازی را کاوش می کنید، برخی از عجیب و غریب های کوچک دوربین نیز وجود دارد. گاه به گاه چیزهای عجیب دیگری نیز وجود دارد، مانند اینکه بیشتر جمعیت در کلوپ شبانه اینجا روحیه نمی دهند.

به طور کلی، من فکر می‌کنم Persona 3 Reload زمانی که از آن لذت می‌بریم، یک بازی خوش‌نظر است – اما در اینجا مواردی وجود دارد که کاملاً مطابق با استانداردهایی نیستند که از انتشار در سال ۲۰۲۴ انتظار داریم.

به عنوان یک بازسازی واقعی، من فکر می کنم Persona 3 Reload یک تلاش بسیار موفق است. Persona 3 فرمول مدرن بازی Persona را تعریف می کند، با شخصیت اصلی که به طور متناوب بین ایجاد پیوندهای اجتماعی و کاوش در سیاهچال ها، همه حول یک تقویم درون بازی با مدت زمان مشخصی سازماندهی شده است. Reload برخی از راحتی‌ها و بهبود کیفیت زندگی را از Persona 5 به ارمغان می‌آورد، مانند استفاده از تلفن همراه درون بازی (مناسب با زمان) برای ایجاد پیوندهای اجتماعی.


Series S vs Series X Persona 3 Reload
سری S فاقد انعکاس RT نسخه های PS5 و Series X است که از برخی صحنه ها کم می کند. در عوض از SSR استفاده می شود. | اعتبار تصویر: ریخته گری دیجیتال

همچنین برخی از محتوای اضافی، مانند فعالیت‌های پیوند اجتماعی شبانه اضافی برای لذت بردن با اعضای SEES وجود دارد. همه پیوندهای اجتماعی اکنون کاملاً صوتی هستند، که یک لمس خوب و بهبودی نسبت به مکالمات مبتنی بر متن در عناوین قبلی Persona است. دیالوگ نیز تا حدی بازنویسی شده است، به ویژه با شخصیت هایی که اکنون یکدیگر را با نام خانوادگی خطاب می کنند.

مبارزه از بزرگترین تغییرات برخوردار است. برخلاف Persona 3 و Persona 3 FES، همه اعضای حزب در همه زمان ها کاملاً قابل کنترل هستند، که گزینه های استراتژیک موجود را به شدت گسترش می دهد. کاراکترها می‌توانند شیفت کنند، که پس از ضربه‌های مهم، نوبت فعلی خود را به یکی دیگر از اعضای حزب واگذار می‌کند، و به راحتی می‌توان ترکیب‌های ترکیبی را به هم متصل کرد. حملات Theurgy فوق‌الذکر نیز اضافه شده‌اند که مدتی طول می‌کشد تا ساخته شوند اما بسیار رضایت‌بخش هستند. سیستم خستگی هم از بین رفته که فکر می کنم تا حدودی از بازی اصلی کم کرده است. اساساً اکنون مبارزات به چیزی شبیه Persona 5 Royal نزدیکتر به نظر می رسد و بازی را بسیار زیباتر می کند.


ps5 vs series x persona 3 بارگذاری مجدد
سری X و PS5 تقریباً یکسان به نظر می رسند، با تنها استثنا برخی تفاوت های نوری جزئی. به نظر می‌رسد که هر دو دارای ۴K بومی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه هستند. | اعتبار تصویر: ریخته گری دیجیتال

به عنوان نقطه ورود به سری Persona، من فکر می کنم Persona 5 Royal احتمالاً بازی بهتری برای شروع نسبت به Persona 3 Reload است. اما برای بازیکنانی که از قبل این سبک بازی را دوست دارند، Persona 3 Reload چیزهای زیادی برای ارائه دارد. هنوز هم همان تجربه عالی Persona 3 است که با گرافیک جدید، رابط کاربری بهتر و واضح تر و گیم پلی نوبتی اصلاح شده به روز شده است. به علاوه، صداگذاری جدید بسیار خوب است و موسیقی متن – که کاملاً دوباره ضبط شده است و آهنگ های جدیدی نیز دارد – عالی است. مطمئناً اینجا چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد.

از منظر بصری، بازی فراز و نشیب های خود را دارد، اما به نظر من در بیشتر موارد به اندازه کافی معقول به نظر می رسد. با تغییراتی در نورپردازی، فکر می‌کنم می‌تواند تجربه بهتری باشد، و من می‌خواهم شاهد بهبودهایی باشم – چه توسط بازیکنان، و چه توسط خود Atlus – در این زمینه. عملکرد کنسول نسل فعلی حداقل با ترکیبی از ردیابی پرتو، رندر ۴K و به‌روزرسانی ۶۰ فریم بر ثانیه در PS5 و Series X خوب است.

من خیلی دوست داشتم Persona 3 Reload. قرار نیست این با سلیقه هر کسی مطابقت داشته باشد، اما من فکر می کنم بسیاری از بازیکنان واقعاً از چیزی که ارائه می دهد لذت خواهند برد.


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-persona-3-reload-brings-the-genre-defining-rpg-to-ps5-and-series-x-at-4k-60fps-with-rt?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *